Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات لیتوانی، لهستان و فرانسه اعلام کردند سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برنامه‌ای دفاعی برای لهستان و کشور‌های حوزه بالتیک را بعد از رفع مخالفت‌های ترکیه به کار انداخته است.

وزارت خارجه ترکیه از اظهارنظر در این باره امتناع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات این برنامه که برای کشور‌های لهستان، لیتوانی، لتونی و استونی اجرا می‌شود محرمانه است. این برنامه بنا به درخواست این کشور‌ها و بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه تدوین شد. این برنامه در نشست سران ناتو در لندن در دسامبر ۲۰۱۹ تصویب شد، اما ترکیه اجازه اجرای این برنامه را مادامی که روسای ناتو شبه نظامیان کرد موسوم به یگان‌های مدافع خلق در شمال سوریه را تروریست قلمداد نکرده اند نداده بود.

یک مقام نیرو‌های مسلح فرانسه روز چهارشنبه گفت: «ترکیه دست از مخالفت خود برداشته است.» یک دیپلمات ناتو نیز در این زمینه گفت: «این برنامه مورد موافقت نهایی قرار گرفته است.»

هرچند روشن نیست آیا ترکیه در ازای موافقت با این برنامه امتیازی دریافت کرده است یا خیر، یک دیپلمات دیگر ناتو تاکید کرد: دولت ترکیه بعد از فشار دیگر اعضای ناتو با این برنامه موافقت کرده است. این برنامه هیچ تاثیری بر راهبرد ترکیه در سوریه ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ناتو پیمان آتلانتیک شمالی شبه جزیره کریمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۰۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از  وبدا، محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیر خانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در نشست کارگروه تخصصی امنیت غذا و تغذیه با موضوع اجرایی شدن رهنمودهای رئیس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت:  به دستور رئیس جمهوری در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، همه ی دستگاه های اجرایی موظفند برای تامین امنیت غذایی و دسترسی مردم به غذای سالم در مدت 2 ماه برنامه عملیاتی سال جاری ذیل سند ملی امنیت غذایی تهیه و در جلسه آتی شورای عالی ارائه کنند.

محمد اسماعیل مطلق گفت: امنیت غذایی و غذای سالم در اولویت برنامه های دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در سال جاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب