Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:42:27 GMT

محدودیت های جدید کرونایی در شهربابک اعمال می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۰۶۳۹

محدودیت های جدید کرونایی در شهربابک اعمال می‌شود

به گزارش ایرنا، سعید قائینی روز چهارشنبه و در جلسه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت وضعیت کرونا در شهربابک قرمز است.

وی با بیان اینکه جان یک انسان خط قرمز مسئولان شهرستان است، تصریح کرد: هرکسی باید از خود شروع و مسائل بهداشتی را رعایت کند تا کار را برای کادر درمان سنگین نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائینی اعلام کرد: برگزاری مراسم عزاداری از فردا ۱۲ تیرماه در مساجد، منازل  و حسینیه ها  تعطیل است و در صورت مشاهده با صاحبان عزا برخورد قانونی لازم می شود.

وی برگزاری مراسم عروسی از ۱۴ تیرماه تا اطلاع ثانوی را ممنوع اعلام کرد و اظهار داشت: تالاری که میزبان مراسم عروسی باشد طبق مصوبات ستاد مدیریت کرونا در شهربابک پلمب می شود.

فرماندار شهربابک تاکید کرد: قهوه خانه ها، کافی شاپ ها، تریا سراها از فردا صبح تا اطلاع ثانوی تعطیل است و در صورت باز بودن، تا سه ماه پلمب می شوند.

وی بیان داشت: پیرو مصوبه هفته گذشته تمامی باشگاه های ورزشی در هر رده سنی و رشته ورزشی در بخش های بانوان و آقایان باید تعطیل شوند و در صورت باز بودن، اداره صمت موظف به رسیدگی است و اگر گزارشی برسد دادستان و نیروی انتظامی با باشگاه داران برخورد قاطع خواهند کرد.

قائینی از تعطیلی گیم نت ها نیز یاد کرد و اظهار داشت: همه کلاس های آموزشی، هنری، تقویتی و درسی  در هر رده سنی و شرایطی تعطیل است و در صورت تخطی رئیس دستگاه مربوطه باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه شهرداران با همکاری مجتمع مس نسبت به نصب بنرهای تبلیغاتی و فرهنگسازی در خصوص مقابله با ویروس کرونا اقدام کنند، تاکید کرد: ضدعفونی معابر، عابر بانک ها و مسیرهای پرتردد یک روز در میان در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

قائینی با بیان اینکه اگر پمپ های بنزین مسائل بهداشتی را رعایت نکنند باید تعطیل شوند، اعلام کرد: اگر در نانوایی ها بهداشت را رعایت نشود، بدون اخطار تعطیل شوند.

وی گفت: آرایشگاه ها با نوبت قبلی و بدون تجمع فعالیت کنند در غیر این صورت این صنف هم به تعطیلی می انجامد.

فرماندار شهربابک بانک ها را محلی پر تردد دانست و افزود: برخی از بانک ها پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و بعد از بازرسی و نظارت و ادامه دار بودن این موضوع روسای بانک ها بازخواست می شوند.

وی با تاکید بر اینکه بخشداران و شهرداران از ورود گردشگر به شهرستان ممانت کنند، اظهار داشت: از برگزاری همایش ها، کنفرانس ها و جلسات در هر قالبی تا اطلاع ثانوی خود داری شود.

قائینی بیان داشت: رستوران ها و فست فودها فقط به صورت بیرون بر فعال باشند و همه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: در خصوص تعطیلی نماز جمعه و برگزاری نماز جماعت در مساجد امام جمعه و مدیر سازمان تبلیغات اسلامی تصمیم گیری می کنند.

قائینی یادآور شد: اگر آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان کاهش یابد، محدودیت ها کمتر می شود و اگر شاهد بالا رفتن آمار باشیم، محدویت ها تشدید و حتی به تعطیلی بازار و کنترل ترددها منجر می شود.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تاکنون ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۴۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۸۱۷ نفر رسید.

شهربابک در ۲۴۰ کیلومتری کرمان واقع است.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی ویروس کرونا شهربابک پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی ویروس کرونا شهربابک خبرگزاری جمهوری اسلامی ویروس کرونا شهربابک بهداشتی را رعایت ویروس کرونا بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد