Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن واکنش به ادعاهای هوک گفت: موسوی در پاسخ به هوک: گزینه نظامی روی میز آمریکایی ها گزینه کپک زده ایست که سال هاست روی میز روسای جمهور متوهم آمریکا خاک می خورد. تاریخ انتشار: 21:44 - 11 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۳۹۹۵

خبرگزاری میزان - سید عباس موسوی در واکنش به اظهارات برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ماموریت تفرقه افکنانه اش به کشور‌های منطقه و تهدیدات وی علیه ایران، مطالب بی ارزش گفته شده از سوی وی را بی پایه و اساس دانست و به شدت محکوم و رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: برایان هوک همزمان با تلاش مذبوحانه برای توجیه بی اساس موضوع تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی، از گزینه نظامی در مورد ایران صحبت می‌کند؛ گزینه‌ای کپک زده که سال هاست روی میز روسای جمهور متوهم آمریکا خاک می‌خورد.

بیشتر بخوانید: واکنش وزارت خارجه به اظهارات مداخله‌جویانه مقامات فرانسه درباره زم و عادلخواه

موسوی اضافه کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در بخش نظامی کاملا مشخص و ماهیت این برنامه‌ها کاملا دفاعی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه تاکید کرد: تهدید واقعی منطقه حضور مخرب و بی ثبات کننده آمریکا، تبدیل منطقه به پایگاه‌های نظامی و جلوگیری از پیشرفت و توسعه منطقه بدلیل تفرقه افکنی و ایجاد هراس بمنظور فروش آسان تولیدات صنایع نظامی این کشور است.

موسوی در ادامه اظهار داشت: مادامی که مقامات آمریکا هر چند به گزاف از روی میز بودن گزینه نظامی علیه ملت ایران سخن می‌گویند و خروج خود از منطقه را به تاخیر می‌اندازند، جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاش مشروعی برای تقویت بنیه نظامی خود با تکیه بر توان داخلی دریغ نخواهد کرد و این امر را حق مسلم خود در دفاع از منافع ملی ایرانیان می‌داند.

موسوی افزود: برایان هوک در حالی در مورد تحریم تسلیحاتی ایران اقدام به رایزنی کرده که کشورش و برخی از متحدینش دارای صد‌ها بمب هسته‌ای و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی بوده و در عین حال هیچ گونه همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی و سایر نهاد‌های بین المللی ندارند و آژانس نیز هیچگونه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای آن‌ها ندارد و بدتر آنکه آمریکا با فروش انبوه تسلیحات و تجهیزات پیشرفته به این کشورها، منطقه را عملا به انبار باروت تبدیل کرده و بسیاری از این سلاح‌ها همچنان علیه مردم مظلوم و بی پناه یمن و فلسطین و عراق و سوریه و دیگر ملت‌های منطقه استفاده می‌شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان تاکید کرد: تامین امنیت منطقه توسط کشور‌های منطقه، سیاست اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سید عباس موسوی برایان هوک گزینه نظامی روی میز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۰۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«روس‌ها آمدند و ما رفتیم»؛ گزارش پالتیکو از شکست آمریکا در آفریقا

نشریه آمریکایی گزارش داد رهبران آفریقایی دیگر نمی‌خواهند شاهد تحمیل ارزش‌های به‌اصطلاح «دموکراتیک» غرب باشند و آمریکا در این مسئله به شکست سیاست‌های خود پی برده است.

به گزارش مشرق، رسانه آمریکایی پالتیکو گزارش داد مقامات ایالات متحده دریافته‌اند که اعمال فشار به «نیجر» و دیگر کشورهای جنگ‌زده آفریقا برای قطع ارتباط با مسکو و اتخاذ ارزش‌های غربی شکست خورده است.

با وجود تلاش‌های آمریکا، کشورهایی مانند مالی، چاد، جمهوری آفریقای مرکزی و لیبی برای تامین امنیت خود به روسیه روی آورده‌اند. حالا نیروها و پیمانکاران نظامی روسیه در آفریقا مستقر شده و با کم‌رنگ کردن نقش آمریکا، طرح خروج ۱۱۰۰ نظامی آمریکایی را در ماه‌های آتی رقم خواهند زد.

در این گزارش آمده است: «اجرای عملیات در کشوری که دولت آن روابط نظامی نزدیکی با روسیه دارد، مقامات آمریکایی را بسیار نگران می‌کند.»

ورود سربازان روس به نیجر در ماه میلادی جاری

شورای نظامی حاکم بر نیجر خواستار انحلال توافق‌های نظامی با آمریکا و خروج نظامیان این کشور از نیجر شده، اما هنوز تاریخ دقیقی برای خروج آمریکایی‌ها تعیین نشده است.

نشریه آمریکا با اشاره به پایگاه پهپادی آمریکا در نیجر که نقشی کلیدی در جمع‌آوری اطلاعات دارد، گزارش داد اگر نظامیان آمریکا از این کشور خارج شوند، دسترسی خود را به این پایگاه حیاتی از دست داده و در عملیات‌های خود در منطقه به مشکل خواهند خورد.

دو منبع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، به پالتیکو گفتند سردشدن روابط نیجر با آمریکا باعث شده تا کابینه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در سیاست‌هایش در قبال متحدان خود در آفریقا بازنگری کند.

«کامرون هادسون» افسر اطلاعاتی سابق آمریکا در سازمان سیا که امور مربوط به آفریقا را بر عهده داشت، به پالتیکو گفت: «وقتی همه کشورها فرانسه را بیرون کردند، ما سعی کردیم نقش صلح‌بان را ایفا کنیم، با این امید که بتوانیم حضور خود را در آنجا مستحکم کنیم. روشن است که این طرح‌ها شکست خورد. ما خارج شدیم و روسیه آمده است.»

به گزارش پالتیکو، کشورهای آفریقایی از مداخله آمریکا در امور داخلی خود به تنگ آمده و دیگر نمی‌خواهند شاهد تحمیل ارزش‌های آمریکایی به سیاست‌های داخلی خود باشند. یک مقام آمریکایی ناشناس در این باره گفت: «بیشتر این کشورها نمی‌خواهند به آن‌ها امر و نهی شود. غرب از سال‌ها پیش به کشورهای آفریقایی شیوه حکمرانی را دیکته می‌کرد و آن‌ها حالا دارند می‌گویند که دیگر بس است.»

برخی رهبران آفریقایی از مداخله روسیه راضی هستند و می‌گویند مسکو بر خلاف واشنگتن، از عهده ارائه حمایت‌های سریع امنیتی برمی‌آید. بسیاری هم با درخواست آمریکا برای اجرای اصلاحات به‌اصطلاح «دموکراتیک» مخالفت کرده و می‌گویند غرب حق ندارد درباره دموکراسی برای آن‌ها سخنرانی کند، آن هم وقتی غربی‌ها در مورد متحدان خود در دیگر نقاط جهان چنین رویکردی نداشته و ارزش‌های «دموکراتیک» خود را نادیده می‌گیرند.

در گزارش پالتیکو آمده است: «این پس‌زدن‌ها در کشورهایی مانند نیجر برای مقامات آمریکایی مشکل‌ساز شده است؛ مقاماتی که سعی دارند راهی برای حفظ همکاری دیرینه واشنگتن با کشورهای سرشار از منابع بیابند.»

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • «روس‌ها آمدند و ما رفتیم»؛ گزارش پالتیکو از شکست آمریکا در آفریقا
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد