Web Analytics Made Easy - Statcounter

  همشهری آنلاین_ مهدی حبیبی: این امر سبب شد مدیریت شهری در سال گذشته و3ماهه اول سال جاری، بخش قابل توجهی از توان اجرایی خود را برای پاسخگویی به این مطالبات صرف کند. این تلاش‌ها باز شدن گره‌های کور چندین ساله محله‌ها را به دنبال داشت و رضایت اهالی و شورایاران محله‌ها را جلب کرد.

سند توسعه محله‌ها سال گذشته با همفکری شهردار منطقه 17 و شورایاران محله‌ها تنظیم و در آن 10اولویت و نیاز هر محله مشخص شد تا به‌عنوان پروژه‌های کوچک مقیاس محلی پیگیری و اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اینفوگرافیک اطلاع‌رسان زیر به فعالیت‌های عمرانی منطقه 17 در سال گذشته پرداخته شده و جزئیات این فعالیت‌ها به زبان آمار و ارقام بازگو شده است.

مشکل20ساله محله وصفنارد رفع شد

با اجرای طرح ساماندهی و رفع آبگرفتگی خیابان‌های جهاد و فرخنده، یکی از مطالبات بر زمین مانده اهالی محله گلچین پاسخ داده شد. به دلیل هدایت آب‌های سطحی بزرگراه آیت‌الله ‌سعیدی و محله یافت‌آباد به نهرهای محله وصفنارد، حجم آب واردشده به نهرهای خیابان‌های جهاد و فرخنده افزایش پیدا می‌کرد و با سرازیر شدن در معابر، وارد منازل مسکونی می‌شد. با لوله‌گذاری و اصلاح شیب نهرها، این مشکل20ساله حل شد. جمع‌آوری نهرهای محله آذری هم از مطالبات جدی اهالی بود که پس از سال‌ها به مرحله عملیاتی رسید. 

توجه در اولویت‌سنجی محله‌ها

قرار گرفتن پروژه‌های عمرانی در ردیف پروژه‌های کوچک مقیاس محلی، احاطه کامل برنامه‌ریزان و مجریان طرح‌ها را می‌طلبد تا بیشترین و مؤثرترین بازدهی را داشته باشد. همفکری مدیریت شهری با معتمدان محلی سبب شده اولویت‌سنجی محله‌ها با دقت انجام شود و با صرف کمترین هزینه به بالاترین میزان بهره‌وری در حوزه عمرانی دست پیدا کنند. 

آغاز طرح ایمن‌سازی معابر

به موازات نهضت نهرسازی و طرح جمع‌آوری نهرهای فرسوده که در محله‌ها اجرا می‌شود، عملیات ایمن‌سازی و تسطیح (همسطح سازی)معابر منطقه 17 آغاز می‌شود. ناحیه یک محل پایلوت اجرای این طرح است. 

کد خبر 526842 برچسب‌ها محله همشهری محله شهرداری شورا یاری منطقه ۱۷ مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محله همشهری محله شهرداری شورا یاری منطقه ۱۷ مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۵۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز

آفتاب‌‌نیوز :

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از وضعیت دوربین‌های نظارت و کنترل سرعت شیراز با اعلام این مطلب گفت: در این نشست به پیشنهاد پلیس راهنمایی و رانندگی و آیین‌نامه طراحی راه‌های شهری و با توجه به مشخصات هندسی معابر مورد نظر، کاربری‌ها، نقش و عملکرد آن‌ها در دسته‌بندی‌های بزرگ راهی و تند راهی، شریانی و جمع و پخش‌کننده و محلی، سرعت مجاز معابر تایید شد.

هادی شه‌دوست شیرازی بیان کرد: سرعت‌های مجاز و مصوب شده ملاک عمل دوربین‌های ثبت تخلف سطح شهر و تابلو‌های انتظامی سطح معابر خواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خطاب به شهروندان گفت رانندگان باید بدانند که برابر قوانین و مقررات، سرعت خودرو‌ها در معابر به صورت ۲۴ ساعته و از طریق دوربین‌های نظارت و کنترل سرعت رصد می‌شود و علاوه بر آن تیم‌های سیار کنترل سرعت و گشت‌های خودرویی پلیس نیز فعال هستند.

حداکثر سرعت مجاز در معابر بازبینی شده به این شرح تایید شد:

بزرگراه‌های محلاتی، خلیج فارس، حسینی‌الهاشمی، شهید استوار، آیت‌الله حائری شیرازی، مهندسین و امام خمینی (ره): ۸۰ کیلومتر

بلوار دکتر حسابی و شهید چمران: ۷۰ کیلومتر

بلوار سرداران، رسول اعظم (ص)، رحمت، احمد بن موسی (ع)، شهید مطهری، آفرینش، شهید مدرس: ۶۰ کیلومتر

بلوار هفت تنان، جمهوری، شهید رجایی، دکتر شریعتی و امیر کبیر: ۵۰ کیلومتر

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • ‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز
  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • مشکل تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان