Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ابراهیم دارایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه  گفت: با توجه به مشکلات تأمین بذر ذرت کشاورزان استان از سایر استان‌ها در فصل کاشت، طرح تولید بذر ذرت از چند سال گذشته توسط سازمان اجرا شده که در این راستا و با تلاش کمیته بذر استان و این شهرستان و نیز همکاری کشاورزان حوزه عمل، در سال جاری در ۳۳۴ هکتار از اراضی زراعی شهرستان کرمانشاه ذرت بذری کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه با بیان اینکه کشت بذر ذرت هیبرید دارای توجیه اقتصادی  است افزود: هم اکنون میانگین تولید بذر ذرت هیبرید در سطح کشور حدود ۲ و ۸دهم تن در هکتار بوده و این در حالی است که متوسط تولید ذرت هیبرید در شهرستان کرمانشاه بیش از۳ تن در هکتار است که با توجه به بالا بودن قیمت خرید آن نسبت به ذرت دانه‌ای مقرون به صرفه‌تر است.

 سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته کشت ذرت دانه‌ای در مناطق تحت پوشش شهرستان کرمانشاه از اواخر فروردین ماه سال جاری شروع شده و در بیش از ۷۶۰۰ هکتار از مزارع روستا‌های تابعه شهرستان، ذرت دانه‌ای کشت گردیده است.
دارایی گفت؛ در همین راستا مقدار ۱۹۰ تن بذر ؛ ۳هزار  تن از انواع کود‌های شیمیایی از طریق مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه در اختیار کشاورزان ذرت کار قرارگرفته است.

 دارایی در پایان صحبت‌های خود ضمن توصیه کشاورزان به کشت و تولید بذر ذرت هیبرید اعلام داشت: گیاه ذرت در صنایع غذایی از اهمیت ویژه‌ای بر خوردار است و این محصول غذایی به همراه گندم و برنج بیش از ۵۰ درصد خوراک مردم جهان را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی کشاورزان شهرستان کرمانشاه ذرت دانه ای ذرت هیبرید بذر ذرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده اند می‌توانند با مراجعه حضوری به کارگزاری‌های بیمه کشاورزی و یا از طریق کد دستوری که در بیمه نامه آنها قرار دارد، درخواست خسارت کنند.
محمد آلاله افزود: ارزیابان بیمه نیز در اسرع وقت با مراجعه به مزارع میزان خسارات را بررسی می کنند و سپس از طریق صندوق بیمه غرامت کشاورزان پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به بیمه ۴۴۶ هزار هکتار از محصولات و مزارع کشاورزی استان گفت: از این میزان ۳۹۳ هزار هکتار بیمه جامع و ۵۳ هزار هکتار بیمه آتش سوزی هستند.

دیگر خبرها

  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان خسارت دید
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان