Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت:۵۶۰ واحد صنعتی در خراسان جنوبی با مشکلات تحریم و کمبود نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما بیشترشان فعالند، بخشی از آن‌ها با ظرفیت کم و بخشی دیگر هم تعطیل شده اند.

او سال ۱۳۹۹ را سال افتتاح طرح‌های بزرگ تولیدی در خراسان جنوبی نام برد و افزود: جدا از تلاش برای احیای ۲۵ واحد صنعتی تعطیل، امسال طرح‌های بزرگی با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی دولت و بخش خصوصی به بهره برداری می‌رسند که زمینه اشتغال ۲ هزار نفر را فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرکی  با قدردانی از همراهی دولت و سرمایه گذاران برای کمک به توسعه صنعتی خراسان جنوبی گفت:امسال واحد فرآوری طلا و مرحله نخست مجتمع فولاد قاینات به بهره برداری می‌رسند که با راه اندازی واحد اسفنجی این مجتمع، ظرفیت تولید فولاد در کشور افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید : سرمایه گذاری ۱۹میلیارد تومانی در صنعت و معدن خراسان جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزایش ظرفیت استخراج معادن را از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال جهش تولید عنوان کرد و افزود: به دنبال ایجاد واحد‌های فرآوری در کنار معادن هستیم تا با جلوگیری از خام فروشی، ارزش افزوده و درآمد صادراتی بیشتری را نصیب تولید کنندگان کنیم.

او همچنین با اشاره به افزایش دو برابری صادرات کالا از خراسان جنوبی به خارج از کشور افزود: در سه ماه نخست امسال با وجود محدودیت صادرات و شرایط کرونا، ۶۶۷ هزار و ۷۹ تن کالا از گمرکات بیرجند و ماهیرود به که به کشور‌های افغانستان، عراق، ترکیه، آذربایجان و تایوان صادر شد که ۱۳۰ میلیون و ۴۳۵ هزار دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن صادرات واحد تولیدی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۸۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس قوه قضائیه: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با رؤسای مناطق آزاد، کارآفرینان و صنعتگران استان هرمزگان افزود:همه رویه‌های معیوب که مانع تولید می‌شود در همکار‌ی با دیگر قوا درحال اصلاح است.
وی گفت: برخی نهاد‌های حکومتی نیز بایستی نگرش خود را به فعالان اقتصادی و فعالان بخش خصوصی تغییر دهندو موانع را از پیش‌روی تولیدگران بردارند.
رئیس قوه قضاییه افزود: بر مبنای بررسی‌های آسیب‌شناسانه از مطالعه پرونده‌های قضایی، یکی از موانع تحقق امنیت سرمایه‌گذاری در کشور انعقاد قرارداد‌های ضعیف است؛ همه قرارداد‌ها از جمله قرارداد‌های دولتی باید اطمینان‌بخش و محکم منعقد شوند و اینگونه نباشد که با تغییر دولت‌ها، مفاد این قرارداد‌ها نیز تغییر کند.

بیشتر بخوانید؛ اژه‌ای : ترخیص کالاهای اساسی از بنادر تسریع شود
استاندار هرمزگان هم در این نشست با اشاره به هزار و ۸۷ کیلومتر مرز مشترک استان هرمزگان با کشور‌های همسایه، گفت: استان در حوزه تامین امنیت سرمایه‌گذاری در زمره استان‌های برتر کشور قرار دارد.
مهدی دوستی همچنین از بهبود ۹ پله‌ای نرخ بیکاری در استان هرمزگان در سه سال گذشته خبر داد.
عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز گفت: مدیریت دوگانه دستگاه‌های دولتی در قشم با تغییر نگاه‌ها در نظام اداری رفع می‌شود.
نمایندگان شرکت‌های تولیدی و برخی کارآفریان به موانع پیش روی تولید از جمله تامین خوراک اولیه پرداختند.

دیگر خبرها

  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • رئیس قوه قضائیه: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت