Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@19:51:39 GMT

عطر فضا به فروش می‌رسد!

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۷۷۱۲

عطر فضا به فروش می‌رسد!

ناسا موفق شده عطری با بوی فضا ارائه دهد و به زودی فضانوردان خود را با این عطر آموزش خواهد داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، ناسا قصد دارد با کمک عطر فضا نسبت به آموزش فضانوردان خود اقدام کند تا بتواند پیش از پرتاب فضانوردان به مدار، آنها را بهتر آموزش دهد. بدین ترتیب، فضانوردان می‌توانند رایحه‌ای از کیهان را استشمام کنند و با ورود به فضا، با محیط اطراف بیگانه نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیمیدانان ناسا طی یک دهه، عطری را ساختند که بوی فضا از آن استشمام می‌شود و فضانوردان می‌توانند پیش از ترک کردن زمین با بوی فضا آشنا شوند. اکنون، ناسا موفق شده است تا این فرمول را در عطر موسوم به "او دو اسپیس" (Eau de Space) جای دهد.

گروه پژوهشی این پروژه، برای ساخت عطر فضایی، از تجربیات فضانوردان ناسا استفاده کرد و رایحه نهایی را ترکیبی از بوی استیک خشک شده، تمشک و عرق نیشکر یافت. اگرچه ممکن است این رایحه، عجیب به نظر برسد اما به گفته پژوهشگران، اگر بو را دوست داشته باشید، می‌توانید از آن با اطمینان استفاده کنید.

"استیو پیرس" (Steve Pearce)، شیمیدانی که از سال ۲۰۰۸ با ناسا طرف قرارداد است تا عطر فضا را تولید کند، از فضانوردان خواست تا تجربه خود را در مورد بوی فضا بیان کنند.

ناسا امیدوار است که استشمام بوی فضا، به فضانوردان کمک کند تا ماموریت خود را راحت‌تر انجام دهند و با ورود به فضا، غافلگیر نشوند.

"تونی آنتونلی" (Tony Antonelli)، فضانورد بازنشسته ناسا هنوز نخستین ورود خود به فضا را به خاطر دارد. آنتونلی گفت: من پس از یک دهه آموزش، کاملا گیج شده بودم زیرا کسی پیش از آن در مورد بوها چیزی به من نگفته بود. بوی فضا قوی و منحصر به فرد بود و من تا به آن روز روی زمین، چنین بویی را استشمام نکرده بودم. من بویی را استشمام کردم که نمی‌دانستم چگونه آن را توصیف کنم.

قیمت هر شیشه از این عطر، ۲۹ دلار تعیین شده و علاقمندان می‌توانند برای خرید آن، به سایت "Kickstarter" مراجعه کنند. هنوز برنامه‌ای برای تولید انبوه این عطر وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عطر ناسا فضا عطر فضا بوی فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۷۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر تایم لپس انفجار ستاره‌ای در کهکشان راه شیری

ناسا تصاویر تایم لپس خیره‌کننده‌ای از دو ابرنواختر معروف در کهکشان راه شیری منتشر کرده است. این تصاویر که توسط تلسکوپ‌های مختلف از جمله رصدخانه چاندرا ناسا گرفته شده‌اند، تغییرات چشمگیری را در طول زمان نشان می‌دهند که ناشی از انفجار ستاره‌ای است. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، دانشمندان تصاویر "تایم لپس" خیره‌کننده‌ای از دو ابرنواختر معروف در کهکشان راه شیری منتشر کرده‌اند. این تصاویر که توسط تلسکوپ‌های مختلف از جمله رصدخانه چاندرا ناسا گرفته شده‌اند، تغییرات چشمگیری را در طول زمان نشان می‌دهند که ناشی از انفجار ستاره‌ای است.

یکی از ابرنواخترها، بقایای ابرنواختر خرچنگ است که در سال 1054 میلادی منفجر شد. این انفجار در آن زمان چنان درخشان بود که حتی در روز قابل مشاهده بود. تصاویر تایم لپس نشان می‌دهند که بقایای این ابرنواختر در طول هزار سال گذشته به طور قابل توجهی گسترش یافته است.

.

ابرنواختر دیگر، بقایای Cassiopeia A است که حدود 350 سال پیش منفجر شد. این ابرنواختر نیز بسیار درخشان بود و توسط منجمان در سراسر جهان مشاهده شد. تصاویر تایم لپس نشان می‌دهند که بقایای Cassiopeia A نیز در حال گسترش است، اما با سرعت کمتری نسبت به بقایای ابرنواختر خرچنگ.

تلسکوپ فضایی "جیمز وب" تصویر نخستین ابرنواختر خود را منتشر کرد

این تصاویر جدید به دانشمندان کمک می‌کند تا نحوه انفجار ستاره‌ای و تکامل بقایای آنها را بهتر درک کنند. آنها همچنین یادآور قدرت و زیبایی پدیده‌های طبیعی هستند.

تصاویر تایم لپس توسط تلسکوپ‌های مختلف از جمله رصدخانه چاندرا ناسا، تلسکوپ فضایی هابل و رصدخانه اشعه ایکس XMM-Newton گرفته شده‌اند.

دانشمندان از این تصاویر برای مطالعه نحوه انفجار ستاره‌ای و تکامل بقایای آنها استفاده می‌کنند.

ابرنواخترها نقش مهمی در تکامل کهکشان‌ها دارند. آنها عناصر سنگینی را در فضا آزاد می‌کنند که در نهایت برای تشکیل ستارگان و سیارات جدید استفاده می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • تصاویر تایم لپس انفجار ستاره‌ای در کهکشان راه شیری
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد