Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:20:19 GMT

انتخابات پارلمانی ونزوئلا ۱۶ آذر برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۳۵۵۷

انتخابات پارلمانی ونزوئلا ۱۶ آذر برگزار می شود

به گزارش رسانه های بین المللی، «ایندیرا آلفونسو» رئیس شورای ملی انتخابات ونزوئلا روز چهارشنبه به وقت محلی در یک کنفرانس خبری با اعلام تاریخ انتخابات، گفت که رقابت های انتخاباتی به مدت دو هفته از یکم تا پانزدهم آذر صورت خواهد گرفت و بر اساس پیش بینی ها، ۸۹ حزب در این انتخابات شرکت خواهند کرد.

مجلس قانونگذاری کنونی ونزوئلا ۱۶۷ عضو دارد اما از مجلس آینده تعداد نمایندگان آن به ۲۷۷ نفر افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجلس آینده ونزوئلا از سال آینده میلادی کار خود را برای یک دوره پنج ساله آغاز می کند.

«نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا از تصمیم  شورای انتخابات  استقبال کرده و گفته است که حزب حاکم «سوسیالیست» که او رهبری اش را برعهده دارد رایزنی ها با احزاب متحد خود برای معرفی نامزدهایشان را آغاز کرده است. 

مادورو چهارشنبه شب در گفت وگو با تلویزیون ونزولا گفت: ما خودمان را برای تولد یک مجلس ملی جدید آماده خواهیم کرد.

در همین حال «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا که مورد حمایت آمریکاست، دولت را متهم کرده است که می خواهد انتخاباتی فاقد کمترین شفافیت برگزار کند.

گوایدو توئیت کرده است: رای دادن یکی از راههای ایجاد تغییر در کشور است و ما برای آنکه حقمان برای رای دادن را بدست آوریم فقط یک راه داریم و آن «مبارزه» است.

در دوره قبلی انتخابات ونزوئلا در دسامبر ۲۰۱۵ ، مخالفان دولت مادورو، ۱۱۲ کرسی از ۱۶۷ کرسی مجلس را بدست آوردند. 

به دنبال آن انتخابات، ونزوئلا وارد بحران داخلی شد و طی سال های اخیر شاهد ناآرامی های سیاسی و بحران اقتصادی بی سابقه بوده است.

آمریکا که از مخالفان دولت مادورو حمایت می کند، تحریم هایی را علیه ونزوئلا وضع کرده است و بسیاری از ناظران، واشنگتن را به مداخله در امور داخلی این کشور متهم می کنند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : گفت: رأی‌گیری در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه کاملاً الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی شعبانی امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه اظهار کرد: از ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه، تکلیف ۵ حوزه انتخابیه مشخص‌شده و تنها حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه است که به دور دوم کشیده شد.

وی افزود: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حوزه انتخابیه کرمانشاه از ۳ کرسی تعلق گرفته تنها تکلیف یک کرسی با منتخب شدن محمد رشیدی مشخص شده و نتیجه ۲ کرسی دیگر به دور دوم کشیده شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه بابیان اینکه دور دوم انتخابات مجلس در ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه آقایان عبدالرضا مصری، جهانبخش امینی، فضل‌الله رنجبر و ابراهیم رحیمی زنگنه ۴ نامزدی هستند که در بازه زمانی تعیین شده ۱۳ اردیبهشت تا ۲۰ اردیبهشت به تبلیغات خواهند پرداخت.

وی تفاوت دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه را در تمام الکترونیکی برگزار شدن آن عنوان کرد و گفت: برخلاف دوره اول که به‌صورت صدور تعرفه، نوشتن رأی در برگه‌های تعرفه و شمارش تعرفه‌ها در پایان انجام می‌شد، در دوره دوم دیگر فرد در صدور تعرفه دخالتی نخواهد داشت و توسط دستگاه و به‌صورت الکترونیکی تعرفه صادر و در صندوق انداخته خواهد شد.

شعبانی شرایط احراز هویت رأی‌دهندگان در دوره دوم را مشابه دوره اول دانست و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه وزارت کشور مجوز کاهش ۳۰ درصدی صندوق‌های اخذ رأی را داده است، با مشورت صورت گرفته با استاندار بنا داریم جهت رفاه حال رأی‌دهندگان تعداد کمتری از صندوق‌ها را کاهش دهیم.

وی ضمن تصریح این‌که در دور اول ۵۰ درصد عوامل و نیروهای اجرایی در برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه به‌کارگیری شده بود، گفت: در دور دوم نیز همین تعداد عوامل اجرایی به کار گرفته خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اشاره‌ای به اعتراضات برخی از نامزدها در دوره اول انتخابات داشت و ادامه داد: در دور اول اعتراضات برخی از نامزدها را داشتیم که با بررسی‌های صورت گرفته توسط هیئت نظارت و همراهی هیئت اجرایی در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها رسیدگی شد.

وی برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را سالم‌ترین دوره عنوان کرد و نقش دولت در روند انتخابات را کاملاً بی‌طرف دانست.

کد خبر 747671

دیگر خبرها

  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد