Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@02:20:58 GMT

استان اصفهان در بحث خوشه‌های صنعتی فعال‌تر شود

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۱۴۷۰

استان اصفهان در بحث خوشه‌های صنعتی فعال‌تر شود

محسن صالحی‌نیا عصر چهارشنبه در نشستی با فعالان اقتصادی به میزبانی اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به نقش این استان اصفهان در تولید و صنعت، یادآور شد: ۴۰۰ خوشه صنعتی در کشور برنامه‌ریزی شده بود که  ۱۰۵ خوشه تا کنون به نتیجه رسیده است.

وی با اشاره به نقش خوشه‌های صنعتی در هم‌افزایی واحدهای کوچک افزود: کمتر صنعتی اعم از صنایع بزرگ، متوسط و خرد است که در اصفهان نباشد و از این رو سطح انتظارها در استان متفاوت است و در برخی بخش‌ها حجم کار با چند استان برابری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: حمایت از واحدهای موجودی که می‌توانند سطح دانش فنی، تنوع محصولات و کاهش قیمت را توسعه دهند، جزو سیاست‌های محوری این وزارتخانه است.

وی اضافه کرد: آمار واگذاری در چهار ماه گذشته چند برابر شده و فضای کسب و کار به گونه‌ای است که شرایط تولید از جنبه‌های گوناگون منجمله ایجاد ارزش افزوده و فروش وضعیت بهتری را نشان می‌دهد.

صالحی‌نیا تاکید کرد: وزارت صمت به عنوان دستگاه سیاست‌گذار با سیاست‌های حمایتی تلاش می‌کند فرصتی فراهم شود تا سرمایه‌گذاران انگیزه بیشتری برای تولید پیدا کنند.

وی مدیریت واردات و توسعه صادرات را از دیگر سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد و ادامه داد: تلاش می‌کنیم با  منابع محدود ارزی، کالاهای اساسی، مواد اولیه خاص و کالاهای واسطه‌ای لازم را تهیه کنیم.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: امروز شرایطی فراهم شده است تا واحدهای تولیدی هم در بازار صادراتی و هم در داخل فرصت خوبی برای فروش داشته باشند.

به گفته وی، سال گذشته ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار صادرات واحدهای کوچک بود که تلاش دولت برای تحقق آن در سال‌جاری و هموارتر شدن مسیر صادرات آنها است.

صالحی‌نیا کمک به طرح‌های دارای پیشرفت لازم را از دیگر سیاست‌های وزارت صمت برشمرد و افزود: یک هزار و ۶۰۰ طرح با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد و ۹۰۰ طرح با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد در حال حاضر در استان اصفهان وجود دارد که تلاش می‌کنیم در گام نخست طرح‌های با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد و در گام بعدی طرح‌های با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد به نتیجه برسد.

شرکت در آیین بهره‌برداری از چهار طرح صنعتی با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریال در کمشچه، نطنز، کاشان و چادگان از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان اصفهان است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، افزون بر ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال، صنعتی‌ترین استان کشور به شمار می‌آید.

سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد، اشتغال صنعتی هشت درصد و در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

برچسب‌ها سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران جهش تولید اصفهان صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران جهش تولید اصفهان صمت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران جهش تولید اصفهان صمت پیشرفت بیش استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۱۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

نخستین رویداد «فناوری‌های نوین در مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی» (فن‌آب) با هدف حمایت از ایده‌های برتر و با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد و در این رویداد ۲۹ طرح از سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد ارسال شد که پس از ارزیابی‌ها اولیه ۹ طرح در بخش دانشجویی و ۲ طرح از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به مرحله نهایی راه یافتند.

برگزیدگان رویداد فن‌آب پس از داوری نهایی مشخص شدند و مقام اول بخش دانشجویی به علی شاکر از دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان، رتبه دوم به فرزانه علی حسینی و عبدالله رحیمی از دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان و جایگاه سوم به زینب بخشی نفوتی و گلنسا برادران کوکانی از دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعلق گرفت.

همچنین شرکت تولیدی دانش‌بنیان توسعه فناوری ازن تجهیز نوین و شرکت مهندسی کاشفان نیلفام در این رویداد مورد تقدیر قرار گرفتند. 

مدیر اجرایی رویداد فن‌آب در مراسم تجلیل از برگزیدگان گفت: هدف اصلی از برگزاری این رویداد، رشد اقتصاد دانش‌بنیان در صنعت نساجی و حرکت در مسیر منافع ملی کشور است.

سید مهدی حجازی با بیان اینکه نساجی یکی از ۱۱ صنعت پیشران کشور است، افزود: اقتصاد دانش‌بنیان صنعت نساجی دچار ضعف‌هایی است و سرمایه‌های انسانی در دانشگاه‌ها می‌توانند این ضعف‌ها را برطرف کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان هم گفت: این استان در صنعت نساجی به‌ویژه ابتدای زنجیره ارزش این صنعت سرآمد است، اما باید با کمک دانشگاه برای ارتقا و رفع محدودیت‌های آن تلاش شود.

رسول سواری با اشاره به اهمیت کمک‌های بخش دانش‌بنیان به صنعت، افزود: مشکلات صنعت با مشارکت اعضای هیات علمی و دانشجویان حل می‌شود.

او تصریح کرد: امکانات زیرساختی شهرک‌های صنعتی در حد نیاز ایجاد شده، اما همین توسعه در برخی موارد محدودیت‌هایی ایجاد کرده است به همین دلیل در بخش تامین زیرساخت‌ها به‌ویژه در بخش آب و برق با مشکلاتی مواجهیم.

سواری، یکی از راهکار‌های رفع این مشکل را بهینه‌سازی و مدیریت مصرف دانست و افزود: دانشجویان در بسیاری از موارد با ایده‌های خلاقانه خود، مسائل صنایع را حل کرده‌اند و در بخش مدیریت بهینه و همچنین فناوری پذیرای دانشگاه و افراد فعال در حوزه نوآوری و فناوری هستیم.

او خاطرنشان کرد: برگزیدگان رویداد فن‌آب مورد حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان مانند ارائه تسهیلات استقرار و کمک هزینه ثبت برند تجاری، تجاری‌سازی و ایجاد بازار ایده‌ها قرار می‌گیرند.


باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • پیشنهاد پزشکیان به مسئولان بعد از فعال شدن گشت ارشاد
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری