Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر‌کل منابع طبیعی کرمان گفت: از ابتدای خردادماه امسال تاکنون بیش از ۳۰۰هکتار از مراتع و جنگل‌های شمال استان کرمان بر اثر حریق از دست رفتند. - اخبار استانها -

مهدی رجبی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان اظهار داشت: وقتی بارش‌ها در منطقه‌ای بیشتر می‌شود به همان نسبت رویش‌ها در اراضی مرتعی و جنگل‌ها بیشتر می‌شود و در یکی - دو سال گذشته با عنایت الهی به‌ویژه در سال آبی 98 و 99 شاهد افزایش بارش‌ها در استان کرمان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از افزایش 65 درصدی میزان بارش‌ها در سال آبی 98 و 99 نسبت به سال آبی گذشته در استان کرمان خبر داد و گفت: از این بابت جای شکرگذاری دارد اما با شروع فصل گرما پوشش مرتعی ساده استان خشک شده و برای حریق مستعد می‌شود.

مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان بیان کرد: در استان کرمان 95 درصد حریق ایجاد شده در سطح مراتع و جنگل‌ها عامل انسانی دارد و فردی از گردشگر، اهالی و یا ساکنین و کشاورزان باعث ایجاد این حریق شدند.

وی با اشاره به اینکه 75 درصد از حریق ایجاد شده در سطح استان در ایام تعطیلات آخر هفته و یا تعطیلات رسمی در کشور بوده است که آمار بسیار قابل توجهی است افزود: از این آمار حدود 65 درصد حریق‌ها از ساعت 11 صبح تا حدود 18 اتفاق افتاده است.

رجبی‌زاده تصریح کرد: کنار هم گذاشتن این عددها و تحلیل این آمار نشان می‌دهد که اگر مردم در زمان مراجعه به طبیعت توجه داشته باشند و در مقابل طبیعت اصول اولیه را رعایت و قصوری نداشته باشند شاهد آتش‌سوزی نخواهیم بود.

جزئیات جان باختن 3 دوستدار‌ محیط زیست در عملیات اطفاء حریق مراتع ‌‌پاوهخدمات اطفای حریق بالگردهای نیروهای مسلح تقویت می‌شودکرمان| 10 هکتار از مراتع و جنگل‌های صوغان شهرستان ارزوئیه در آتش سوزی از بین رفت

وی با بیان اینکه درخواست داریم اگر به هر دلیلی در طبیعت آتش روشن کردند تا مطمئن نشدند که این آتش خاموش شده محل را ترک نکنند گفت: از ابتدای خرداد‌ماه سال جاری تا امروز که حدود 40 روز گذشته است بیش از 300 هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی شمال استان کرمان بر اثر حریق از دست رفتند و هنوز دو ماه فصل گرمای آینده را در پیش داریم.

مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با اشاره به اینکه این آمار در حالی است که در مجموع سال گذشته حدود 547 هکتار از مراتع و جنگل‌های شمال استان کرمان دچار حریق شده و از دست رفتند افزود: حفظ جنگل‌ها و مراتع یک وظیفه ملی است چرا که جنگل‌ها و مراتع سرمایه ملی هستند و همه برای حفاظت از آن‌ها وظیفه داریم.

وی عنوان کرد: باعث افتخار است که در استان کرمان با کمک و همکاری همه دستگاه‌های اداری، نیروهای مردمی و بسیج، سازمان‌های مردم نهاد، هلال‌احمر، محیط زیست و دهیاری‌ها حریق‌ها بلافاصله کنترل شدند و اگر این همکاری‌ها نبود شاید خسارت آتش‌سوزی ده‌ها برابر بیشتر بود.

رجبی‌زاده اظهار داشت: از مردم درخواست دارم با مشاهده حریق در سطح مراتع و اراضی در اسرع وقت با شماره تلفن رایگان 1504 یگان حفاظت منابع طبیعی تماس گرفته و اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/511/ ز

R7860/P/S6,67/CT15 واژه های کاربردی مرتبط آتش سوزی جنگل ها و مراتع استان کرمان بیشتر بخوانید... کرمانشاه| ۳ نفر از نیروهای مردمی در عملیات اطفای حریق مره‌خیل جان خود را از دست دادند آتش‌سوزی جنگل‌های ارزوئیه منطقه صعب‌العبور کرمان مهار شد کهگیلویه و بویراحمد| دهیاران روستاهای مناطق حفاظت شده به تجهیزات اطفاء حریق مجهز شدند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل ها و مراتع استان کرمان آتش سوزی جنگل ها و مراتع استان کرمان هکتار از مراتع و جنگل استان کرمان منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۱۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان

بی‌وای‌دی چین اثرات جنگ قیمت را با درآمدهای ضعیف‌تر سه ماهه اول نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، تولیدکننده خودروهای برقی چینی روز دوشنبه (۲۹ آوریل) ضعیف‌ترین رشد سود سه ماهه خود از سال ۲۰۲۲ را به ثبت رساند در حالی که رشد درآمد این شرکت به پایین‌ترین سطح نزدیک به چهار سال گذشته کاهش یافت که تحت تأثیر کاهش تقاضای خودروهای برقی و جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودرو جهان قرار گرفت.

بی‌وای‌دی در گزارشی اعلام کرد که سود خالص سه ماهه اول با ۱۰.۶ درصد افزایش به ۴.۵۷ میلیارد یوان (۶۳۱.۰۸ میلیون دلار) رسید در حالی که درآمد با رشد چهار درصدی به ۱۲۴.۹۴ میلیارد یوان رسید.

نتایج سه ماهه حاکی از آن است که بی‌وای‌دی همچنان جلوتر از تسلاست که اولین کاهش درآمد سه ماهه خود از سال ۲۰۲۰ و در زمان همه گیری کووید را گزارش کرد. بزرگترین رقیب چینی تسلا در سه ماهه اول پس از کسب آن در سال گذشته، عنوان فروشنده برتر خودروهای برقی جهان را به این غول آمریکایی پس داد.

بی‌وای‌دی با داشتن مجموعه‌ای از برندها در مقاطع قیمتی متفاوت، تلاش‌ها را برای ارتقاء بازار و در عین حال دو برابر کردن تخفیف‌ها برای رقابت برای مصرف‌کنندگان محتاط در بحبوحه بهبود اقتصادی افزایش داده است.

خودروی جدید بی‌وای‌دی در نمایشگاه پکن

بی‌وای‌دی از U۷، سومین مدل فوق لوکس خود با نام تجاری یانگ وانگ در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی کرد. بی‌وای‌دی با هدف جهش ۲۰ درصدی فروش سالانه در سال ۲۰۲۴ نسبت به رکوردشکنی فروش در سال گذشته، تحت فشار شرکت‌های الکتریکی محلی است که روی آینده تمام الکتریکی متمرکز شده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، وانگ چوان فو، مدیرعامل بی‌وای‌دی و لی جون، مدیرعامل شیائومی، از غرفه‌های یکدیگر در نمایشگاه خودرو پکن بازدید کردند. لی با عرضه اولین خودروی SU۷ این سازنده گوشی‌های هوشمند، قول داد تا همکاری با بی‌وای‌دی را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • کامیون حامل بیسکویت طعمه حریق شد
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان