Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، آخرین اطلاعات به دست آمده از عملکرد بخش واقعی اقتصاد نشان می‌دهد، رشد اقتصادی بدون نفت در مسیر صعودی قرار گرفته است. از طرف دیگر، نرخ تورم از تورم هدف اعلام شده (۲۲ درصد) فاصله دارد. بر این اساس، هیئت عامل بانک مرکزی در راستای اجرای قانون پولی و بانکی کشور برای حفظ ارزش پول ملی در جلسه پنج شنبه مورخ ۱۲ تیرماه ۱۳۹۹، ترتیبات جدید اجرای سیاست پولی را تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، هیئت عامل بانک مرکزی براساس مواد (۶) و (۱۱) دستورالعمل «عملیات بازار باز و اعطای اعتبار در قبال اخذ وثیقه توسط بانک مرکزی»، نرخ سود سپرده‌گذاری بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی نزد بانک مرکزی را با ۱ واحد درصد افزایش، ۱۳ درصد تعیین کرد.

این تصمیم با هدف کاهش دامنه دالان نرخ سود و هدایت نرخ تورم به سمت نرخ تورم هدف اتخاذ شده و از روز شنبه مورخ ۱۴ تیرماه ۱۳۹۹ اجرا می‌شود.

یادآور می‌شود که نرخ سود اعتبار گیری بانک‌ها از بانک مرکزی ۲۲ درصد است.پیش از این هیئت عامل بانک مرکزی در روز چهارشنبه مورخ ۴ تیرماه ۱۳۹۹، کف دالان نرخ سود را از ۱۰ به ۱۲ درصد افزایش داده بود.

کد خبر 4964488

منبع: مهر

کلیدواژه: بانک مرکزی نرخ تورم نرخ سود بانکی ویروس کرونا قیمت دلار بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی بورس مصرف برق قیمت نفت بازار ارز قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی اجاره بها وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت طلا بازار مسکن بانک مرکزی نرخ سود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۱۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط ین با اقدام بانک ژاپن

بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت و پس از این تصمیم، ین در برابر دلار به پایین‌ترین میزان خود در ۳۴ سال اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی ژاپن (BoJ) اعلام کرد مطابق با انتظارات بازار، نرخ بهره خود را در صفر درصد حفظ خواهد کرد.  

این تصمیم به دنبال افزایش قبلی نرخ‌ها در ماه مارس گرفته شد، زمان پایان دوره نرخ بهره منفی ژاپن که از سال ۲۰۱۶ آغاز شده بود.

نکته کلیدی بیانیه سیاست بانک ژاپن، حذف اشاره به خرید ماهانه اوراق قرضه دولتی ژاپن (JGBs) به ارزش حدود ۶ تریلیون ین است.

ین ژاپن در روز جمعه پس از اینکه بانک مرکزی ژاپن (BoJ) تصمیم گرفت نرخ بهره خود را در صفر درصد نگه دارد، در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح ۳۴ سال اخیر خود در برابر دلار آمریکا سقوط کرد.  

به نقل از بیزنس، دلار در برابر ین ۰.۲۴ درصد افزایش یافت و در ساعت پنج و ۳۵ دقیقه صبح به وقت اروپا به ۱۵۶.۰۲۱ ین رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • بانک مرکزی آرژانتین، نرخ بهره را کاهش داد
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی