Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

«آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان نسبت به روند کند مذاکرات با انگلیس در ارتباط با برگزیت ابراز نگرانی کرد.

اخبار بین الملل-صدراعظم آلمان در این ارتباط در نشست پارلمانی کشور گفت: مذاکرات لندن و بروکسل در ارتباط با برگزیت پیشرفت اندکی داشته، اگرچه با بریتانیایی‌ها بر سر تسریع گفت‌وگوها به توافق رسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکل در عین حال تاکید کرده که هر دو طرف باید برای خروج بدون توافق نیز آمادگی داشته باشند، اگرچه این موضوع ایده آل نیست.

انگلیس قرار است که پس از ۴۷ سال شب ۳۱ ژانویه اتحادیه اروپا را ترک می‌کند و بدین ترتیب اولین کشوری خواهد بود که از این اتحادیه خارج می‌شود.

پیش از این، «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس تاکید کرده بود که لندن آماده است تا بدون هرگونه توافق تجاری، اتحادیه اروپا را ترک کند.

انگلیس و اتحادیه اروپا طی ماه‌های اخیر در حال مذاکره درباره جدایی بودند، با این وجود همچنان هیچ چشم‌انداز توافقی وجود ندارد. در صورتی که توافقی بین انگلیس و اتحادیه اروپا تا اول ژانویه ۲۰۲۱ حاصل نشود، مبنای جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا شرایط سازمان تجارت جهانی خواهد بود.

در این صورت ممکن است شوک اقتصادی شدیدی به اقتصاد دو طرف وارد شود. علی‌رغم اصرار سران اتحادیه اروپا برای تمدید مدت زمان مذاکره با لندن بر سر برگزیت، جانسون بارها تاکید کرده که اصلاً حاضر نیست زمان مذاکرات را تمدید کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انگلیس آلمان مذاکرات آنگلا مرکل اتحادیه اروپا انگلیس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۱۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به تهدیدهای لندن مبنی بر اینکه کی‌یف ممکن است با تسلیحات انگلیسی به خاک روسیه حملاتی ترتیب بدهد، گفت: در صورت تحقق این امر مسکو حق دارد به تاسیسات انگلیس در اوکراین و خارج از آن کشور حمله کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا اظهار داشت: «در صورت عملی کردن چنین سناریویی، روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که به آن پاسخ دهد و تاسیسات انگلیسی مستقر در اوکراین و خارج از مرزهای این کشور شامل تاسیسات نظامی، تسلیحات و غیره را هدف قرار دهد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهارات دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر اینکه لندن استفاده از سلاح‌های بریتانیایی برای حمله به خاک روسیه را برای رژیم کی‌یف مشروع می‌داند، «چیزی کاملاً احمقانه» توصیف کرد.

وی در گفت‌وگو با «تاس» تصریح کرد: به یاد دارید که جنجال چگونه شکل گرفت. این بیانیه برای اولین بار در محتوای خبری یک خبرگزاری انگلیس منتشر و پس از گذشت ۲ ساعت از آنجا حذف شد.

زاخارووا افزود: ما بی‌درنگ واکنش نشان دادیم. واکنشی مناسب از طریق کانال‌های دیپلماتیک به جهانیان ارائه و سفیر [لندن] احضار شد. در واقع، روسیه فقط او را برای توبیخ احضار نکرد، بلکه به وضوح به سفیر انگلیس در مورد اظهارات مورد بحث پاسخ داده شد.

کد خبر 751552

دیگر خبرها

  • فریاد «نه به نسل‌کشی در رفح» قلب لندن را لرزه درآورد
  • زاخارووا: در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • کارکنان شرکت مخابرات آلمان اعتصاب می‌کنند
  • چلسی رقیب همشهری‌اش را گلباران کرد
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد