Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار همدان با بیان اینکه ادارات هرچه سریع تر لیست اموال مازاد را در اختیار ما قرار دهند گفت: امروز ما به این زمین‌ها و ساختمان‌ها که متعلق به بیت‌المال است نیاز داریم بنابراین کسی نباید فکر کند که باید آنها را تا ابد نگه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید سعید شاهرخی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه امروز ملت بزرگ ایران سربلندتر از سال‌های گذشته است اظهار کرد: تاریخ پرافتخاری داریم و امروز افتخارات ما در اوج است به دلیل اینکه در این شرایط بسیار سخت کارهای بزرگی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امروز شرایط دنیا با کرونا سخت شده و شدیدترین مشکلات اقتصادی در بزرگترین سیستم‌های اقتصادی دنیا به شکل فلج‌کننده‌ای چالش ایجاد کرده است گفت: ایران با وجود شرایط سخت بین‌المللی و به نسبت سهمی که در اقتصاد دنیا دارد و تاثیری که می‌پذیرد، به علاوه تحریم‌های بی‌سابقه‌ای که روی دوش اوست، افتخاراتی را کسب کرده است.

استاندار همدان با بیان اینکه تحریم‌های اعمال شده در شرایط کنونی در تاریخ ایران بی‌سابقه است افزود: قبل از برجام ۶۰ میلیارد دلار یعنی بیش از ۲۵۰ بشکه نفت می‌فروختیم و در حال حاضر آن را نداریم و برای تبادل پول آن چیزی را که هم صادر می‌کنیم، مشکل اساسی داریم.

وی با اشاره به اینکه کشور برای اداره پول می‌خواهد عنوان کرد: کشورهایی نظیر ایالات متحده و عربستان  به دنبال این بودند در آبان سال ۹۷ فروپاشی کشور ایران را اعلام کنند اما با مقاومت مردم موفق نشدند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: تمام ثروت دنیا تحت فشار آمریکا ایران را در تحریم قرار داد اما ملت ما مقاومت کردند که این افتخار بزرگی است و باید برای این مردم جانفشانی کرد.

نمی‌توانم قبول کنم سرمایه‌گذاری معطل نامه‌نگاری این اداره و آن اداره شود!

وی با اشاره به اینکه در دنیا ایران گفتمان جدیدی را به راه انداخته است افزود: کرونا تاثیرش را در تمام دنیا گذاشته و تحریم‌ها نیز فشار مضاعفی بر کشور داشته که حتما تاثیر خود را بر زندگی مردم می‌گذارد بنابراین منابع موجود در کشور باید به بهترین وجه در راستای رفع مشکلات و رفاه مردم، کنترل تورم و بازار استفاده شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه امروز در دولت دوازدهم شاهد سخت‌ترین روزهای تاریخ کشور هستیم اما با عزم ملت و تلاش دولت و نظام از این فشار نیز عبور خواهیم کرد گفت: امروز دنیا مبهوت مانده چطور با همه فشارها این شرایط را پشت سر می‌گذاریم؛ ما گرانی داریم اما کمبودی نداریم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص بیماری کرونا دنیا ایران را با کشورهای اقتصادی دنیا قیاس کرد افزود: اینها حاصل وحدت، همدلی و وفاق ملی است.

شاهرخی با بیان اینکه اتفاقی که در کرونا افتاد رمز موفقیت ما از تمام بحران‌هاست گفت: در مقابله با بیماری کرونا  که در حوزه کرونا کاملا یکدست بودیم و  دنبال پیشبرد کار بودیم و کسی جلوی کار را نمی‌گرفت.

استاندار همدان با اشاره به اینکه ویروس کرونا وجود دارد و به شکل مرموزی رشد و نمو می‌کند و حتما باید اقدامات پیشگیرانه را افزایش دهیم اما با همین نگاه باید از مشکلات اقتصادی نیز عبور کنیم گفت: تقصیرها را نباید گردن یک گروه، نهاد یا یک قوه انداخت و باید دید که ایران در شرایط مالی از لحاظ واردات و صادرات و تولید نفت در چه وضعیتی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه وجود مشکلات هزینه‌هایی است که برای استقلال و ارزش های خود داده‌ایم و باید هم بدهیم تاکید کرد : هرآنچه منابع قابل توجه داریم باید برای ارتقای سطح زندگی مردم به کار گیریم.

شاهرخی با توصیه به اعضای شورای برنامه‌ریزی در افزایش ارتباط‌گیری با مردم آن هم به صورت نزدیک و متواضعانه گفت: این مردم به گردن ما حق دارند بنابراین باید مشکلات را با همفکری حل کنیم.

سطح توقع مردم ما بسیار پایین است اما چرا نمی‌دانم مدیران آنها را نمی‌بینند!

وی با اشاره به اینکه سطح توقع مردم ما بسیار پایین است اما چرا نمی‌دانم مدیران آنها را نمی‌بینند تا حل کنند افزود: به طور مثال یک رودخانه باید سرپوشیده شود اما سازمان شهرداری و امور آب نمی‌توانند با همکاری هم این کار را انجام دهند.

استاندار همدان با تاکید به اینکه خواهش می‌کنم با مردم در ارتباط نزدیک باشید تأکید کرد: این فرصت را خداوند به ما داده که در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز ۵ تا ۶ ساعت برای خود و بقیه را با مردم باشیم، نمی‌توانم قبول کنم سرمایه‌گذاری وارد استان شود و بگوید هزینه‌ای از شما نمی‌خواهم و فقط زمینی بدهید که ۱۰۰ هکتار گلخانه بزنم اما دو ماه یک نامه بین اداره جهاد کشاورزی و مثلا منابع طبیعی بماند!

وی با بیان اینکه به معاون اقتصادی خود گفته‌ام که هر جلسه‌ای که منتج به نتیجه نشود ارزش وقت گذاشتن ندارد خاطرنشان کرد: ما وقت نداریم بارها در مورد یک موضوع صحبت کنیم، مدیران اگر دانش، قدرت تصمیم‌گیری و مدیریت دارند باید بمانند کار را به اتمام برسانند.

شاهرخی  خطاب به جمع بیان کرد: شیوه‌ای که موضوعی بارها در جلسات مختلف مطرح شود را کنار بگذارید البته این اتفاق عمومیت ندارد اما یک مورد نیز قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه هر گاوداری ۶ هزار راسی، ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری است یعنی به اندازه کل پولی که در استان توزیع کردیم گفت: امروز مسوولیت ما سنگین است و زمان هم سریع می گذرد و بعد حسرت می ماند که می شد کار انجام دهیم اما نکردیم.

اگر نمی‌توانید کاری کنید کنار بروید؛ ثواب هم دارد

استاندار همدان با بیان اینکه اگر نمی‌توانید کاری کنید کنار بروید و ثواب هم دارد و اگر می‌توانید کار انجام دهید افزود: دوستی از خشم من بابت اینکه جواب یک نامه دو ماه طول کشیده، ناراحت نشود چون این روند معنی ندارد و حرکت جهشی نیست.

وی با اشاره به اینکه توقع دارم تا روزی که دولت را تحویل دهیم مثل روز اولی که اول آمدیم باید کار کنیم و کار هم می‌کنیم بیان کرد: همه باید همراه باشند و اگر کسی نمی‌تواند خودش برود ؛ البته قدردان ۹۷ درصد مدیران هستم اما خلق ما گرفته می‌شود که ۳۰۰ هکتار گلخانه در درگزین گرفتار گیرودار اداری شده است، باید این موارد حل شود.

شاهرخی با بیان اینکه در دوره قبل مجلس با همکاری نمایندگان یک‌هزار میلیارد تومان پروژه توسط شستا برای استان مصوب کردیم که امروز کار در حال انجام است افزود: این پروژه‌ها برای ما ارزشمند و ماندگار است چون باعث رونق اشتغال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکل بزرگی را در استان حل کردیم و خوشبختانه شاخص‌های خوبی داریم گفت: به برکت وجود نعمت نمایندگان استان در خصوص پروژه‌های ملی کاری کردیم کارستان.

استاندار همدان ادامه داد: در خصوص راه آهن هشت پروژه خوب داریم که در شهر همدان خوب کار می‌شود و ایستگاه داخل شهر همدان نیز اقدام خوبی شده و در بقیه مسیرها هم همینطور پیش می‌رویم.

وی با بیان اینکه پروژه‌های همدان قابل تقدیر است اما نگاه ما به آینده است افزود: به هیچ شهری مانند همدان قطار شهری اختصاص نمی‌یابد اما از مسیری رفته‌ایم که این امر محقق شده است، آقای حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تلاش زیادی در این زمینه کرده است.

پیگیری راه‌اندازی قطار شهری طی سال آینده در همدان

وی از پیگیری راه‌اندازی قطار شهری طی سال آینده در همدان خبر داد و افزود: ارزش ۷۲ پروژه ملی بسیار بالاست اما اعتباری که تنها در سال ۹۹ باید برای آنها در نظر بگیریم بیش از ۸ هزار میلیارد تومان است.

شاهرخی با تاکید به اینکه باید نگاهمان بلند باشد و جهادی کار کنیم بیان کرد: از سه درصد مدیران گلایه دارم و وقت هم نداریم مدیر عوض کنیم، باید آنها کار انجام دهند و نباید اینطور باشد که به سختی سرمایه‌ای را وارد استان می‌کنیم اما کارمند اداره‌ای این موضوع برایش مهم نیست.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌ها باید روزانه رصد شوند و کسی سنگ‌اندازی نکند گفت: باید بتوانیم تا پایان کار دولت بخش عمده‌ای از پروژه‌ها را اجرایی کنیم، بنده همه کارهایی که باید انجام شود را هم در اتاقم نصب کرده‌ام.

استاندار همدان بیان اینکه کار ما با مدیران انجام پروژه‌هاست و تعهد داده‌اند و باید انجام شود افزود: با توجه به دستور رئیس جمهور، اموالی که در اختیار ماست متعلق به مردم و بیت‌المال است و باید با تبعیت از سیاست‌های دولت آنها را احیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه اموال را باید از حالت راکد به حالت فعال درآوریم گفت: همه دستگاه‌هایی که ساختمان و زمین مازاد دارند به سرعت آنها را لیست کنند و به بنده بدهند، این تفویض اختیار به استان داده شده و اجازه هیچ وزیری و مدیری هم لازم نیست.

شاهرخی با بیان اینکه ما اموال دولتی را اگر مازاد باشد یا می‌فروشیم یا در اختیار ساخت مسکن ارزان قیمت قرار می‌دهیم افزود:‌ برخی از دستگاه‌های استان در بهترین نقطه شهر زمین دارند و فرق نمی‌کند حتی پایین شهر هم باید زمین‌ها تبدیل به آپارتمان شوند.

مدیری حق ندارد در ساختمان مازاد دو تا میز بگذارد و فضا را اشغال کند

وی با تاکید به اینکه مدیری حق ندارد در ساختمان مازاد دو تا میز بگذارد و فضا را اشغال کند گفت: تشخیص با مدیران نیست و تشخیص با ماست که هر اداره‌ای به چه زمین و ساختمانی احتیاج دارد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه لیست‌ها باید به سرعت تا پایان تیرماه در اختیارم قرار گیرد تا مردادماه کار واگذاری را آغاز کنم افزود:‌ امروز ما به این زمین ها و ساختمان‌ها نیاز داریم و هرکسی نباید فکر کند که باید تا ابد آنها را باید نگه دارد.

وی با بیان اینکه کمیته شناسایی و واگذاری اموال مازاد برای فروش و یا طرح اقدام ملی مسکن فعال شود گفت: فرمانداران نیز مکلف هستند که این کار را انجام دهند و تیمی برای پیدا کردن زمین‌ها و ساختمان‌ها اختصاص دهند.

شاهرخی با اشاره به اینکه کمیته واگذاری پروژه را هفته آینده با حضور بنده برگزار کنید افزود: تداوم مدیریت فردی در جایگاهی حقیقتا واگذاری پروژه‌هاست و معنا ندارد سفت پروژه‌ها را نگه داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر۲۰ میلیارد تومان اعتبار داریم که به عنوان مشوق هر فردی پروژه‌ها را به دست گیرد، حمایت می‌شود گفت: دستگاه‌های نظارتی حضور خواهند داشت و اگر در این زمینه رفتار خلافی باشد ورود خواهم کرد.

استاندار همدان در پایان گفت: متاسفانه همدان در مرحله هشدار بیماری کرونا قرار گرفته است که شنبه هفته آینده در این مورد صحبت خواهم کرد و باید کاری کنیم تا شرایط عادی شود.

انتهای پیام/89026/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان استاندار همدان سرمایه گذاری مبارزه با کرونا استاندار همدان میلیارد تومان پروژه ها زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۷۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی

حجت الله شهبازی افزود: باتوجه به پیش بینی هواشناسی استان در کاهش محسوس دما بروز پدیده کاهش دمای سطح خاک طی ۲ روز آینده تا نزدیک به صفر درجه اتفاق خواهد افتاد، وقوع خسارت سرمازدگی در محصولات باغی به ویژه باغات انگور دور از انتظار نیست و باید تمهیدات لازم از سوی باغداران اندیشیده شود.

وی افزود: می‌توان از عملیات غرقابی در باغات استفاده کرد و از خاک ورزی مانند شخم و دیسک نیز باید خودداری شود.

مدیر باغباینی جهاد کشاوری استان همدان تاکید کرد: برای کاهش اثرات سرمازدگی می‌توان از پوشش دادن خاک مانند پلاستیک‌های پوششی سیاهرنگ و همچنین از بخاری‌های باغی استفاده کرد.

وی بر ایجاد دود با استفاده از باقیمانده‌های گیاهی مانند کاه و کلش تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • امداد خودرو جاده‌ای شبانه روزی همدان
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی بهمئی
  • هشدار سرمازدگی تا ۲ روز آینده در استان همدان
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی
  • واکنش باشگاه پرسپولیس درباره لیست مازاد و تغییرات در تیم
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • رائفی پور برای دور دوم انتخابات مجلس لیست می‌دهد؟
  • رائفی‌پور برای دور دوم هم لیست می‌دهد!