Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:26:17 GMT

امام جمعه پاوه: مسجد باید پایگاه انسان‌سازی باشد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۵۸۶۱

امام جمعه پاوه: مسجد باید پایگاه انسان‌سازی باشد

ماموستا ملا قادر قادری روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی مسجد قدس شهرک فرمانداری شهر جوانرود افزود: رسالت اصلی مسجد انسان سازی و مسلمانان باید به آن اهتمام ورزند.

وی بر ضرورت حفاظت معنوی از مساجد در برابر ترفند دشمنان تاکید کرد و اظهار داشت: حفظ و حراست از مساجد برای مقابله با توطئه دشمنان دین نیاز امروز جامعه اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه جوانرود نیز گفت: مساجد به عنوان بزرگترین و مهمترین پایگاه دینی از منزلت والایی در میان جامعه اسلامی برخوردار است و می‌تواند نقش به سزایی ایفا نماید.

ماموستا ملا احمد فخری افزود: مسجد از ابتکارات اسلام برای شکل دادن به اجتماعات و ارتباطات مردم بر محور ذکر، نماز و توجه به خداوند است.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه هم به افزایش تعداد مساجد در مناطق اهل سنت در پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۵۱۰ مسجد در منطقه اورامانات استان کرمانشاه دایر است.

حجت الاسلام فاضلی افزود: از این تعداد ۱۰۷ مسجد در شهرستان جوانرود و از این ۱۰۷ مسجد نیز ۲۳ مسجد در سطح شهر فعال است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه پاوه و اورامانات نیز به تشریح احداث مسجد تازه تاسیس قدس پرداخت و گفت: این مسجد در ۲ طبقه در زمینی به مساحت ۴۱۰ متر مربع با اعتبار اولیه ۱۵ میلیارد ریال احداث می شود.

ماموستا ملا هادی رمضانی افزود: زمین این مسجد از سوی خیر جوانرودی به نام اقبال محمدی اهدا شده است و رستگار صالح زاده خیر دیگر جوانرودی نیز صفر تا صد احداث این مسجد را برعهده گرفته است.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

برچسب‌ها کانون فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه جوانرود

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه جوانرود کانون فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه جوانرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۵۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت | دلیل استعفای او در سال گذشته
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»