Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@23:49:34 GMT

بخشنامه جدید استخدام رسمی در دولت

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۴۹۵۲

بخشنامه جدید استخدام رسمی در دولت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در بخشنامه مشترک به تمام دستگاه‌های اجرایی، دستورالعمل به‌کارگیری و استخدام نیروی انسانی را ابلاغ کردند.

در این بخشنامه تصریح شده است که با عنایت به این‌که بر اساس بند (ب) تبصره (۲۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، تمام اختیارات دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه کشور که اعتبارات هزینه‌ای خود را از محل قانون مذکور و پیوست‌های آن دریافت می‌کنند و دارای مقررات خاص اداری و استخدامی هستند، به استثای دستگاه‌هایی که به حکم قانون اساسی مقررات خاص دارند، در مورد استخدام و به‌کارگیری نیروی انسانی در سال ۱۳۹۹ موقوف‌الاجراء شده و هر گونه استخدام و به‌کارگیری نیروی انسانی در تمام دستگاه‌های مشمول تنها بر اساس مجوز صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و اخذ تأییدیه تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر پیش‌بینی بار مالی در قانون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بخشنامه، دستگاه‌های اجرایی مشمول موظف هستند که در چارچوب ساختار سازمانی مصوب و بر پایه شاخص‌ها و استانداردهای نیروی انسانی و در صورت تعیین شاخص‌ها و در راستای استفاده بهینه از نیروهای موجود، در گام نخست نسبت به سامان‌دهی و ظرفیت‌سازی نیروی انسانی خود اقدام نمایند و سپس در صورت کمبود نیروی انسانی، تقاضای جذب نیروی انسانی مورد نیاز جدید خود را به سازمان ارسال تا با رعایت قوانین و مقررات مربوط نسبت به بررسی و صدور مجوز تأمین نیروی انسانی مورد نیاز اقدام شود.

این بخشنامه تصریح می‌کند که دستگاه‌های اجرایی مشمول موظف هستند که پس از صدور مجوز استخدام یا به‌کارگیری نیروی انسانی از سوی سازمان، نست به اخذ تأییدیه تأمین اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، اقدام کنند.

همین بخشنامه تأکید می‌کند که استخدام در دستگاه‌های اجرایی پس از اخذ مجوز استخدام و تأییدیه تأمین اعتبار، از طریق تنظیم و انتشار آگهی استخدام بر اساس پست‌های بلاتصدی، در چارچوب ضوابط و در نظر گرفتن سهمیه استخدامی ایثارگران و معلولین و از طریق آزمون فراگیر که توسط سازمان برنامه‌ریزی می‌گردد، صورت می‌پذیرد.

کد خبر 527461 برچسب‌ها استخدام سازمان برنامه و بودجه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استخدام سازمان برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه دستگاه های اجرایی سوی سازمان نیروی انسانی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۴۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  امام جمعه شهرستان پلدشت   در خطبه های این هفته با تبریک هفته معلم بر تمامی معلمان زحمتکش در جامعه گفت : امروز مهمترین وظیفه آموزش و پرورش تزکیه . تعلیم و تربیت است .

حجت الاسلام طالبی  با بیان اینکه مهم ترین سرمایه یک کشور سرمایه انسانی  است اضافه کرد: قشر معلم وظیفه تربیتی و رشد نیروی انسانی را به عهده دارد و دانش آموزان و دانشجویان امروز آینده سازان کشور هستند و رشد و توسعه جامعه در گرو رشد و تربیت مناسب دانش آموزان است .

امام جمعه شهرستان پلدشت در ادامه با تقدیر از فرمانده انتظامی کل کشور در بحث اجرای طرح عفاف و حجاب با عنوان  طرح نور اظهار داشت : کارکنان انتظامی با غیرت ، وقار، متانت، اخلاق و قانونمندی پای کار آمده و انجام وظیفه می کنند و بایستی تمام نهادهای مرتبط در کنار نیروی انتظامی باشند تا این طرح با موفقیت در جامعه اسلامی  به خوبی اجراء شود .

دیگر خبرها

  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم