Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری نشنال، وزارت دفاع آمریکا در گزارشی با عنوان "تقویت امنیت و ثبات در افغانستان" تصریح کرد که روسیه با همکاری طالبان درصدد تضعیف دولت افغانستان است. 

براساس گزارش پنتاگون، از ماه فوریه (بهمن) ، روسیه با دولت مرکزی، کشورهای منطقه و طالبان برای به دست آوردن نفوذ بیشتر در افغانستان، تسریع در عقب نشینی نیروهای آمریکا و رسیدگی به چالش‌های امنیتی که ممکن است ناشی از عقب نشینی باشد، همکاری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند) ، دولت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با طالبان توافق نامه‌ای در مورد خروج نیروهای ایالت متحده از افغانستان و تعهد طالبان بابت پایان خشونت‌ها امضا کرد. 

به دنبال انتشار گزارش روزنامه نیویورک تایمز در مورد نقش روسیه برای خروج نیروهای آمریکا از افغانستان، پنتاگون مدعی شد که مسکو برای محدود کردن حضور نظامیان غربی و تشویق عملیات ضد داعش از نظر سیاسی از طالبان حمایت کرده است. 

پنتاگون در حالی مدعی همکاری روسیه با طالبان می‌شود که دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز مبنی بر همکاری مخفیانه روسیه با گروه طالبان کذب و بی‌اساس است. 

پسکوف افزود: سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا که به ضربه زدن به رئیس جمهور خود ادامه می‌دهند باید به اظهارات او در این باره نیز توجه کنند. 

روزنامه نیویورک تایمز به تازگی نوشت که یک واحد تجسسی روسیه گروه طالبان را تشویق به حمله به نظامیان ائتلاف آمریکایی در افغانستان کرده است. 

به نوشته رسانه آمریکایی، روس‌ها برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان پاداش نقدی تعیین کرده‌اند. 

برچسب‌ها پنتاگون روسیه افغانستان طالبان ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پنتاگون روسیه افغانستان طالبان ایالات متحده آمریکا پنتاگون روسیه افغانستان طالبان ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۱۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی

سهیل شاهین رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، شرکت هیات را در نشست‌های بین‌المللی و نشست‌های سازمان همکاری اسلامی مهم عنوان ‌کرده است.

وی گفت برای بازگو کردن واقعیت‌های عینی و موفق طالبان، نیاز است تا نماینده حکومت سرپرست در این نشست‌ها شرکت داشته باشد.

این در حالی‌ست که پانزدهمین نشست سازمان همکاری‌های اسلامی با نام «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو برای توسعه پایدار» امروز (شنبه) در گامبیا آغاز شده قرار است فردا نیز ادامه داشته باشد.

در این نشست در کنار سایر موضوعات درباره اوضاع افغانستان نیز بحث شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر