Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@09:23:19 GMT

ثبت طلاق در استان مرکزی ۵ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۱۵۲۴

ثبت طلاق در استان مرکزی ۵ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا صدری روز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: سال گذشته ۷ هزار و ۹۹۴ مورد ازدواج در دفاتر استان ثبت شده است که نسبت به ۸ هزار و ۳۶۱ مورد ثبت شده در سال ۹۷ شاهد کاهش چهار درصدی ثبت ازدواج هستیم.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳ هزار و ۱۱۱ مورد طلاق به ثبت رسیده که نسبت به ثبت ۲ هزار و ۹۵۳ مورد طلاق در سال ۹۷ با پنج درصد افزایش مواجه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی گفت :۴۷ هزار و ۷۰۰ مورد استعلام ثبت طی سال ۹۸ در استان مرکزی انجام گرفت که نسبت به سال ۹۷، بالغ بر ۱۲ درصد کاهش داشته است.
صدری به کاهش ۱۲ درصدی خلاصه معاملات تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمی استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ مورد خلاصه معاملات تنظیم شده است که این رقم در سال ۹۷ بالغ بر ۵۱ هزار و ۷۰۰ مورد بوده است.

وی صدور اسناد تک برگی کاداستر را یکی از اولویت‌های مجموعه ثبت اسناد و املاک استان مرکزی، برشمرد و گفت: از سال ۹۴ در بازه زمانی ۵ ساله قرار بود، اسناد کاداستر کل کشور به صورت کامل صادر شود و تمامی درآمدهای ناشی از کاداستر به ادارات ثبت تخصیص پیدا کند که تاکنون ۲۵ درصد از این منابع تخصیص یافته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی بیان کرد: در استان مرکزی از ۶۰۰ هزار پلاک تاکنون اسناد کاداستر ۱۵۰ هزار پلاک انجام شده است.

صدری افزود: تعداد اسناد تک برگی (کاداستری) صادر شده در سال گذشته ۵۲ هزار مورد بوده که این رقم در سال ۹۷ بالغ بر ۶۰۹ هزار مورد بوده است و کاهش ۱۵ درصدی در صدور اسناد به ثبت رسیده را نشان می‌دهد.

وی گفت: از ۲میلیون هکتار از اراضی استان مرکزی تاکنون برای یک میلیون و ۹۵۰ هزار هکتار سند مالکیت صادر شده است که قدیمی و دفترچه‌ای است و باید طرح کاداستر برای این اراضی نیز انجام و سند کاداستری صادر شود که تا پایان سال ۹۸ نیز سند مالکیت کاداستری ۳۰۰ هزار هکتار صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی عنوان کرد: در سال‌های اخیر در راستای اجرای قانون تعیین تکلیف پلاک‌های بدون سند ۳۰ هزار پرونده در تشکیل شده که تاکنون ۲۸ هزار مورد آن تعیین تکلیف شده است و الباقی مربوط به شهرستان‌های اراک و ساوه است.

صدری افزود: آرای صادره در راستای قانون تعیین تکلیف پلاک‌های بدون سند در سال گذشته ۲ هزار و ۲۴۲ مورد بوده است که نسبت به ۲ هزار و ۵۴۸ مورد سال ۹۷، با کاهش ۱۲ درصدی ثبت مواجه بودیم.

وی گفت: ۲۰ میلیون پرونده ثبتی در استان مرکزی وجود دارد که تا پایان سال گذشته ۹ میلیون سند اسکن شده که عمده آن مربوط به اراک و ساوه است و امسال نیز چهار میلیون پرونده ثبتی شهرستان محلات و دلیجان اسکن می‌شود.
 

کد خبر 4964417

منبع: مهر

کلیدواژه: ثبت اسناد و املاک ازدواج و طلاق ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان دهه کرامت شهرکرد بیرجند ایلام استانداری سمنان مواد مخدر مجلس شورای اسلامی ستاد مقابله با کرونا ثبت اسناد و املاک استان مرکزی استان مرکزی مورد بوده سال گذشته سال ۹۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۱۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی

مطابق بررسی‌ها آسمان استان مرکزی امروز دوشنبه صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش بینی وضع هوا بیانگر ورود یک سامانه بارشی از فردا سه شنبه از مناطق جنوب غربی کشور است که در صورت عدم تغییر در الگوی پیش بینی‌ها از روز چهارشنبه تا حداقل پایان هفته در برخی از ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب رگبار باران و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ خواهد شد.

فعالیت سامانه بارشی طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه عمدتا در نیمه جنوبی استان و در روز جمعه در همه مناطق استان خواهد بود.

به دلیل ماهیت رگباری بارش‌ها احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که در صورت وقوع موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد.

بر این اساس امروز دوشنبه هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۴ اداره کل هواشناسی استان مرکزی در خصوص احتمال لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، احتمال خسارت به اشیاء و سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل احتمال وزش باد شدید موقتی، برخورد صاعقه و احتمال خسارت به بخش کشاورزی به دلیل احتمال بارش تگرگ صادر شده است.

روند افزایش دمای هوا تا صبح چهارشنبه در استان تداوم خواهد یافت، اما پس از شروع فعالیت سامانه بارشی دمای هوا روند کاهشی خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری کرمان با همکاری فرمانداران
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • پیش‌بینی افزایش دما در استان مرکزی
  • افزایش دما در استان مرکزی
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم