Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@06:37:15 GMT

جمع‌آوری ۸ هزار معتاد متجاهر در تهران

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۸۲۱۷

فرید براتی سده روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: غیر از تهران در هیچ استانی درخصوص ظرفیت پذیرش و نگهداری معتادان متجاهر زن یا مرد، کمبودی نداریم؛ ظرفیت کم برای نگهداری معتادان متجاهر در تهران به دلیل سنگینی کار، گران بودن مسکن و شرایط دیگر است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته تقریبا نزدیک ۹۰ درصد معتادان متجاهر در شهرهای استان تهران جمع آوری و دستگیر و به مراکز ماده ۱۶ هدایت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقط تعداد معدودی از آنها که زخم باز داشتند یا افراد بالای ۶۵ سال بودند، نتوانستند وارد مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ شوند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: باید توجه داشت در قانون برنامه ششم، شهرداری موظف به همکاری با بهزیستی بود اما این کار تاکنون محقق نشده است. شهرداری در شرایط کرونایی قرار شد پای کار بیایند و مرکزی با ظرفیت ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در جایی آماده کردند اما در جلسات می گفتند ما تعدادی افراد سالمند و معلول در این مراکز داریم و اگر بهزیستی استان تهران این افراد را  بپذیرد ما این مرکز را در اختیار بهزیستی قرار می دهیم.

براتی سده افزود: بهزیستی استان تهران، این افراد را پذیرفت و سالمندان و معلولان را به مراکز بهزیستی تحویل دادند اما متاسفانه مرکزی با ظرفیت مزبور را به ما ندادند که خلاف قانون است. این امر را باید استانداری، شورای شهر و شهرداری و هر نهادی که موظف است پیگیری کند.

وی تصریح کرد: البته آن ظرفیت هم برای ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر بیشتر نیست اما به هرحال مشکل کمبود ظرفیت در تهران داریم.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره جمع آوری معتادان متجاهر در میدان های بزرگ تهران نیز گفت: با توجه به وضعیت کرونا طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت، مانند قدیم نیست که دفعتا در طرحی، دو یا سه هزار نفر معتاد در خیابان، دستگیر شوند و به مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ هدایت شوند بلکه قاعدتا این نفرات باید کمتر، با دقت بیشتر و با رعایت ملاحظات بهداشتی جمع آوری شوند.

براتی سده خاطرنشان کرد: به طور مثال اگر قبلا در اتوبوسی، ۴۰ تا ۸۰ نفر معتاد متجاهر به مراکز بهزیستی تحویل داده می شد، اکنون دیگر اینطور نیست. اکنون گفته می شود که حتما باید ۱۵ نفر و حداکثر ۲۰ نفر بیشتر در اتوبوس نباشد. این مساله امکان اجرای معتادان متجاهر در تهران را مقداری به تاخیر می اندازد اما تاکنون نزدیک به هشت هزار نفر معتاد متجاهر در تهران جمع آوری شدند و به تدریج هم این کار ادامه دارد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: معتادان متجاهر متجاهر در تهران جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۸۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مهشید سلیمانی گفت: برای ارتقا سلامت روان آحاد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی، خدمات روانشناختی تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه‌های فردی، خانواده، زوج، تحصیلی و شغلی در قالب ۶۴ مرکز مشاوره عمومی و تخصصی، سلامت روان و تیم‌های محب به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.
وی افزود: این خدمات در سه شکل حضوری، تلفنی و مجازی و در دو قالب دولتی و غیر دولتی ارائه می‌شود.
مراکز مشاوره حضوری دولتی در مرکز استان و مراکز مشاوره حضوری غیردولتی در دو سطح مراکز مشاوره عمومی و تخصصی فعالیت می‌کنند.
سلیمانی گفت: خط صدای مشاور ۱۴۸۰ پاسخگوی ۱۵ هزار تماس گیرنده بوده که همه تماس‌های مردمی با این شماره، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آنها به صورت حضوری دشوار است را به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.
وی افزود: در قالب اجرای طرح غربالگری اضطراب دو هزار و ۳۷۲ کودک غربال شدند که ۵۳۴ کودک مشکوک به اضطراب شناخته و برای گذراندن مراحل مشاوره و درمان به متخصص ارجاع شدند.
سامانه صدای مشاور بهزیستی (خط تلفنی ۱۴۸۰) برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب به صورت رایگان مشاوره کاملاً ًتخصصی ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر در بیجار
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز