Web Analytics Made Easy - Statcounter

رژیم پهلوی از تحرکات انقلابیون به ویژه در مناسبت‌های مذهبی واهمه داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصویری از یک بخشنامه از سوی ساواک منتشر کرد که در آن به شهربانی (نیروی انتظامی) در مشهد نسبت به پخش اعلامیه هشدار داده بود و از آن خواسته بود تا با افراد برخورد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کانال تلگرامی نوشت، رژیم پهلوی از تحرکات انقلابیون به ویژه در مناسبت‌های مذهبی واهمه داشت. از این رو مراقبت‌های لازم را در این مناسبت‌ها اعمال می‌کرد.

همزمان با میلاد امام رضا (ع)، سازمان اطلاعات و امنیت خراسان، طی مکتوبی به تاریخ ۲ آبان ۱۳۵۶خطاب به رئیس شهربانی این استان اعلام کرد: «با توجه به تعطیل چند روز اخیر (روز تولد امام رضا [ع] و روز چهارم آبان) عده زیادی از سایر شهرستان‌ها به مشهد آمده [اند] و ممکن است عناصر اخلالگر و ماجراجو با توجه به شلوغی شهر در معابر و مساجد اقدام به پخش اعلامیه و نصب پلاکارت [پلاکارد]و دادن شعار بنمایند. خواهشمند است دستور فرمایند به عوامل وابسته آموزش داده شود در این مورد مراقبت بیشتری نموده و در صورت برخورد با افراد مشکوک، نسبت به دستگیری و تحویل آنان به این سازمان اقدام لازم معمول دارند.»

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اسناد ساواک ساواک فعالیت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۲۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟! 

دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه اسنادی اراده شد که طبق آن مسعود رجوی بعد از آنکه هم‌رتبه‌های او در سازمان مجاهدین خلق، اعدام شدند، از طرف شاه حکم عفو گرفت و همکاری خود با ساواک را آغاز کرد. ویدیویی که در ادامه تقدیم می‌شود روایتی است از آنچه در جلسه آغازین دور جدید دادگاه منافقین است که می‌توانید مشاهده کنید:

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟!+ فیلم
  • حمایت ساواک از حسینیه ارشاد؟!
  • ویدیو/ مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟! 
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • آیا ادعای سید حسین نصر درباره‌ی همکاری شریعتی با ساواک حقیقت دارد؟
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد/تحرکات دشمن شکست خورده است
  • ایران به هر کجای رژیم صهیونیستی را لازم باشد موشک می‌زند