Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@23:36:30 GMT

پرونده‌های مسن بهاباد ۶۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۵۸۶۰

پرونده‌های مسن بهاباد ۶۰ درصد کاهش یافت

ایسنا/یزد رئیس حوزه قضایی بهاباد گفت: با توجه به دستورالعمل رییس قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی سریع به پرونده‌های مسن، بیش از ۶۰ درصد پرونده های مسن و معوق این حوزه قضایی کاهش داشته است.

«علیرضا ایزدی» در دیدارهای مردمی خود با اهالی روستای کریم آباد در بخش مرکزی بهاباد بمناسبت هفته قوه قضائیه بیان کرد: باید تلاش جدی در راستای کارهایی که در جهت کاهش جرم در جامعه یا در گسترش معنویت و اخلاق انجام داد و بسیاری از ساز و کارهایی که می‌تواند در کاهش ورودی پرونده تاثیر گذار باشد باید اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی در خصوص کاهش ورودی و پرونده های مختومه ابراز کرد: ورودی پرونده ها امسال نسبت به سال گذشته ۵.۴ درصد کاهش و در خصوص پرونده های مختومه نزدیک ۳۳ درصد کاهش داشته که نشانه عملکرد و تلاش بالای همکاران در این حوزه قضایی بوده است.

وی در خصوص عملکرد شوراهای حل اختلاف باتوجه به رسالت اصلی آن که سازش است تصریح کرد: با احتساب آمار صلحی در شورای حل اختلاف صلحی و گزارشهای اصلاحی در شعبه دادگاه عمومی و موارد منتهی به رضایت در اجرای احکام بیش از ۱۰۰ فقره پرونده ینی حدود ۱۳ درصد از پرونده های شورای حل اختلاف در اجرای احکام این شهرستان منتهی به سازش شده است.

وی افزود: ریش سفیدان سرمایه های هر محل و منطقه هستند و استفاده از ظرفیت ایشان در حل و فصل اختلافات باعث کاهش پرونده های ورودی به دادگستری و در نتیجه رسیدگی بهتر به پرونده های تخصصی و با اهمیت خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، ایزدی با بیان اینکه حبس زدایی یکی از رویکردهای مهم و محوری قوه قضائیه است، یادآور شد: بر همین مبنا دادگاه بهاباد تمام تلاش خود را برای اعمال مجازات‌های جایگزین به جای زندانی شدن مجرمان به کار می‌گیرد و در یکسال گذشته ۱۷ درصد از آراء مربوط به آراء مجازات جایگزین حبس بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دادگستري بهاباد یزد پرونده های مسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۵۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال «افعی تهران»

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پی توهین به شأن و جایگاه معلم و امر تعلیم و تربیت در یکی از سکانس‌های  سریال «افعی تهران» برای عوامل ساخت آن پرونده قضایی تشکیل شد.  

در پی توهین به جایگاه معلم در یکی از سکانس‌های قسمت هشتم سریال افعی تهران و در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و به منظور حفظ حقوق معلمان و کارکنان نظام آموزش و پرورش کشور، غلام‌عباس ترکی؛ معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در نامه‌ای از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواست ضمن تشکیل پرونده قضایی جهت رسیدگی به تخلفات سازندگان و عوامل تولید سریال "افعی تهران"، چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر تولید و پخش مجموعه مذکور از سوی ساترا به عنوان متولی قانونی موضوع نیز در دستورکار قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرونده های محاکم قضایی با اجرای حدنگار کاهش می یابد
  • شورای حل اختلاف در کدام‌ پرونده‌ قضایی ورود دارد؟
  • افزایش تعرض به جنگلبانان در سال جاری
  • فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی اعلام کرد: افزایش تعرض به جنگلبانان در سال جاری
  • پرونده‌های قضایی انتخابات مربوط به نماینده‌ها نیست
  • دستگیری متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی رسید جعلی خرید در قم
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال «افعی تهران»
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان