Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت ۱۴ تیر، سالروز تصویب قانون تأسیس دهیاری‌های خودکفا در روستاها و روز دهیاری، جلب مشارکت مردم و اهالی روستاها را در روند توسعه روستایی استان ضروری دانست و از تلاش‌های صادقانه دهیاران و تمام تلاشگران این عرصه در استان قدردانی کرد.

متن پیام محمدرضا پورمحمدی به این شرح است:

روستاها و روستاییان عزیز، توانایی‌ها و قابلیت‌های متعددی در حوزه‌های مختلف توسعه دارند و شناخت، حمایت و مدیریت مزیت‌های ارزشمند آنان می‌تواند نقش مؤثری در ارتقای شاخص‌های توسعه پایدار ملی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تدوین برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و پیش‌بینی اقدامات اساسی در جهت محرومیت‌زدایی، توسعه و آبادانی روستاها و ارتقای کیفیت زندگی روستاییان، نشان از نگرش مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بخصوص مسئولان استانی در جهت توسعه پایدار و کاهش محرومیت در مناطق روستایی است.

تأسیس دهیاری در بیش از ۳۷ هزار روستا در کشور و نزدیک به دو هزار روستا در آذربایجان شرقی، گواه بر عزم راسخ دولتمردان در حمایت و پشتیبانی از روستاییان و توسعه پایدار روستاهاست.

تقویت و کارآمدسازی دهیاری‌ها به عنوان نهادهای عمومی از طریق واگذاری وظایف اساسی به نیروی انسانی خلاق و پویا و بهره‌گیری از سازمان‌های مردم‌نهاد و مشارکت‌های اجتماعی، باعث ارتقای کیفیت خدمات روستایی شده و به یقین، رضایت‌مندی روستاییان عزیز را به همراه خواهد داشت.

از سوی دیگر با فعالیت ۱۷۲۶ شورای اسلامی روستایی به عنوان سیاست‌گذار و تصویب‌کننده برنامه‌های عمرانی و خدماتی روستایی، نقش اساسی در جهت رسیدن به این هدف ایفا می‌کنند.

خوشبختانه در استان آذربایجان شرقی، ارتباطات و تعاملات بسیار خوبی بین اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران وجود دارد؛ بخصوص که اگر با مشارکت و تعاون روستاییان توأم باشد نتیجه مطلوب‌تری را در پی خواهد داشت، چرا که رشد و توسعه روستایی ارتباطی تنگاتنگ با مشارکت روستاییان دارد و ارتقای کیفیت تصمیم‌گیری برای مناطق روستایی را به دنبال خواهد داشت.

اینجانب ضمن پاسداشت و تبریک چهاردهم تیرماه که به عنوان روز دهیاری در تقویم جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شده است، از خدمات و تلاش‌های صادقانه و بی‌دریغ مدیران روستایی، کارکنان خدوم دهیاری‌ها و تمامی تلاشگران عرصه توسعه روستایی استان بخصوص فعالیت‌های شبانه‌روزی و ارزنده آنان در مدیریت بیماری کرونا، قدردانی کرده و از خداوند منان برای همه عزیزان آرزوی توفیقات روزافزون در دست‌یابی به اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و فراهم کردن زمینه‌های همدلی و مشارکت همه‌جانبه مردم در پیشبرد و تحقق درآمدهای پایدار و ارتقای معیشت عمومی مسألت می‌کنم.

کد خبر 4964297

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان شرقی دهیاری توسعه روستایی ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان شهرکرد بیرجند استانداری سمنان دهه کرامت ایلام مواد مخدر مجلس شورای اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی توسعه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۸۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه برنامه‌های هفته سلامت با مشارکت مردم در حال اجراست، گفت: تقویت خدمات بهداشتی با مشارکت بخش خصوصی در حاشیه شهر‌ها، اجرابی برنامه سلامت با رویکرد کارآفرینی، خود مراقبتی با محوریت ارتقای سطح زندگی سالم در جامعه، ارتقای نظام مدیریت بیماری بویژه کنترل بیماری‌ها نوپدید و بازپدید، و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی بهداشتی در ارائه خدمات بهداشتی از جمله راهبرد‌های برنامه‌های هفته سلامت است.
دکتر واعِظ افزود: ارتقای سلامت و حوزه بهداشتی در سطح منطقه بویژه در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر و توسعه سلامت در خانواده از دیگر راهبرد‌ها و برنامه‌های هفته سلامت است که با مشارکت مردم انجام می‌شود.
یکم تا هفتم اردیبهشت بعنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند