Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، چین را تهدید به اعمال تحریم کرد.

اخبار بین الملل-بر این اساس، بایدن روز چهارشنبه مدعی شد تصویب قانون جدید امنیتی چین در هنگ کنگ «ضربه‌ای مهلک» به آزادی آن منطقه است و تهدید کرد اگر به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، علیه چین تحریم‌های جدید اقتصادی وضع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین سه شنبه قانون جنجالی امنیت ملی هنگ کنگ را امضا کرد و به این ترتیب، صحنه را برای شدیدترین تغییر در شیوه زندگی در این مستعمره سابق انگلیس از زمان بازگشت آن به چین در سال ۱۹۹۷ فراهم کرد.

پکن گفته است این قانونی ضروری برای مقابله با تروریسم، اقدامات خرابکارانه و مداخلات خارجی است. هنوز پیش‌نویس این قانون که به محض درج در روزنامه رسمی هنگ‌کنگ اجرایی خواهد شد، منتشر نشده است.

پیش از این، اتحادیه اروپا از تصویب قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ در پارلمان چین ابراز تاسف کرده بود.

کری لام، رئیس منطقه خودمختار هنگ کنگ به تصویب قانون امنیت ملی که صبح امروز در پارلمان چین صورت گرفت واکنش نشان داد و گفت تصویب این قانون استقلال هنگ کنگ را تضعیف نمی‌کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا چین تحریم انتخابات چین آمریکا بایدن هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است، زیرا قرار است بعضی کشورهای اروپایی و آمریکایی به ما فناوری و تجهیزات حمل‌ونقل تحویل دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، سید محمد آقامیری با بیان اینکه قرارداد با چین یک قرارداد بین‌المللی است و مشکلی ندارد، اظهار کرد: بخشی از هزینه‌های قرارداد را دولت تأمین می‌کند؛ بنابراین وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت صمت و بانک مرکزی در جریان قرار دارند.

وی افزود: محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است، زیرا برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی به شرکت‌هایی که قرار است به ما تکنولوژی و تجهیزات حمل و نقل تحویل دهند، فشار وارد می‌کنند و آن شرکت‌ها از همکاری با ما منصرف می‌شوند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ایران قراردادهای بین‌المللی زیادی در دهه اخیر بسته که قرارداد با چین نیز از همان دست قراردادها است، خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه و نهادهای امنیتی کاملاً روی این قرارداد اشرافیت دارند و کسی نمی‌تواند از آن تخطی کند.

آقامیری اضافه کرد: با توجه به اینکه قرارداد جنبه محرمانگی دارد، اعضای شورای شهر نمی‌توانند کپی بگیرند و از این دست به آن دست شود، اما می‌توانند با مطالعه قرارداد جزئیات را بررسی و پرسش‌های خود را مطرح کنند.

کد خبر 751107

دیگر خبرها

  • برای آزادی سه گروگان، می‌خواهم وارد مجلس شوم /به هیچ وجه از مجلس خودرو نخواهم گرفت
  • حسن خجسته : به واسطه های چند رجال سیاسی گفتم با هیچ کسی ملاقات نمی کنم /می خواهم در مجلس مستقل باشم
  • برادر همسر رهبر انقلاب: به واسطه های چند رجال سیاسی گفتم با هیچ کسی ملاقات نمی کنم /می خواهم در مجلس مستقل باشم
  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • هر چقدر می‌توانیم برای پیشرفت کار دولت تسهیل‌گری انجام دهیم/ هیئت تطبیق مصوبات می‌تواند ضامن اجرای قانون باشد
  • تصویب قانون «مالکیت فکری» جهاد دانشگاهی در آینده‌ای نزدیک/ متخصصان جهاد دانشگاهی پای کار آمدند
  • ترامپ: حاضرم به زندان بروم
  • محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • اسلوت: مغز یورگن کلوپ را می‌خواهم!