Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@18:27:52 GMT

اجرای قانون جدید کاهش مجازات حبس تعزیری در زنجان

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۵۴۸۴

اجرای قانون جدید کاهش مجازات حبس تعزیری در زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان از اجرای قانون جدید کاهش مجازات حبس تعزیری در زنجان خبر داد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در دادگستری کل استان زنجان در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اظهار کرد: نتایج حاصله از کاهش جمعیت کیفری استان مرهون زحمات همه قضات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: دادگستری کل استان زنجان در بحث صدور آرا و نصب پابند الکترونیکی رتبه اول در کشور را دارد که این نیز یک موفقیت برای استان در کاهش جمعیت کیفری است.
وی افزود: دادگستری استان زنجان در اجرای برنامه تحولی قوه قضاییه در استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس رتبه سوم در کشور را کسب کرده  که همه این موارد مطابق سیاست‌های قوه قضاییه در دوره تحول است.

  صادقی نیارکی ادامه داد: در رسیدگی به پرونده‌های فساد نیز در سال 98 پرکار بودیم که این امر منجر به رضایت عمومی مردم از دستگاه قضایی شده است .

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: مبارزه با فساد هم با منویات رهبری معظم انقلاب و هم با سیاست‌های قوه قضاییه مطابق است که ما هم در همین راستا مبارزه با فساد را با شتاب بیشتر ادامه خواهیم داد.
وی تصریح کرد: از امروز 12 تیر ماه قانون جدید کاهش مجازات حبس تعزیری اجرایی خواهد شد و این قانون جدید دقیقا منطبق با منویات رهبر معظم انقلاب و رویکرد نظام است، از همین رو ما نیز تمام تلاش خود را در راستای اجرای هر چه بهتر این قانون بکار خواهیم بست و از همین امروز نیز پیشرفت اجرای قانون را رصد و اندازه‌گیری خواهیم کرد.
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: در راستای اجرای هر چه بهتر این قانون کارگروهی تشکیل دادیم تا ضمن بررسی مواد این قانون، هر گونه ابهامات را بررسی و در صورت نیاز به مرکز منعکس کنند.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان قوه قضاییه مجازات قانون رئیس کل دادگستری استان زنجان قانون جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۵۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابوالضل نیکوکار معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت:با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار گفت: کاهش پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشوراز طریق نظارت ماهواره ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزات، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

دیگر خبرها

  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • مسئولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری