Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@22:28:21 GMT

واکنش مسکو به قطعنامه آمریکا علیه ایران

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۹۱۴۲

واکنش مسکو به قطعنامه آمریکا علیه ایران

سخنگوی وزارت خارجه روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران را قطعنامه‌ای در راستای سیاست فشار حداکثری دولت آمریکا علیه ایران خواند.

به گزارش مشرق به نقل از ریانووستی، «ماریا زاخارروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در نشست خبری هفتگی خود قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را تلاشی در راستای سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران خواند و تأکید کرد که روسیه وضع هرگونه محدودیت جدید علیه ایران را غیرقابل توجیه می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: بازی موذیانه انگلیس برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درباره قطعنامه پیشنهادی واشنگتن به شورای امنیت برای تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی علیه ایران گفت: «این قطعنامه مجموعه‌ای از اقدامات محدودکننده در راستای سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران است و به مسائلی می‌پردازد که هیچ کمکی به حل مشکلات کنونی نمی‌کند.»

وی افزود: «ما معتقدیم که وضع کردن هرگونه محدودیت تازه علیه ایران نه‌تنها غیرقابل توجیه است، بلکه به چشم‌انداز حفظ برجام که راهکاری برای حل اختلافات درباره برنامه هسته‌ای ایران است، آسیب می‌زند.»

اواسط خردادماه سال جاری «کلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد که پیش نویس قطعنامه‌ای را که خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است را میان اعضای شورای امنیت از جمله روسیه توزیع کرده است.

نماینده آمریکا گفت که او می‌خواهد ابتدا با سفرای کشورها صحبت کرده تا اطمینان حاصل کند که همه می‌دانند که شورای امنیت سازمان ملل اجازه نخواهد داد این ممنوعیت‌ها در ماه اکتبر به پایان برسند.

برای تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد باید دست‌کم ۹ کشور عضو شورای امنیت با آن موافقت کنند و در عین حال قطعنامه از سوی هیچ‌یک از اعضای دائم شورای امنیت (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه) وتو نشود.

بیشتر بخوانید: موسوی: گزینه نظامی علیه ایران، روی میز آمریکا کپک زده است

هفته گذشته چند دیپلمات غربی در مصاحبه با نشریه آمریکایی فارن پالیسی اعلام کردند که قطعنامه پیشنهادی آمریکا -که از امروز چهارشنبه بررسی و بحث درباره آن در شورای امنیت آغاز می‌شود- برخلاف تبلیغات دولت ترامپ از حمایت کافی در شورای امنیت برخوردار نیست و احتمالاً این قطعنامه حتی بدون در نظر گرفتن وتوی آن از سوی روسیه و چین، به تصویب نخواهد رسید.

روز سه‌شنبه در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره مسائل مرتبط با ایران (برجام، قطعنامه ۲۲۳۱ و تحریم تسلیحاتی) نمایندگان روسیه و چین قاطعانه علیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا موضع‌گیری کردند و حتی نمایندگان چندین کشور متحد آمریا نیز برخلاف انتظار مقامات واشنگتن از حمایت صریح از این قطعنامه امتناع ورزیدند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم مسکو انگلیس برنامه هسته ای ایران فرانسه شورای امنیت سازمان ملل متحد ایران برنامه هسته ای ایران برجام وزارت خارجه روسیه ترامپ کلی کرافت واشنگتن آمریکا قطعنامه پیشنهادی آمریکا شورای امنیت سازمان ملل آمریکا علیه ایران سازمان ملل متحد تحریم تسلیحاتی تمدید تحریم برای تمدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۹۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

به گزارش قدس آنلاین، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود در کشوری که پیشتر بی‌طرف و یکی از شرکت‌کنندگان مورد احترام در مذاکرات تقویت ثبات و امنیت در منطقه بود، ادامه می‌دهد. این رزمایش‌ها نزدیک مرز روسیه خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: مسکو به نوبه خود به دقت «اقدامات تهاجمی غرب جمعی» را تحت نظر دارد.

وی تاکید کرد: بدون تردید، همه تدابیر لازم سیاسی، نظامی و فنی را برای مقابله با تهدیدها علیه توان دفاعی کشورمان به کار خواهیم بست.

روسیه پیشتر نیز درباره افزایش تنش در مرزهای این کشور هشدار داده بود.

ناتو بهمن ماه گذشته رزمایش «مدافع ثابت‌قدم ۲۰۲۴» را با مشارکت بیش ۹۰ هزار نیروی نظامی از ایالات متحده و کشورهای هم پیمان ناتو آغاز کرد و این مانور تا اواخر ماه مه (اوایل خرداد) در اروپا و اقیانوس اطلس شمالی ادامه داشت.

ناتو در بیانیه خود اشاره‌ای به نام روسیه نکرده اما در سند راهبردی اصلی آن از مسکو به عنوان مهم‌ترین تهدید علیه امنیت اعضای این پیمان یاد شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران