Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام،‌ تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی چالش‌های آب مناطق شهری و روستایی تربت جام که با حضور فرماندار در امور آب و فاضلاب این شهرستان تشکیل شد با اشاره به اتصال۵۱ درصد روستا‌های تربت جام به شبکه آبرسانی، گفت: مشکل آب شرب ۲۳ روستای باقی مانده با همراهی و همکاری ادارات شهرستان باید رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ضمن تاکید بر مهار روان‌آب‌ها، افزود: سالانه بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب روان‌آب از منطقه خارج و وارد افغانستان می‌شود، در حالی‌که با ایجاد آب‌بند می‌توان از خروج این میزان آب جلوگیری کرد.  

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی دشت تربت جام را از لحاظ منابع آبی منطقه بحرانی دانست و ادامه داد: اکثر روستا‌هایی که با تانکر آبرسانی می‌شوند از نظر مالی توان مشارکت در اجرای پروژه‌های آبرسانی را ندارند که باید از اعتبارات صندوق توسعه ملی و ستاد بحران استفاده شود.

مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام گفت: امسال ۱۶۷ میلیارد ریال اعتبار به شهرستان اختصاص یافته که بیشترین درصد در بخش آبرسانی هزینه می‌شود.

او با بیان اینکه  تربت جام با کمبود آب شرب مواجه است، افزود: ارتفاع آب در مخازن باید به ۲ متر برسد تا از فشار مناسب برای توزیع در شبکه برخوردار شود.   فرماندار تربت جام ادامه داد: در چند روز اخیر ارتفاع آب در مخازن به ۲۵ سانتی‌متر رسیده بود که با تلاش و مدیریت مسئولان آب و فاضلاب قطعی آب در مناطق شهری نداشیتم، البته کم آبی در برخی مناطق وجود دارد.

حمیدی با اشاره به سرقت ترانس برق در شهرستان بیان کرد: در یک ماه گذشته دو دستگاه ترانس برق شبکه آبرسانی سرقت شد که با پیگیری آبفا و همکاری شرکت برق روند توزیع آب در کمترین زمان ممکن از سرگرفته شد.

محسن عبداللهی مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام هم وضعیت شبکه آبرسانی شهری و روستایی را تشریح کرد و گفت: نماینده مجلس و فرماندار شهرستان در تامین اعتبارات مورد نیاز برای رفع کمبود و مشکل آب شرب منطقه پیگیر باشند.

او افزود: با توجه به شرایط اقتصادی باید از ظرفیت خیرین برای آب‌رسانی به روستا‌ها استفاده کنیم که در همین رابطه تعدادی از خیرین قول همکاری داده‌اند.   انتهای پیام//س. ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی آب و فاضلاب روستاییان آبرسانی به روستاها شبکه آبرسانی تربت جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۹۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار ابراهیم بی دل عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با هفته بسیج سازندگی ۲۵ عنوان برنامه شاخص در تربت جام اجرا می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تربت جام با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی گفت: برپایی نمایشگاه، میز خدمت، دیدار شورای جهادی با امام جمعه تربت جام، افتتاح و بازدید از قنوات احیا شده، دیدار با خانواده‌های شهدا، همایش مهر ماندگار، اعزام گروه‌های جهادی کشاورزی به مزارع و گروه‌های جهادی دامپروری جهت واکسیناسیون رایگان دام و طیور از برنامه‌های این هفته است.

وی همچنین گفت: اعزام گروه‌های جهادی عمرانی و درمانی به مناطق کم برخوردار، توزیع نان رایگان و بسته معیشتی، همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی، افتتاح قرارگاه منطقه‌ای جهادی این شهرستان، از جمله برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در سال جاری است.

کد خبر 6097678

دیگر خبرها

  • ورود قطار ۵ ستاره به شبکه ریلی همدان
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول