Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: تمامی روستاهای بالای ۵۰ خانوار تا پایان دولت از راه ارتباطی استاندارد و آسفالت برخوردار می‌شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا محمد اسلامی روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان افزود: تاکید رهبری و نگاه دولت این است با درک واقع بینانه از شرایط تلاش کنیم با استفاده بهینه از منابع محرومیت زدایی و پیشرفت متوازن رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: پروژه هایی عامل توسعه و برخی محرومیت زدا هستند و در شهرهای کمتر برخوردار اولویت بالاتری دارند که این مهم را برای راههای روستایی و در قالب طرح ابرار دنبال می کنیم.

وی تاکید کرد:‌ در این راستا روستاهای بالای ۵۰ خانوار باید راه آسفالته داشته باشند که این مهم در صدر اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار دارد  و هیچ روستای بالای ۵۰ خانوار نیست که تا پایان دولت از راه آسفالته برخوردار نشود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مرحله دوم رفتن به روستاهای بالای ۲۰ خانوار است که به صورت متوازن تعداد روستاهای فاقد راه اسفالت به صفر می رسد.

اسلامی با بیان اینکه لرستان در تلاقی کریدورهای شمال، جنوبف شرق و غرب قرار دارد وراههای شریانی آن فقط نیاز استان نیست ادامه داد: اولویت مهم ما تکمیل شبکه آزادراهی بوده که ماه گذشته عملیات قم به سمت اراک آغاز شده و قطعه اراک به خرم آباد در سالجاری را افتتاح می کنیم.

۵۸۰ کیلومتر شبکه آزادراه کشور در اولویت وزارت راه

وی افزود: در زنجیره جهش تولید، ۵۸۰ کیلومتر آزادراه را برای کشور در اولویت قرار دادیم که قطعه بروجرد تا خرم آباد جز اولویت ها است و حمایت می شود.

وی با بیان اینکه تا پایان دولت ۵۰ کیلومتر بزرگراه در لرستان افتتاح می شود ادامه داد: بسیاری از طرح های افتتاحی در ۲۰ سال گذشته،۷۰ درصد پیشرفت داشته که ما در یکسال ۳۰ درصد مابقی را تکمیل کرده ایم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مطالب فنی راه حل اقتصادی و فنی دارد نه سیاسی گفت: شبکه ریلی کشور در ابتدای انقلاب چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر بوده که اکنون به  ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر رسیده است.

اسلامی افزود: توسعه ریلی از تاکیدات مقام معظم رهبری در سیاست های کلی نظام  و مورد تاکید رییس جمهوری است و بهره مند شدن استانها از شبکه ریلی در اولویت قرار دارد که قول  رییس جمهوری برای اتصال پنج استان به شبکه ریلی محقق شد.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار کیلومتر راه آهن هم در دست مطالعه و ساخت داریم ادامه داد: امروز شرایط درآمدهای ملی به دلیل مزاحمت های بیشمار استکبار به ویژه امریکا به نحوی شده که باید توسعه را با الگوهای دیگری کار کنیم.

وی اظهار داشت: در این راستا سه شنبه گذشته  تفاهم نامه ای برای توسعه خطوط راه آهن با سرمایه گذاران صنعتی و معدنی به ارزش هشت هزار میلیارد تومان امضا کردیم  که خط دوم شنگان،تربت حیدریه و بافق را از این طریق با سهم ۳۰ درصدی دولت اجرا می کنیم.

اسلامی گفت: اکنون  ظرفیت بهره برداری جابجایی بار با خط ریلی کشور ۷.۵ میلیون تن است که با این طرح به ۲۰ میلیون تن می رسد.

وی اضافه کرد: سهم عمرانی از سبد بودجه کشور حداقل ۴۵ درصد بود که تغییرات در ساختار بودجه کشور باعث شده به ۱۰ درصد کمتر برسد  و با تخصیص حداکثر ۴۰ درصد بوده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بالای ۵۰ خانوار روستاهای بالای راه و شهرسازی تا پایان دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی و آسفالت ۹۴ کیلومتر راه روستایی در استان کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: سال گذشته ۹۴ کیلومتر راه روستایی در استان بهسازی و آسفالت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سیدشهرام کهریزی امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۹۴ کیلومتر از راه‌های روستایی عملیات بهسازی و روکش آسفالت انجام شده است و در ۴۴ کیلومتر از راه‌های روستایی عملیات زیرسازی تا مرحله پریمکت انجام و سال جدید عملیات آسفالت‌ریزی انجام خواهد شد.

وی افزود: با احداث و بهسازی ۹۴ کیلومتر راه روستایی بیش از ۲۱۰۰ خانوار از راه آسفالته بهره‌مند شدند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه ۴۴ کیلومتر از راه‌های روستایی در سال گذشته تا مرحله پریمکت پیش رفته است، خاطرنشان کرد: با مساعد شدن وضعیت جوی و آغاز فعالیت کارخانه‌های آسفالت استان، عملیات روکش آسفالت محورهای روستایی انجام خواهد شد.

کهریزی تصریح کرد: فروردین سال جاری در محورهای روستایی سرایی لاریز کریم به طول ۱.۳ کیلومتر و راه روستایی الیاسی محمود نادر به طول ۰.۳ کیلومتر در شهرستان سرپل ذهاب عملیات پریمکت، اجرای ۲۰۰۰ متر لایه اساس در راه روستایی ده‌باغ شهرستان کرمانشاه و اجرای عملیات ابنیه فنی در راه روستایی تنگاب شهرستان قصرشیرین، انجام شده است.

وی با بیان اینکه راه‌های روستایی فرعی موتور محرک تولید است، گفت: هرچه دسترسی روستاها به راه‌ها بهتر باشد، تولیدات با قیمت مناسب‌تری به بازارهای مصرفی می‌رسد.

کد خبر 751462

دیگر خبرها

  • ۳۳۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در حال ساخت در کشور داریم
  • بهسازی و آسفالت ۹۴ کیلومتر راه روستایی در استان کرمانشاه
  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • ورود قطار ۵ ستاره به شبکه ریلی همدان
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • روستا‌های بالای ۱۰ خانوار بخش مرکزی گناوه برق‌رسانی می‌شوند
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول