Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@00:36:57 GMT

هزینه‌های جاری دولت کاهش یابد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۰۴۰۷

هزینه‌های جاری دولت کاهش یابد

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: باید هزینه‌های جاری دولت کاهش یابد تا کسری بودجه از بین برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در دیدار فعالان اقتصادی استان با تأکید بر این‌که باید ارتباط صنعت با دانشگاه ها بیش از پیش افزایش داشته باشد اظهار کرد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری، همین ارتباط صنعت با دانشگاه ها است و در صورتیکه این اتفاق بیفتد، برای رونق بخشیدن به صنعت کشور می تواند بسیار کمک کند که نمونه بارز آن پیشرفت صنایع دفاعی ماست که در جهت همین ارتباط با دانشگاه بدست آمده است  

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حال حاضر در جنگ اقتصادی هستیم اما خودمان هنوز آن را آنچنان باور نکردیم تصریح کرد: اگر در درون دولت برنامه‌ریزی شود و آرایش جنگ اقتصادی گرفته شود قطعاً مشکلات حل می‌شود اما آرایش جنگی در بخش اقتصادی و صنعت تا به حال اتفاق نیفتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه، انصافاً بخش صنعت و معدن در ایام کرونا بسیار خوش درخشید و در کشور سربلند کردند، اذعان داشت: مشکلات و مسائل مشترکی که اصناف صنفی کشور دارند بسیار زیاد است به عنوان مثال نقشه راه واحد در صنعت کشور برای تعیین اولویت های لازم وجود ندارد و یک سری قوانین و مقررات متعدد متعارض وجود دارد که مقابل تولید و صنعت ایستاده است.

وی افزود: باید نقدینگی ها به سمت صنعت هدایت شود، بسیاری از مشکلات گمرکی داریم که باید حل شود، تمام سازمانها باید برای اخذ مجوز در امر تولید هماهنگی های لازم را انجام دهند، همچنین تامین مواد اولیه مشکل بعدی است که باید رفع شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مشکلات متعدد مقررات مالیاتی و نحوه اجرای آن برای اهالی صنعت تحمیل شده است، لذا این مشکلات باید برطرف شود افزود: باید مشکلات مربوط به وام های بانکی، لزوم وجود شعب تخصصی در دستگاه قضایی در حوزه صنعت، نظارت نشدن بر ارزهای تخصیص یافته برای واردات و مقررات و نحوه اجرای بیمه از دیگر مشکل های موجود است که نیاز به رفع دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: باید از اهالی صنف و اصناف برای مقابله با تحریم بسیار زیاد استفاده کنیم ، همچنین لزوم شفافیت در تسهیلات ارائه شده به بخش صنعت، واگذاری نادرست شرکتها و خصوصی‌سازی شرکت‌های صنعتی ، عدم هماهنگی های لازم بین ادارات و زیرمجموعه خود صنعت، اعتبارات مورد نیاز صندوق بیمه، مشکلات موجود در زیرساخت‌های ریلی و حمل و نقل، تخصیص مالیات بر ارزش افزوده به حقوق کارکنان نیز از دیگر مشکلات موجود است. 

وی با بیان اینکه، متاسفانه سیاست مشخصی برای خصوصی‌سازی و تنظیم ساز و کار بازار وجود ندارد، افزود: عدم اصلاح قانون کار باعث کاهش راندمان تولید شده و ورشکستگی تولید کننده را فراهم آورده ، از طرفی هم مشکل کمبود نقدینگی سود بانکی و تورم، هزینه‌های تولید را برای تولید کنندگان افزایش داده است ،لذا ایجاد یک سیستم شفاف و روشن برای جلوگیری از دخالت تشکیلات مختلف در صنعت اما با هماهنگی اهالی صنعت از ضروریات است.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه باید هزینه‌های جاری دولت کاهش یابد تا کسری بودجه از بین برود، افزود: عدم توجه به تولید داخل و مشکلات خرید تکنولوژی از خارج از کشور، نبود مدارس حرفه ای پیشرفته برای تربیت تکنسین، کافی نبودن حمایت های صادراتی و پرداخت دیرهنگام جوایز صادراتی ، عدم توجه کافی به صنایع کوچک و نیز گرایشهای شرکت‌های بزرگ دولتی به خرید خارجی و بی توجهی به تولید کنندگان داخلی برای توسعه اقتصاد ملی باعث عدم رونق تولید شده است که باید فکری به این مسایل کرد. 

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: صنعت و معدن دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد

منتخب نور و محمودآباد در مجلس دوازدهم گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس آینده می‌تواند با هماهنگی اصناف و اتحادیه‌های کارگری و نهادهای دیگر هم قانون کار را بازبینی کند و هم برای نظام پرداخت حقوق و دستمزدهای کارگری برنامه‌ریزی‌ داشته باشد که در نهایت به نفع این قشر تمام شود و مشکلات آنان در این شرایط اقتصادی تا حد امکان کاهش یابد.

عبدالوحید فیاضی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تاکیدات رهبری انقلاب درباره حل مشکلات کارگران از سوی مسئولان، اظهار کرد: باتوجه به اینکه شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم است، حمایت از کارگران که یکی از پایه‌های اساسی تولید محسوب می‌شوند، اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. جایگاه کارگران همواره در فرهنگ ما گرامی حفظ شده است اما باید متوجه شرایط اقتصادی فعلی باشیم و مشکلات معیشتی کسانی که نقش اصلی در فرایند تولید را برعهده دارند، رفع کنیم.

وی افزود: ناراضیتی‌های در حوزه کارگری که بیشتر ناشی از نظام حقوق و دستمزدها و وضعیت بیمه آنان است و اگر در این بخش تصمیم‌گیری‌هایی برای بهترشدن وضعیت پرداخت‌ها انجام شود، طبیعتاً به رونق جریان تولید و سرمایه‌گذاری که به رشد اقتصادی منجر خواهد شد، کمک کرده‌ایم. مجلس دوازدهم باید نگاهی ویژه به قانون کار و نیز نظام پرداخت دستمزد کارگران داشته باشد و کمیسیون اجتماعی در این زمینه می‌تواند نقشی مفید داشته باشد.

منتخب نور و محمودآباد در مجلس دوازدهم ادامه داد: کمیسیون اجتماعی مجلس آینده می‌تواند با هماهنگی اصناف و اتحادیه‌های کارگری و نهادهای دیگر هم قانون کار را بازبینی کند و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد و هم برای نظام پرداخت حقوق و دستمزدهای کارگری برنامه‌ریزی داشته باشد که در نهایت به نفع این قشر نجیب و قانع تمام شود و مشکلات آنان در این شرایط اقتصادی تا حد امکان کاهش یابد.

فیاضی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای حل مشکل بیمه کارگران، یادآور شد: در این حوزه بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی در طول بیش از ۱۲ سال گذشته شرایطی ایجاد کرده که کارگران ساختمانی یا رانندگان تاکسی با مشکلاتی در زمینه تامین بیمه مواجه شوند و بیمه آنان کم شود یا به حداقل برسد. اگر یک کارگر از بیمه حداقلی هم برخوردار نباشد چطور می‌توانیم از حمایت از اقشار فرودست صحبت یا خود را حامی آنان معرفی کنیم؟ در این زمینه هم نیازمند اقداماتی عاجل و اثرگذار هستیم تا باتوجه به زوایای گوناگون بیمه تامین اجتماعی، وضعیتی بهتر از امروز برای آینده کارگران و دیگر اقشار مستضعف جامعه فراهم شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه تولید طلا در پی حراج شمش در مرکز مبادله