Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@02:59:15 GMT

ساخت ۲۰۰ هزار مسکن برای دهک‌های پایین

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۷۹۵۹

ساخت ۲۰۰ هزار مسکن برای دهک‌های پایین

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کمیته کارشناسی به منظور احداث مسکن برای دهک‌های یک تا سه تشکیل شده و به زودی عملیات اجرایی ساخت ۲۰۰ هزار واحد آغاز می‌شود.

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره احداث مسکن برای افراد کم توان که رئیس جمهور روز گذشته به آن اشاره داشت اظهار کرد: علاوه بر ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن که برای دهک‌های متوسط اجرا می شود، از ماه‌های گذشته برنامه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای دهک های یک تا سه را هدف گذاری کردیم که دستگاه‌های مختلفی درگیر آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته کمیته کارشناسی متشکل از وزارت راه و شهرسازی، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، خیرین مسکن ساز، بسیج‌سازندگی، سازمان اوقاف و آستان قدس رضوی تشکیل شده که جلسات کارشناسی آن در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این کمیته هدف‌گذاری برای احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را دارد تصریح کرد: جامعه مخاطب هم اکنون شناسایی شده و در حال ورود به برنامه اجرایی هستیم.

به گفته محمود زاده، هم اکنون تخصیص نیازها در بخش زمین و مصالح ساختمانی در حال انجام است. برنامه طی ماه‌های گذشته با سرعت مناسبی جلو رفته و انشاالله به زودی عملیاتی می‌شود.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی رئیس جمهور روز گذشته در جلسه هیئت دولت دولت اعلام کرد زمین کافی به قیمت ارزان برای شهرک سازی و افراد کم توان فراهم می‌کنیم. تلاش این است که بنیاد مسکن برای روستاها تا پایان سال ۲۰۰ هزار واحد را آماده کند و تحویل دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسكن ۲۰۰ هزار واحد برای دهک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمدرضا فلاحتگر گفت: ساخت ۳۵ هزار و ۴۱۹ واحد مسکن ملی در ۲۰۶ هکتار زمین به صورت انبوه ساز و گروه ساخت در شهر‌های رشت، بندر انزلی، شفت، سنگر، آستانه اشرفیه، آستارا، لنگرود، رودسر و تالش در دست اجراست. 

وی از ساخت ۳ هزار و ۴۹۰ واحد از واحد‌های نهضت ملی مسکن در گیلان به روش نوین و صنعتی خبر داد و افزود: بیش از ۱۲۱ هزار و ۶۳۶ متقاضی گیلانی برای دریافت مسکن ملی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به واریز آورده اولیه ۸ هزار و ۵۹۶ متقاضی گیلانی از ۴۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان نزد بانک‌های عامل، تأکید کرد: از ۲ سال گذشته تا به امروز ، ساخت ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری، ۵ هزار و ۲۹۴ واحد در بخش بازآفرینی شهری، ۳ هزار و ۶۱۵ واحد در بخش مسکن خودمالک و ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد هم در بخش مسکن روستایی آغاز شده است.

محمدرضا فلاحتگر افزود: پیشرفت ساخت برخی از واحد‌های مسکن ملی در گیلان به ۹۵ درصد رسیده که در صورت واریز به موقع آورده، این واحد‌ها زودتر به بهره برداری خواهند رسید.

وی از شناسایی و تصویب ۱۹۸ هکتار زمین با کمک دستگاه‌های اجرایی گیلان خبر داد و اضافه کرد: خریداری ۵۰ هکتار زمین از مالکان در شهر‌ها با کمک سازمان ملی زمین و مسکن در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر