Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریه «وال‌استریت ژورنال» در گزارشی به ادامه تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از ارسال سوخت ایران به ونزوئلا پرداخته است.

در این گزارش آمده است: دادستان‌های فدرال آمریکا روز چهارشنبه در جدیدترین تلاش واشنگتن برای توقف ارسال سوخت ایران به ونزوئلا، پرونده قضایی را برای مصادره ۴ نفتکش ایران مطرح کردند.

بنابر این گزارش، دادستان‌های آمریکایی قصد دارند با این کار مانع دریافت درآمد نفتی ایران از ونزوئلا و تجارت این دو کشور شوند و ارسال چنین محموله‌هایی در آینده را متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آمریکا پیش از این نیز در راستای تلاش برای جلوگیری از تجارت ایران و ونزوئلا، تحریم‌هایی را علیه ۵ ناخدای نفتکش‌های ایرانی که در ارسال سوخت به ونزوئلا نقش داشتند، اعمال کرد.

«استیون منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای درباره این تحریم‌ها، بار دیگر ادعا‌های بی‌اساس خود را تکرار کرد.

منوچین اعلام کرد دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۵ نفتکش ایران را که در انتقال سوخت به ونزوئلا نقش داشته‌اند در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه مدعی شد که «همکاری ایران با ونزوئلا غیر قابل قبول است و واشنگتن از مبادلات ایران و ونزوئلا جلوگیری خواهد کرد».

پیش از این، پنج نفتکش ایرانی ضمن حمل حدود ۱.۵ میلیون بشکه بنزین از تنگه باب‌المندب، سوئز و جبل‌الطارق عبور کردند و خود را به آب‌های اقیانوس اطلس رساندند. کشتی‌های متعلق به محموله‌های ایرانی پس از طی کردن مسافت زیادی در اقیانوس اطلس، خود را به ونزوئلا رساندند.

علی‌رغم تهدیدات آمریکا مبنی بر هدف قرار دادن کشتی‌های ایرانی، نظامیان تروریست این کشور نتوانستند اقدامی را علیه تجارت آزاد ایران با ونزوئلا انجام دهند.

در اوایل ماه گذشته، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا شخصاً از مردم ایران و مسئولان ایرانی به خاطر کمک‌های تهران در زمانی که این کشور در شرایط خوبی قرار ندارد، تشکر کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تجارت قانونی ایران ونزوئلا آمریکا پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۹۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس‌| جدیدترین تصویر از همسر ایرانی ژوزه مورایس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ژوزه مورایس، سرمربی پرتغالی سپاهان چند روز قبل اعلام کرد که مسلمان شده است. او با شیدا مقصودلو، بازیگر ایرانی ازدواج کرده و حالا همسر ایرانی سرمربی سپاهان تصویری از خودش در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900687

دیگر خبرها

  • عکس‌| جدیدترین تصویر از همسر ایرانی ژوزه مورایس
  • آشنايي با جديدترين پرتال پیامک /ارتباطات سریع و جذاب برای همه
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • کشف ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در خاتم
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • قنادزاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است
  • آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)