Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط ابتلا به کرونا، طوری است که خانواده‌ها درگیر می‌شوند، گفت: اکنون خانواده‌ها تصور می‌کنند که کرونا تمام شده و رفت و آمدها و دید و بازدیدها را آغاز کرده‌اند و همه با هم مبتلا می‌شوند.

دکتر مینو محرز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نحوه پیشگیری از ابتلا به کرونا در شرایط فعلی، گفت: در حال حاضر در دنیا ثابت شده است که بهترین راه در شرایط فعلی برای کنترل بیماری این است که همه افراد جامعه از ماسک استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال به صورت درست باید از ماسک استفاده کنند؛ به طوری که بر روی بینی را بگیرد و دست‌هایشان را هم به صورت مرتب بشویند.

وی با بیان اینکه مردم در موارد غیر ضروری از منزل خارج نشوند، گفت: اگر هم بیرون می‌آیند مهم‌ترین نکته این است که حتما ماسک بزنند و اگر این موضوع را رعایت کنیم بیماری کنترل می‌شود. اکنون طبق مطالعاتی که در دنیا انجام شده، به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از ماسک بسیار موثر است و بر همین اساس بسیاری از کشورها استفاده از ماسک را اجباری کرده‌اند.

محرز درباره وضعیت بیمارستان‌های تهران و احتمال کاهش تاب‌آوری مراکز درمانی با توجه به افزایش موارد بستری مبتلا به کرونا، اظهار کرد: باید توجه کرد که در حال حاضر تعداد تست‌های تشخیصی افزایش یافته است و بیماران بیشتری را شناسایی می‌کنیم. هرچند که تعدادی از این بیماران نیازمند بستری نیستند و در عین حال تجربه کادر درمانی هم بیشتر شده است، اما به هر حال تعدادی هم بد حال شده و به بستری نیاز دارند. حال وقتی تعداد مبتلایان به میزان بالایی افزایش یابد که در حال حاضر این اتفاق رخ داده است، مشکلاتی در سیستم بیمارستانی ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شرایط ابتلا به گونه‌ای است که خانواده‌ها درگیر می‌شوند. زیرا خانواده‌ها رفت‌وآمدها را آغاز کرده و ماسک هم نمی‌زنند. در ایام عید مردم رعایت می‌کردند و در خانه ماندند، اما اکنون فکر کردند که کرونا تمام شده و رفت و آمدها و دید و بازدیدها را آغاز کرده‌اند و همه با هم مبتلا می‌شوند.

محرز ادامه داد: از طرفی کادر درمانی طی چند ماه اخیر واقعا خسته شده‌اند و حالا دوباره بیماری اوج گرفته و دچار خستگی مفرط شده‌اند. به هر حال به راحتی هم نمی‌توان نیروهای درمانی با تجربه و تحصیل‌کرده را جایگزین کرد. بنابراین کادر درمانی خسته می‌شوند و برایشان سخت است. مردم واقعا باید رعایت کنند.

وی با بیان اینکه کنترل بیماری کووید-۱۹ تا حد زیادی با همراهی مردم یک جامعه و از طریق رعایت دستورالعمل‌های مطرح شده، باید انجام شود، افزود: در حال حاضر در دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از ماسک بهترین راه پیشگیری از کرونا است. وقتی این موضوع رعایت شود، بیماری مجددا کنترل می‌شود. مردم باید با قدرت و همراهی و دوش به دوش هم کمک کنند و برای پیشگیری از ابتلا به کرونا از ماسک استفاده کنند.

محرز گفت: متاسفانه شاهدیم که جوانان کمتر از ماسک استفاده می‌کنند و در برخی موارد اصلا نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. خاصیت این بیماری این است که در ۸۰ درصد موارد بدون علامت یا خفیف است، ۲۰ درصد از افراد مبتلا باید به بیمارستان مراجعه کرده و بستری شوند و پنج درصد هم حال‌شان بسیار بد می‌شود و باید در آی‌سی‌یو بستری شوند. وقتی تعداد ابتلا بالا رود، میزان بستری و مرگ و میر نیز افزایش می‌یابد و ممکن است مسائلی مانند کمبود تخت ایجاد شود.

وی گفت: در ابتدای شیوع کرونا بیمارستان‌ها شلوغ شدند و با کمک بیمارستان‌های معین بیماران را بستری کردند، بعد از کنترل بیماری بیمارستان‌ها به حالت عادی بازگشتند، اما اکنون مجددا می‌بینیم که بیمارستان‌ها شلوغ شده و بخش‌ها و تخت‌های مربوط به بیماران کرونایی پر شده است. اگر مردم رعایت کنند، از ماسک استفاده کنند، بیماری مجددا کنترل می‌شود.

محرز تاکید کرد: در حال حاضر در دنیا ثابت شده است که اگر دو نفر کنار یکدیگر باشند و ماسک نزنند، اگر یکی از آنها مبتلا به کووید باشد، با یک سرفه یا عطسه میلیون‌ها ویروس را در هوا پخش می‌کند و فرد مقابل نیز با احتمال ۹۵ درصد مبتلا می‌شود. این درحالی ست که اگر ماسک بزنند، احتمال ابتلای طرف مقابل به ۱.۵ درصد می‌رسد. بنابراین رعایت استفاده از ماسک از سوی مردم بسیار مهم و موثر است. هرچند که هوا گرم است و مردم خسته می‌شوند، اما باید برای سلامتی خودشان این موضوع را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه اشاعه کرونا و یا کنترل آن در دست مردم است، گفت: باید توجه کرد که تا زمانیکه ویروس در حلق و بینی فرد مبتلا وجود داشته باشد، می‌تواند ناقل باشد و اگر در تماس با دیگران باشد، آنها را مبتلا خواهد کرد. گفته می‌شود که کرونا معمولا بین دو تا سه هفته در بینی و حلق می‌ماند.

-------------------------------------------------

بیشتر بخوانید:

*اعلام شرایط اهدای پلاسما از سوی بهبود یافتگان کرونا
*آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مختلف
*زیارت در هنگامه کرونا لینک کوتاه: asriran.com/0035R4

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا ماسک استفاده کنند استفاده از ماسک بیمارستان ها حال حاضر خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۱۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب

حامد(میلاد)منصوری: به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: خوزستان و خاصتا اهواز که مرکز استان است و میشه گفت که مرکز جنوب غرب کشور هم است از وجود بیمارستان مجهز مدرن و بروز چشم و قلب محروم است

در صورتی که در چندین استان می بینیم که بیمارستان های مجهزی وجود دارد که مردم خوزستان با وجود دوری و سختی راه برای درمان خود به این استان ها جهت درمان مراجعه میکنند

باید دید دلیل علت عدم پیگیری مسئولان ارشد استان و بخصوص نمایندگان مجلس و دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای ایجاد بیمارستان چشم و قلب در مرکز استان چیست؟

ایا حق خوزستانی ها نیست که یک بیمارستان مجهز با امکانات بروز و پزشکان متبحر داشته باشند

خوزستانی که قلب تپنده ایران بوده و هست و همیشه محرومیت در این استان بیداد میکند و هیچ وقت از ثروتی که دارد برای مردمش در جهت امکانات رفاهی و سلامت استفاده نشده است و مردم همیشه مجبور هستند صدها کیلومتر را طی کنند تا برای درمان و سلامتی خود به تهران،اصفهان یا شیراز بروند.

علت این کم کاری و بی توجهی ها به سلامت مردم چه چیزی است؟

استانی که در مجلس ۱۸ نمانیده و در خبرگان ۶ نماینده دارد و معاون اول دولت هم یک خوزستانی است ولی توان پیگیری ساخت چند بیمارستان مجهز را در مرکز استان ندارند

شهرستانی جدید کرخه خوزستان بدون بیمارستان و درمانگاه دولتی شبانه روزی است و مردم برای درمان مجبور به تردد به شوش یا اهواز هستند

شوش با جمعیت بالایی که دارد یک بیمارستان قدیمی بدون امکانات کافی دارد که نیازهای مردم را بخوبی برطرف نمیکند و همیشه مورد انتقاد مراجعین بوده و بارها شاهد بودیم که نارضایتی مردم را به همراه داشته است

لذا امیدواریم دولت، نمانیدگان خبرگان ،مجلس و مسئولان کشور برای ساخت بیمارستان های مجهز در خوزستان اقدامی انجام دهند که مقداری از محرومیت این استان ثروتمند جبران شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902055

دیگر خبرها

  • خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • نکونام: سر کسانی باید پایین باشد که مردم آنها را می‌شناسند/ سقف را رعایت کردیم و گریه مان درآمد، سرمان کلاه رفت
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • پیاده روی خانوادگی در شهمیرزاد
  • سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت
  • اجتماع خانوادگی و مردمی در مرکز گلستان در حمایت از اجرای طرح ملی «نور» + فیلم
  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • جشن خانوادگی «خداقوت کارگر» در مشهد