Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه «کیهان» : فیاض زاهد درباره سرنوشت شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بعد استعفای محمدرضا عارف از ریاست شورا به نامه نیوز گفت: وقتی یک جریان سیاسی انتخاباتی را می‌بازد باید یک نفر مسئولیت آن را بپذیرد. هر چند جریان اصلاحات به صورت فراگیر در انتخابات مجلس مشارکت نکرد و استراتژی سکوت و نظاره را پیش گرفت، اما به علت خطا‌های راهبردی حتی اگر با همه قوا می‌آمد و تمام نامزدهایش هم تأیید صلاحیت می‌شدند، تغییری در نتیجه رخ نمی‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته شورای نگهبان به اصلاح‌طلبان لطف کرد، چون بهانه به دست آن‌ها داد که اعلام کنند «اساساً در انتخابات شرکت نداشتند»، اما نمی‌توان واقعیت را کتمان کرد. آقای عارف امروز هدف نوک پیکان فشار افکار عمومی و مطالبات درونی جریان اصلاح‌طلبی است.

فیاض زاهد گفت: از بستن لیست‌های پرحرف و حدیث و رفتار هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس دهم تا سکوت بسیار عجیب و غیرقابل بخشش آقای عارف -که هم اعتبار سیاسی خودش را به شدت نابود کرد و هم به جریان اصلاحات لطمه زد- همه نشان می‌دهد که ما امروز نیازمند بازبینی ساختار تشکیلاتی خود هستیم.

وی افزود: دلخوری‌هایی از نحوه انتخاب اعضای شورای عالی سیاستگذاری، نوع تعامل آن با شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان و افرادی که آقای عارف به شورای عالی سیاستگذاری تزریق کرد، وجود دارد.

عضو حزب اعتماد ملی یادآور شد: افراد عضو شده در شورای عالی اصلاح‌طلبان توسط آقای عارف، نه گذشته، نه ماهیت و نه هویت جدی و مؤثری داشتند، بیشتر یکسری بله قربان‌گو بودند و بار حقیقی به شورای عالی سیاستگذاری اضافه نمی‌کردند.

وی درباره اینکه برخی رسانه‌های اصولگرا نوشته‌اند «عارف از ریاست شورای عالی سیاست‌گذاری استعفا کرد تا در قالب ساختاری جدید نامزد اصلاح‌طلبان برای ۱۴۰۰ باشد» گفت: آقای عارف در معرض این اتهام قرار داشت که در مجلس گاهی در قامت پیام‌رسان ظاهر می‌شد و از منویات یک لیدر پیشرو جریان اصلاحی فاصله می‌گرفت.

وی مدعی شد: طبیعی است که رقیب علاقه‌مند باشد که نماینده اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ آقای عارف باشد تا ما بازی را زیر صفر ببازیم. معتقدم آقای عارف در بین جریانات اصلاح‌طلب و طرفداران جریان اصلاح‌طلب فاقد کمترین پایگاه اجتماعی است و اگر جریان اصلاح‌طلب جدی بخواهد وارد شود قطعاً آقای عارف نمی‌تواند واجد نامزدی این جریان سیاسی در انتخابات ۱۴۰۰ باشد.

گفتنی است با وجود کارشناسی تاریخ، فیاض زاهد مشاور پیشین وزیر صمت (محمد شریعتمداری) و رئیس سازمان برنامه و بودجه است. او در فتنه ۸۸ بازداشت شد، اما با حضور در ستاد روحانی در انتخابات ۹۲ توانست به عرصه سیاست بازگردد و در کنار برخی مدیران به عنوان مشاور جا خوش کند. او اکنون نیز مشاور بین‌الملل (!) وزیر رفاه است و همچنین به وزارت صمت تردد دارد. از وی به عنوان یکی از عناصر کاسب‌کار یاد می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: عارف انتخابات 1400 نماینده اصلاح طلب فیاض زاهد اصلاح طلبان جریان اصلاح شورای عالی آقای عارف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۲۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش جماران؛ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مصوب کرد.

جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه  کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم