Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با جرایم خاص استان قزوین روز  پنجشنبه در محل دادگستری قزوین برگزار شد.

محمد قاسمی در این جلسه اظهارداشت: رویکرد فعالیت ستاد جرایم خاص، پیشگیری است و با همکاری سایر دستگاهها دامیدواریم بتوانیم ضمن آموزش و فرهنگ سازی برای کاهش جرایم اقدام کنیم.

وی افزود: در ماههای اخیر اتفاقات ناگواری در قزوین رخ داده و شاهد چند قتل بودیم که با ریشه یابی آنها باید در یک برنامه ریزی مدون برای کاهش آن اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان قزوین تصریح کرد: پیشگیری در برخی افراد تاثیرگذار است و در برخی هیچ تاثیری ندارد بویژه کسانی که سابقه دار هستند و چند جرم انجام داده اند معمولا آموزش پذیر نیستند و گاهی دوباره مرتکب جرایم می شوند.

وی بیان کرد: قرار نیست فقط رویکرد پیشگیرانه داشته باشیم و در برخورد با متخلفان و مجرمان با قاطعیت برخورد می کنیم و جدی هستیم.

قاسمی اضافه کرد: یک سری از جرایم در استان روبه افزایش است مانند سرقت های خرد که متاسفانه بیشتر مجرمان هم از معتادان هستند که برای ساماندهی آنها باید تدبیر کنیم.

دادستان قزوین تصریح کرد: باید محیط را برای مجرمین نا امن و برای خانواده ها امن کنیم و این رسالت با همکاری همه جانبه دستگاههای اجرایی و فرهنگی سریعتر به نتیجه می رسد.

وی گفت: امنیت یک محصول فرابخشی است و در تامین آن همه دستگاهها و مردم نقش دارند و نباید آن را در فعالیت دستگاه قضایی و پلیس خلاصه کنیم و به وظایف خود بی توجه باشیم.

دادستان قزوین اظهارداشت: باید بستر کارهای فرهنگی و اطلاع رسانی در جامعه مهیا شود تا بتوانیم با آگاهی بخشی و امور پیشگیرانه در تامین امنیت به نتیجه مطلوب برسیم.

وی تامین امنیت بوستانها را ضروری دانست و یادآورشد: فضای بوستانها باید هم زیبا و هم امن باشد تا خانواده ها بدون دغدغه از آن استفاده کنند و در این میان تامین روشنایی آنها الزامی است.

وی بیان کرد: البته برخی جرایم مانند قاچاق مواد مخدر و سلاح که از بیرون مرزها هم هدایت می شود با برنامه و هدفمند و طراحی شده است که ما نیزباید پیچیدگی آن را متوجه شده و با جدیت برخورد کنیم.

دادستان قزوین اظهارداشت: مردم از ما توقع آرامش و امنیت دارند و تنگناها را هم نمی دانند لذا اتگر در جامعه احساس امنیت نباشد مشکلات بیشتر می شود.

قاسمی اضافه کرد: در استان همدلی مدیران مطلوب است و دستگاه قضایی هم در رفع موانع جدی است و تلاش می کنیم با حرکت در راستای قانون به تحقق عدالت کمک کنیم.

وی گفت: شاید قانون عین عدالت نباشد اما نزدیکترین راه رسیدن به عدالت همین قانون است که باید همه ملزم به اجرای آن باشیم.
.
دادستان قزوین تصریح کرد: هر چند خلا قانونی داریم اما همین قوانین کنونی هم نیاز ما را تامین می کند و می توانیم آُسیب های اتتجتماعی را کاهش دهیم.

کد خبر 4964070

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد قاسمی دادستان قزوین کاهش جرایم ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان شهرکرد بیرجند استانداری سمنان ایلام مواد مخدر دهه کرامت سازمان تبلیغات اسلامی مجلس شورای اسلامی دادستان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۴۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ فرهاد اکبرشاهی، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی قزوین اظهارکرد: در سال گذشته برای تامین وسایل کمک توانبخشی معلولان توانبخشی این استان ۹۵میلیارد و ۳۱۵میلیون ریال هزینه شده است این در حالی است که میزان اعتبار برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی معلولان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰درصد رشد داشته است.

وی افزود: از اعتبارات تخصیص داده شده برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی، یک هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع ویلچر و صندلی مخصوص افراد دارای معلولیت، ۲۰ دستگاه ویلچر برقی، ۵۰۰ عدد انواع تشک مواج، ۳۲۳ جفت انواع عصا به همراه ۲۱۱ عدد انواع واکر برای جامعه هدف دارای معلولیت جسمی استان تهیه شده است.

اکبرشاهی با اشاره به اینکه بخشی از این هزینه ها نیز صرف تهیه انواع وسایل کمک توانبخشی برای نابینایان و کم بینایان شده است، توضیح داد: ۲۰۰ وسیله شامل عصای سفید، شطرنج نابینایان، دستگاه ضبط صدا، رایانه همراه و معلم قرآن هوشمند هم برای این قشر تهیه شد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: برای جامعه هدف کم شنوا نیز ۶۵۰ دستگاه سمعک و حدود ۱۳ هزار حلقه باتری سمعک خریداری شده و پنج میلیارد ریال کمک هزینه خرید وسایل کمک توانبخشی به صورت موردی به توانخواهان پرداخت شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901369

دیگر خبرها

  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • قتل مسلحانه پزشک ماهشهری؛ کیفرخواست صادر شد
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • ۵ نکته مهم درباره برخورد دستگاه قضایی به دانه درشت ها
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما