Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه در این نشست به سفر هفته گذشته رییس سازمان برنامه و بودجه به استان اصفهان اشاره کرد و گفت: یکی از دستاوردهای مهم این سفر معاون رییس جمهوری، کلنگ‌زنی خانه محرومان است که به صورت رایگان ساخته می‌شود و در اختیار مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سید صادق طباطبائی‌نژاد یادآور شد: تفاهم‌نامه ساخت ۱۱۵۰ واحد مسکونی که ۱۵۰ واحد آن ویژه اردستان است، بین رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، استاندار اصفهان و رییس سازمان برنامه و بودجه جمعه گذشته در این شهرستان به امضا رسید.

وی افزود: ۱۶۷ مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان اردستان در حال حاضر خانه ندارند که با اجرای این طرح، ‌۱۵۰ نفر آنها صاحب خانه خواهند شد.

نماینده اردستان در مجلس بیان کرد: موضوع اصلی تامین اعتبار قطعه سوم‌ جاده اردستان- اصفهان بود که پایان قرارداد ساخت آن مهرماه سال‌جاری است و از مجموع بودجه‌های گذشته ۶۰ میلیارد ریال به پیمانکار پرداخت شده و ۱۲۰ میلیارد ریال طلبکار بود و برای تکمیل نیز ۲۵۰ میلیارد ریال نیاز داشت که‌ رییس سازمان برنامه و بودجه قول داد در صورت اتمام آن تا شهریورماه اعتبار را تامین می‌کند.

وی اضافه کرد: برای آسفالت آن طرح، جاده زواره- اردستان و روکش آسفالت راه‌های شهرستان ۳۰۰ میلیارد ریال و برای راه اردستان به زواره پنج میلیارد ریال نیاز بود که‌ قول تامین آن داده شد.

طباطبایی‌نژاد از مسایل مهم دیگر را راه‌های روستایی عنوان کرد که در جریان این سفر قرار شد نزدیک ۳۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی آنها اختصاص دهند.

وی با اشاره به نیمه کاره بودن‌ مجتمع آبرسانی برزاوند بیان کرد: این طرح ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و ۱۵۰ میلیارد ریال قنات‌ها که پیگیر تخصیص هستیم و در صورت تامین اعتبار، افزون بر یک هزار میلیارد ریال از این سفر برای اردستان رقم می‌خورد که تحول عظیمی صورت خواهد داد.

نماینده اردستان افزود: ۱۰ میلیارد ریال برای نیروی انتظامی، ۱۰ میلیارد ریال برای مصلی اردستان، یک میلیارد ریال برای خانه سالمندان، یک میلیارد ریال برای مولد برق مسجد جامع و برای اجرای بخش دوم طرح آب‌رسانی اصفهان- اردستان‌ نیز ۴۰۰ میلیارد ریال درخواست شده است.

وی با گلایه از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به دلیل راه‌اندازی نکردن دستگاه سی‌تی‌اسکن تحویل شده از سوی وزیر بهداشت به بیمارستان اردستان گفت: مجوز بیمارستان محلی زواره صادر شده است و بخش جدید باید به آن‌ اضافه شود که‌ از نیکوکاران‌ درخواست داریم‌ در این زمینه همکاری کنند.

طباطبایی‌نژاد در مورد اجرای مصوبه ابلاغی در خصوص خط مرزی بین بخش‌های مرکزی، زواره و مهاباد تشریح کرد: مصوبه‌های سال‌های ۶۵، ۷۴ و ۹۷ تعارض‌هایی دارد که باید اصلاح شود؛ در نشستی بین بخشداران، فرماندار و اینجانب تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید و به استانداری فرستاده شد تا مشکلات برطرف و برای اجرا به شهرستان ابلاغ شود.

احتمال جابه‌جایی در دستگاه‌های اجرایی اردستان

فرماندار ادستان نیز در این نشست به موضوع جابه‌جایی مدیران اشاره کرد و اظهار داشت: برای جابجایی مدیران‌ باید همه جوانب امر دیده شود و شخص از نظر تخصصی مورد ارزیابی قرار بگیرد و سهم نقص مدیر دستگاه در ناکارآمدی معلوم شود.

حمیدرضا تاملی افزود: جابه‌جایی مدیر دارای لایه‌های اجتماعی و سیاسی است و در هر موردی باید شخص جایگزینی پیدا کنیم تا مورد پذیرش و کارآمدی اداره باشد و حرمت مدیر پیشین از بین نرود.

وی تصریح کرد: دست‌کم ۱۰ اداره شهرستان‌ نیاز به تغییر دارد و ما آماده تغییر مدیران این واحدها هستیم.

فرماندار اردستان در مورد کمبود نیروی انسانی در برخی اداره‌ها نیز گفت: پیگیر گرفتن مجوز استخدام در ثبت احوال هستیم، همچنین برای تعیین مدیر پایگاه بافت تاریخی زواره و مدیر پایگاه قنات جهانی دو طبقه با میراث فرهنگی استان اصفهان نامه‌نگاری شده است.

وی تاکید کرد: اگر قرار است شهرستان یک گام به پیش برود، باید در همه بخش‌ها مطالبه‌گری افزایش یابد و همه کار کنند.

تاملی اضافه کرد: باید تغییر نگرش در کار انجام شود و تغییر فرهنگ نسبت به کار و فعالیت صورت پذیرد، در غیر این صورت جامعه نمی‌تواند مدام طلبکار باشد؛ زیرا منابع به اندازه خواسته‌ها نیست.

وی در ادامه با اشاره به بحث تقسیمات مرزی بیان کرد: با توجه به نقشه ابلاغی تقسیمات استانداری یک سری نگرانی‌هایی نسبت به نقشه جدید مطرح شده است که‌ در نشستی موضوع عنوان، تفاهم‌نامه‌ای تنظیم‌ و قرار شد تا دیدگاه کارشناسی و اصلاحی در قالب پیشنهاد جدید برای مرکز فرستاده شود.

فرماندار اردستان تشریح کرد: در بحث تقسیمات، مرزهای نقطه‌ای و مرزهای خطی داریم که بعضی از مصوبه‌های نقطه‌ای منطبق بر مصوبه‌های خطی نیست.

وی افزود: نمایندگان دولت و مجلس برای نخستین بار دور یک میز نشسته و نقشه را بررسی می‌کنند که امیدواریم برای اولین و آخرین بار این مشکل ۲۵ ساله برطرف و خواسته مردم‌ روستاهای زیر پوشش برآورده شود و اختلاف‌های مرزی به پایان برسد.

تاملی ادامه داد: با وجود اتفاق بزرگی که در حال رخ دادن است، مشکلات زیادی هم در بخش راه این شهرستان‌ وجود دارد؛ منجمله طرح‌های در دست اجرا که باید تکمیل شود اما موانع مختلفی هست.

وی گفت: برای طرح مسکن‌ کریمانه نیز تا پایان تیرماه راستی آزمایی و ارزیابی صورت می‌گیرد و سپس وارد مرحله بعدی خواهیم شد.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها توسعه اقتصادی اردستان اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی اردستان اصفهان توسعه اقتصادی اردستان اصفهان میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۱۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح

شهریار افندی‌زاده مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره تغییر در اجرای طرح ترافیک در تهران اظهارداشت: در حال دریافت پیشنهادات و اطلاعات از سوی جامعه دانشگاهی درباره بازنگری در طرح ترافیک هستیم و پس از بررسی این مرحله، موضوع در کمیته‌ای ویژه بررسی نهایی خواهد شد.

وی افزود: حذف حلقه دوم طرح ترافیک یا محدوده زوج و فرد یکی از این مسائل است که بررسی خواهد شد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی خواهد بود و امسال تغییر می‌کند، گفت: تغییر در نرخ طرح ترافیک جدای این موضوع است و تصمیم در این زمینه بر عهده شورای شهر تهران است.

افندی‌زاده گفت: بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک شامل زمان اجرا و مکان اجرا است که محدوده طرح ترافیک هم احتمال کاهش دارد.

گفتنی است؛ محسن هرمزی معاون حمل و نقل شهرداری تهران نیز در این زمینه گفت: در طرح ترافیک جدید مسأله‌ای به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم

کد خبر 6087345 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • جاده‌ها لغزنده است رانندگان احتیاط کنند
  • وقوع سیلاب و بارش تگرگ در چند شهرستان استان اصفهان
  • خبر‌های کوتاه در خراسان رضوی؛ سه شنبه ۴ اردیبهشت