Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «یحیی ابراهیمی» افزود: با توجه به شیوع دوباره و گسترش ویروس کرونا در بسیاری از نقاط استان تنها راه مهار ویروس کرونا در کشور و لرستان قرنطیه خانگی و رعایت پروتکل های بهداشتی و تاکید بر استفاه از ماسک و دستکش در مراکز عمومی و ادارات و گند زدایی مجدد معابر و مراکز عمومی توسط نیرو های جهادی مردمی  ،سپاه ،ارتش خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: از مردم عزیز استان لرستان تقاضا داریم، از حضور در مراسم عروسی ، تدفین، ختم یا هر برنامه‌ای که باعث تجمع افراد می‌شود، جدا خودداری کنند.

وی افزود: برای مهار این ویروس منحوس برای مردم  پیشگیری مهمتر از درمان خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با توجه به وضعیت قرمز و نامطلوب  این روزهای استان در بحث افزایش بیماری کرونا در استان از ستاد مبارزه با کرونا در لرستان و مسئولان ارشد می خواهم نسبت به اعمال محدودیت های جدید در مناطق وضعیت قرمز استان و تعطیلی اماکن باستانی ،مذهبی ،ورزشی و محدویت در ادارات با تعطیلی و یا حداقل نیروها اعمال شود.

نماینده مردم سلسله و دلفان تصریح کرد: با توجه به زیر ساخت های بسیار ضعیف استان در حوزه بهداشت و درمان می طلبد دولت با تخصیص اعتبار ویژه کرونایی به استان اندکی از عقب ماندگی های تاریخی در این حوزه را در این وادی و شرایط سخت جبران کرده تا مردم نجیب لرستان که همواره در شرایط سخت پشتبیان انقلاب اسلامی و ولایت بوده در مبارزه با این ویروس منحوس مثل تمام آزمون های گذشته سربلند باشند .  

ابراهیمی افزود: اپیدمی ویروس آنفلوانزا زمانی رخ داد بیشتر مرگ و میر در پیک دوم این بیماری با مرگ بیش از ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان حادث شد و ما نباید ویروس کرونا را دست کم  و رها شده بدانیم و پیک دوم این بیماری بسیار خطرناک تر و عدم رعایت موارد بهداشتی می تواند برای ما صدمات جبران ناپذیری را در بر داشته باشد.

وی افزود: دوستان ستاد مبارزه با کرونا در استان باید شیوع کرونا را خود جدی گرفته وبا توجه به اینکه هنوز در مرحله اول و گردش ویروس در بین مردم قرار داشته و کسانی که مبتلا نشده درگیر این ویروس می شوند در پیک اول این بیماری در اسفند و فروردین ماه در شهرستان الشتر بسیار شایع  و با توجه به رعایت مردم و تلاش کادر درمانی در بیمارستان این شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی لرستان مهارو در حال حاضر این ویروس در شهرستان های نور آباد ،خرم آباد ،بروجرد و... بسیار خطرناک تر از گذشته در بین مردم در حال انتقال و گسترش است . 

وی با اشاره به اینکه شهرستان الشتر در لرستان به عنوان کانون اصلی کرونا ویروس بود و ضرورت داشت بیماران را در همین شهرستان درمان کنیم که البته برای این کار به کیت آزمایشگاهی و سی‌تی‌اسکن نیاز داشتیم.

ابراهیمی با بیان اینکه در کشور به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۱.۳۵ نفر به کرونا ویروس مبتلا شدند و این رقم در الشتر به ازای هز ۱۰ هزار نفر ۱۵ نفر بوده است، افزود: با توجه به کمبود امکانات در این شهرستان به همراه دکتر پزشکی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان به وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رفتیم و با رایزنی‌ها توانستیم مجوز نصب تخت‌های ICU و CT اسکن، برای شهرستان الشتر و MRI، تخت‌های ICU و CT اسکن برای نورآباد  گرفتیم و خوشبختانه تجهیزات به شهرستان‌ها رسیده و بناست که نصب شوند و مردم از خدمات آن استفاده کنند.

ابراهیمی افزود: متاسفانه ۹۰درصد بیماران مبتلا به کرونا بدون علامت در حال انتقال این ویروس بوده و ۱۰درصد دارای علامت بوده و نوع این ویروس متوسط و شدید که متاسفانه درمان واقعی ندارد واین درمان های در بیمارستان ها درمان های احتمالی بوده و پیشگیری مهمتر از درمان خواهد بود .

در این شرایط به جز اینکه بحث سلامت خود فرد مطرح است، سلامت و مسئولیت اجتماعی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. 

وی با اشاره به وضعیت نزدیک به قرمز لرستان به کرونا از مسئولان استانی و دولت درخواست کرد دارو و تجهیزات پزشکی به میزان کافی دپو و ذخیره کنند تا در پیک دوم این ویروس مهلک استان برای مقابله با آن در شرایط بحرانی و حاد قرار نگیرد.

 وی با تقدیر از عملکردمدافعان سلامت، پزشکان و پرستاران به انتقاد از عدم هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی پرداخت و گفت: ما به عنوان نماینده مردم یک مسئولیت‌هایی داریم. بنابراین دغدغه‌های شهروندان را مطرح می‌کنیم. 

ابراهیمی با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی از سوی مردم استان، یادآوری کرد: اگر شهروندان بتوانند بهداشت فردی و کاهش ارتباطات روزمره با بیماران کرونایی را تداوم داده و از حضور در مراکز پرتردد و پرتجمع خودداری کنند، به راحتی می‌توان از فاز خطر مرگ و میر این ویروس عبور کرد.

عضو مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برای مبارزه با کرونا و حفاظت از شهروندان در کلیه نقاط استان  نیازمند تدبیر و تصمیمات ویژه هستیم، امیدواریم مسئولان با ایجاد هماهنگی‌های لازم مانع از آسیب دیدن شهروندان باشند.

دکتر ابراهیمی تصریح کرد: اگرچه امکان انتقال این ویروس بالاست اما کرونا به راحتی و با رعایت نکات بهداشت فردی، شستشوی مداوم دست ها و خودداری از حضور در اجتماعات  و ترددهای غیر ضروری کنترل می شود.

ابراهیمی گفت: از شهروندان و عموم مردم استان لرستان  تقاضای مشارکت فعال داریم تا با رعایت این نکات ساده، سلامت خود و خانواده هایشان را تامین و حفظ کنند.

46

کد خبر 1405679

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان لرستان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۲۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: رفع مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق روستایی، مرزی و محروم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت، امروز_یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جلسه بررسی مشکلات مهموئی با بیان اینکه رفع مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق روستایی، مرزی و محروم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است، اظهار کرد: مدیران دولت سیزدهم با همه توان در راستای رفع مشکلات مردم گام برمی‌دارند و در این زمینه از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم بود.

وی با اشاره به ویژگی هم‌افزایی و هم‌گرایی مدیران در استان خراسان‌جنوبی، افزود: رفع مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مردم به طور ویژه در دستور کار مدیران استان قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این جلسه پیرو مسائل مطرح شده در مراسم اعطای لوح سپاس ستاد عتبات عالیات به مردم روستای مهموئی برگزار شده است، اظهار داشت: کار مردم مهموئی و اخذ بالاترین میزان مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه که منجر به کسب عنوان روستای نمونه کشور و استان برای این منطقه شد، بسیار حائز اهمیت و قابل تقدیر است.

وی با تشکر از مردم روستای مهموئی، متذکر شد: رفع مشکلات این روستا کمترین کار ممکن در قبال این اقدام بزرگ و قابل توجه مردم در این منطقه است.

قناعت با ذکر این نکته که رفع برخی مشکلات، زمان‌بر است، گفت: با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی، برای رفع مشکلات این روستا برنامه‌ریزی می‌شود.

وی گفت: در راستای فرهنگ‌سازی کمک به عتبات عالیات و ایجاد رقابت مثبت بین مناطق مختلف استان، در هر روستا یا شهری که در زمینه مشارکت در توسعه اعتاب مقدسه پیشتاز باشد، طی مراسم ویژه‌ای از مردم تقدیر و در کنار آن برای رفع مشکلاتشان برنامه‌ریزی می‌شود.

در این جلسه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در خصوص راهکارهای رفع مشکلات روستای مهموئی همچون بهسازی راه، توسعه و بهینه‌سازی شبکه برق، روشنایی اطراف آرامستان و گلزار شهدا و زمین چمن بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ایمنا، روستای مهموئی از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند است که به جهت اخذ بالاترین میزان مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه به عنوان روستای نمونه کشور و استان معرفی شده است، سال گذشته به‌طور میانگین هر نفر از مردم این روستا با ۷۵۰ نفر جمعیت، مبلغ ۴۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان به عتبات کمک کرده‌اند که در سطح استان و کشور یک رکورد است.

کد خبر 750791

دیگر خبرها

  • لزوم توجه سیاست‌گذاران به انگیزه ماندگاری پزشکان
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند
  • لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • لزوم مبارزه تلفیقی با آفت سپردار توت سفید در باغات سیاه ریشه