Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی کارشناس مسئول بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: همراه داشتن ماسک هنگام بیرون آمدن از منزل ضروری و قبول ماسک ار افراد غریبه ممنوع است.

 دکتر فلورا انفرادی در گفت و گو با ایسنا، گفت: با توجه به  ایجاد مشکلات ناشی از قبول ماسک از افراد غریبه بهتر است هر فرد هنگام بیرون آمدن از منزل ماسک به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: از خرید و استفاده ماسک هایی به رنگ مشکی و از نوع کشی به شدت خودداری و از ماسک های دو تا سه لایه مطمئن استفاده کنید.

انفرادی توضیح داد: افراد می توانند ماسک را از پارچه های مناسب با لایه های مختلف تهیه کنند و پس از استفاده شسته و در معرض نور آفتاب قرار دهند.

وی به اثر محافظتی ماسک اشاره و اظهارکرد: افراد مبتلا به بیماری زمینه ای ، سالمندان، افراد چاق و زنان باردار بیش از دیگر افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید 19 قرار دارند و همچنان پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در آن ها باید با حساسیت ویژه ای رعایت شود.

انفرادی تاکید کرد: از رفتن به دورهمی های خانوادگی، مراسمات و مکان های پر جمعیت به طور جدی خودداری کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ماسك خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور

 روستایی در بازدید از دیمزار‌های استان آذربایجان شرقی گفت: استفاده از ارقام مقاوم ساده‌ترین روش کنترل بیماری زنگ زرد در دیمزار‌ها است و به خاطر بارندگی‌های بهاری امسال شرایط مناسب برای فعالیت‌های عوامل بیماری‌زا به‌ویژه در گندم فراهم است.

وی استفاده از دستورالعمل‌های فنی موسسه و بکارگیری بسته‌های زراعی را در کاهش میزان خسارت عوامل بیماری‌زا و تنش‌های محیطی تاثیرگذار دانست.

روستایی گفت: استفاده از بذر زیاد در واحد سطح در موقع کشت موجب توسعه سریعتر بیماری زنگ زرد در سال‌های مرطوب می‌شود و در موقع بروز تنش خشکی به دلیل رقابت درون بوته‌ای موجب خسارت شدید به مزارع خواهد شد.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ضمن ارزیابی وضعیت و روند رشد مزارع دیم بر توسعه کشت ارقام مقاوم گندم به‌منظور افزایش تنوع ژنتیکی و مقابله با خسارات آفات و بیماری‌ها تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • بیرون کردن دانشجویان فرانسوی توسط پلیس پاریس
  • آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت
  • راه بیرون آمدن از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد
  • جاده‌های خراسان شمالی لغزنده است
  • لزوم خودداری شهروندان خوزستانی از تردد غیرضروری در هنگام بارندگی
  • خودداری شهروندان خوزستانی از تردد غیرضروری در هنگام بارندگی