Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@22:54:19 GMT

اعلام وضعیت قرمز کرونا در بیشتر شهرهای لرستان

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۶۹۶۳

به گزارش ایرنا، محمود ثمینی روز پنجشنبه در همایش آغاز به کار مرکز همیاری آموزش، اشتغال و درمان بیماران صعبت العلاج ایران در بروجرد اظهار داشت: در این مرحله نیازمند همکاری مردم هستیم و چنانچه پیک بیماری به یکباره بالا برود امکانات برای پاسخگویی به نیازهای دارویی و تجهیزات لازم در درمان بیماران وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثمینی افزود: از مردم استان تقاضا داریم که با همکاری در شرکت نکردن در اجتماعات غیرضروری، رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی روند رسیدن به پیک بیماری را کند کنن .

معاون استاندار لرستان با اشاره به فرهنگ مردم لرستان در خصوص شرکت در مراسم هایی همچون ختم و عروسی گفت: صاحبان عزا باید از گرفتن هرگونه تجمع و مراسمی با حضور جمعیت زیاد خودداری کنند و در مورد مراسم های عروسی نیز با تعداد کم و رعایت نکات بهداشتی برگزار شود تا بتوان در این مرحله سلامت جامعه را تامین کرد.

وی با اشاره به شرایطی که بیماران خاص دارند و مشکلاتی که با آن مواجه هستند گفت: هزینه های درمانی بیماران خاص بسیار بالاست که باید نمایندگان در این زمینه لایحه های حمایتی را پیگیری کنند تا حمایت از این بیماران در مسیری قانونمند دنبال شود علاوه بر این دولت و خیرین حوزه سلامت نیز می توانند ظرفیت خوبی باشند تا بتوان بخشی از مشکلات بیماران خاص را رفع کرد.

ثمینی با تاکید بر توانمندی بانوان اظهار داشت: بانوان باید مورد حمایت و آموزش های لازم در خصوص تغییر سبک زندگی قرار گیرند تا بتوانند توانایی های خود در عرصه های مختلف و از جمله از نظر اقتصادی به منصه ظهور برسانند.

وی گفت: در بسیار از مناطق دورافتاده و روستایی با تکیه بر تولیدات محلی زنان توانسته اند به خودباوری و توان اقتصادی قابل قبولی برسند که این روند را با آموزش و ارتقای اگاهی آنان می توان بیشتر کرد.

ثمینی گفت : هر گونه هزینه ای که در حوزه پیشگیری انجام می شود نوعی سرمایه گذاری است که در تمام زمینه ها اعم از آموزش و توانمندی بانوان و مهارت های لازم در تغییر سبک زندگی می تواند نتیجه مطلوب بدنبال داشته باشد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!

طبق اطلاعات منتشرشده از سوی وزارت آموزش‌وپرورش، میانگین کشوری نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در رشته تجربی ۱۱.۲۳، رشته ریاضی ۱۰.۷۹، رشته انسانی ۸.۷۵ و در رشته معارف ۱۰.۵۶ بوده است. درحالی‌که سال ۱۴۰۱ میانگین نمرات دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۰۲، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۶۴، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۲۰ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۱ بوده است.

این معدل در سال ۱۴۰۰، برای رشته علوم تجربی ۱۳.۱۸، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۳۵، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۴۲ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۴ ثبت‌شده است.

روزنامه فرهیختگان نوشت:در سال ۱۳۹۹ نیز معدل دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۷۳، رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۵۰، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۱.۳۴ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۶ را نشان می‌دهد.

میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال ۱۳۹۸، در رشته علوم تجربی ۱۳.۷۷، در رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۲۸، در رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۷۶ و در رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۸ بوده است.

ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که میانگین معدل نمرات دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به چهار سال پیش از آن در تمامی رشته‌ها با افت حدود دو نمره‌ای در امتحانات نهایی روبه‌رو بوده است.

ناظر به همین معیار و مولفه و با بررسی وضعیت استان‌ها، نقشه وضعیت معدل استان‌ها تا حد زیادی منطبق با نقشه فقر کشور است. به این صورت که میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در استان‌های هرمزگان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خوزستان، آذربایجان غربی ۸ تا ۹ بود. خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، فارس، کرمان، گیلان، بوشهر و چهارمحال‌وبختیاری نیز استان‌هایی هستند که میانگین ۹ تا ۱۰ را ثبت کردند. یعنی معدل دانش‌آموزان این استان‌های نیز کم و هشدارآمیز است. با این حساب مجموعا، در ۱۷ استان میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد هشت تا ۱۰ بوده که در وضعیت قرمز هستند.

دیگر خبرها

  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • هوای برخی شهرهای خوزستان ، ناسالم برای گروههای حساس
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • تیم شطرنج مردان ایران نایب قهرمان شهرهای آسیا شد
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • اردبیل و اهواز ابتدا و انتهای مدار کیفیت هوای کشور