Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمرتضی بختیاری با اشاره به افزایش هزینه‌های رهن و اجاره مسکن به ویژه برای اقشار محروم جامعه افزود: یکی از نگرانی‌های کمیته امداد در ماه‌های اخیر موضوع رهن و اجاره مسکن مددجویان بوده که بار سنگینی بر دوش این خانواده‌هاست که در همین خصوص مکاتباتی با رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه داشته‌ایم و کمیته‌ای هم به همین منظور تعیین شده و پیگیری‌ها ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مذاکراتی هم با بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام در همین مورد انجام شد و در نخستین گام، رئیس بنیاد مستضعفان مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان برای کمک به تامین هزینه‌های رهن و اجاره مسکن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داد.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ متعلق به مددجویان امداد و ۵۰ میلیارد تومان برای مددجویان بهزیستی پیش‌بینی شده است.

بختیاری با بیان اینکه این مبالغ از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به صورت وام در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد خاطرنشان کرد: کمیته امداد نیز ۵۰ میلیارد تومان به همین منظور در نظر گرفته و جمع مبلغ وام قرض‌الحسنه پرداختی به مددجویان برای کمک به هزینه‌های رهن و مسکن به ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی سقف وام مددجویان برای رهن مسکن در کلانشهرها را ۲۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: مددجویان براساس شهر محل سکونت در سه سطح دسته‌بندی شده‌اند که در هر سطح متناسب با هزینه‌های رهن و مسکن شهرستان، رقم پرداختی تسهیلات متفاوت است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات وارد فاز اجرایی شده است، افزود: می‌دانیم که این رقم پاسخگوی میزان افزایش هزینه‌های رهن و اجاره نیست؛ بنابراین از صاحبخانه‌ها تقاضا داریم در این شرایط اقتصادی و تورم افسارگسیخته، یار و یاور هموطنان خود باشند تا به امید خدا از این روزهای سخت عبور کنیم.

کد خبر 4964161

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی وام مددجویان کمیته امداد سید مرتضی بختیاری وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه شورای شهر تهران ویروس کرونا آتش سوزی شهرداری تهران کمیته امداد امام خمینی هفته قوه قضاییه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر سیدابراهیم رئیسی مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر اکبر طبری سازمان تامین اجتماعی رهن و اجاره مسکن هزینه های رهن میلیارد تومان کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ ۵ هزار و ۶۰۰ مددجوی کمیته امداد امام خمینی توانسته اند هم خود شاغل شوند و هم زمینه اشتغال دیگران را هم فراهم کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان گفت: پارسال ۶۵۰۰ نفر آموزش‌های قالبیبافی سفالگری، منبت کاری، سبد بافی و. دیده اند.

رسول شیخی زاده افزود: پارسال ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی و خود کفایی به مدد جویان پرداخت شده است.

استاندار همدان هم در جشن توانمندسازی مددجویان کمیته امداد با بیان اینکه کار کمیته امداد در استان رضایت بخش است: گفت از همه توانمان برای مسکن مددجویان استفاده می‌کنیم.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: خودکفایی و یاری رساندن به جامعه هدف نهایی کمیته امداد است و ما با حمایت دائم از مددجویان زمینه توسعه کار و فعالیت آنها را فراهم کرده ایم.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی استان همدان هم در این مراسم گفت: با کار‌های زیربنایی و فرهنگ سازی ۸ هزار و ۲۰۰ دانش آموز مددجو رتبه‌های برتر آزمون سراسری را کسب کرده اند.

آقای صباغیان با اشاره به توانمند سازی همه جانبه، افزود: هفته گذشته ۳۳ هزار و ۸۶۳ مسکن ساخته و به مددجویان تحویل داده شده است و توانمند سازی مددجویان از طریق خودکفایی و اشتغالزایی همچنان ادامه دارد.

پارسال و با نیت توانمندسازی مددجویان ۱۰۰ هزار نفر با آموزش و دریافت تسهیلات خودکفا شدند.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی