Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-19@04:35:15 GMT

اجرای قانون جدید کاهش مجازات حبس تعزیری در زنجان

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۵۴۸۴

اجرای قانون جدید کاهش مجازات حبس تعزیری در زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان از اجرای قانون جدید کاهش مجازات حبس تعزیری در زنجان خبر داد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در دادگستری کل استان زنجان در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اظهار کرد: نتایج حاصله از کاهش جمعیت کیفری استان مرهون زحمات همه قضات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: دادگستری کل استان زنجان در بحث صدور آرا و نصب پابند الکترونیکی رتبه اول در کشور را دارد که این نیز یک موفقیت برای استان در کاهش جمعیت کیفری است.
وی افزود: دادگستری استان زنجان در اجرای برنامه تحولی قوه قضاییه در استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس رتبه سوم در کشور را کسب کرده  که همه این موارد مطابق سیاست‌های قوه قضاییه در دوره تحول است.

  صادقی نیارکی ادامه داد: در رسیدگی به پرونده‌های فساد نیز در سال 98 پرکار بودیم که این امر منجر به رضایت عمومی مردم از دستگاه قضایی شده است .

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: مبارزه با فساد هم با منویات رهبری معظم انقلاب و هم با سیاست‌های قوه قضاییه مطابق است که ما هم در همین راستا مبارزه با فساد را با شتاب بیشتر ادامه خواهیم داد.
وی تصریح کرد: از امروز 12 تیر ماه قانون جدید کاهش مجازات حبس تعزیری اجرایی خواهد شد و این قانون جدید دقیقا منطبق با منویات رهبر معظم انقلاب و رویکرد نظام است، از همین رو ما نیز تمام تلاش خود را در راستای اجرای هر چه بهتر این قانون بکار خواهیم بست و از همین امروز نیز پیشرفت اجرای قانون را رصد و اندازه‌گیری خواهیم کرد.
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: در راستای اجرای هر چه بهتر این قانون کارگروهی تشکیل دادیم تا ضمن بررسی مواد این قانون، هر گونه ابهامات را بررسی و در صورت نیاز به مرکز منعکس کنند.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان قوه قضاییه مجازات قانون رئیس کل دادگستری استان زنجان قانون جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۵۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور آرای جایگزین حبس در قزوین

ایسنا/قزوین رئیس کل دادگستری کل استان قزوین از ابتکار یکی از قضات دادگاه کیفری در صدور آرای جایگزین حبس از نوع خدمات عمومی رایگان خبر داد و گفت: این آرا در راستای کاهش هزینه‌ها، اجرای بهتر عدالت و پیشگیری از فروپاشی خانواده‌ها صادر شده است.

علی شعبانی امروز (۲۷ اسفند ماه) درباره صدور آرای جایگزین حبس توسط یکی از قضات قزوین، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های حبس‌زدایی قوه قضائیه درباره به‌کارگیری تأسیسات ارفاقی به‌ویژه مجازات‌های جایگزین حبس از نوع خدمات عمومی رایگان و با هدف خدمات عام‌المنفعه، چهار رأی جایگزین حبس توسط رئیس شعبه ۱۱۰ دادگاه کیفری دو شهرستان قزوین صادر شده است.

او بیان کرد: زندانی شدن افراد علاوه بر تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی برای فرد و جامعه، در بسیاری از موارد بازپروری را با مشکل مواجه می‌کند.

شعبانی در این‌باره توضیح داد: چهار رأی صادره شامل ارائه خدمات عمومی رایگان به شرح خرید جهیزیه به ارزش یک میلیارد ریال برای زوجین تحت پوشش بهزیستی شهرستان قزوین، خرید مواد غذایی برای نیازمندان تحت پوشش بهزیستی شهرستان آبیک به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال، ارائه امور تأسیساتی و خدماتی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و کاشت نهال زیر نظر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: در کنار برخوردهای قاطع قضایی می‌توان با جایگزینی مجازات افراد به‌ویژه درباره مجازات حبس، به بهسازی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کمک کرد و با رضایت متهم، به افراد آسیب دیده اجتماعی یاری رساند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • صدور آرای جایگزین حبس در قزوین
  • وزیر فرهنگ، نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما
  • ۶۵۲ هکتار از اراضی لرستان رفع تصرف شد؛ آزادی ۱۴۷زندانی بدهکار مالی
  • واکنش وکیل میلاد حاتمی به اظهارات بازپرس پرونده تتلو
  • واکنش وکیل میلاد حاتمی به رسانه ای شدن توبه تتلو
  • اجرای پویش«چشم به راهیم»در زنجان برای کاهش تصادفات آغاز شد
  • اجرای پویش «چشم به راهیم» در زنجان برای کاهش تصادفات آغاز شد
  • واکنش عجیب وکیل میلاد حاتمی‌ به اظهارات بازپرس پرونده تتلو
  • واکنش یک حقوقدان به اظهارات بازپرس پرونده تتلو
  • حکم پرونده معدن طزره دامغان صادر شد؛ ۳ سال حبس تعزیری برای کارفرما