Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@04:31:38 GMT

لزوم رعایت عدالت آموزشی در استان فارس

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۲۵۶۱

لزوم رعایت عدالت آموزشی در استان فارس

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در جریان بازدید ااز دانشگاه جهرم ضمن اشاره به توانمندی دانشگاه‌ها و دیگر ظرفیت‌های علمی و پژوهشی موجود در استان فارس، خواستار رعایت عدالت آموزشی در استان فارس و توجه بیشتر مسئولین امر در این خصوص شد.

وی بیان کرد: امروزه دانشگاه‌هایی موفق هستند که نگاه ویژه ای به مسائل جامعه دارند و در حل مسائل و مشکلات در خط مقدم آن ایستاده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه‌ها، پایگاه توسعه علمی کشور

همچنین محمدرضا رضایی نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروی انسانی کارآمد و متخصص یکی از اساسی‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی محسوب می‌شود و هر جامعه‌ای که از غنای نیروی انسانی متخصص و متفکر بیشتری برخوردار باشد، آن کشور توان بالاتری در ارائه خلاقیت، نوآوری و ابتکارات خواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه پیش‌نیاز هر توسعه‌ای، توسعه علمی است گفت: پایگاه توسعه علمی کشور، دانشگاه‌ها هستند و از همین رو من تمام تلاش خود را در جهت توسعه دانشگاه جهرم به کار خواهیم گرفت تا دانشگاه جهرم به جایگاه واقعی خود در منطقه دست یابد.

رضایی کوچی در پایان با اشاره به دیدار خود با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان داشت: در آن دیدار تصمیمات بسیار خوبی برای دانشگاه جهرم گرفته شد و برخی از مسائل و مشکلات دانشگاه مطرح و پس از رایزنی‌های لازم آن مشکلات برطرف شد.

دانشگاه‌ها باید با رویکردی جدید و مدرن به مقوله علمی و آموزشی نگاه کنند

همچنین رئیس دانشگاه شیراز نیز دانشگاه جهرم را دارای توانمندی‌های ارزشمندی خواند و از آمادگی دانشگاه شیراز برای همکاری در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و کارآفرینی با دانشگاه جهرم خبر داد.

حمید نادگران بیان کرد: هدف نسل ابتدایی دانشگاه‌ها که موسوم به نسل بهره‌برداری است آموزش و تعلیم بود، درحالی‌که هدف نسل دوم، علاوه بر آموزش، ترویج روش علمی بود و دانشگاه‌ها باید با رویکردی جدید و مدرن به مقوله علمی و آموزشی نگاه کنند.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: بالابودن نرخ بیکاری بین فارغ التحصیلان و سهم پایین آن‌ها در ایجاد اشتغال مبین این امر است که شیوه‌هایی نظیر مقاله‌نویسی در دانشگاه‌های نسل اول و دوم باید جای خود را به اقدامات عملی در حوزه‌ی کارآفرینی در دانشگاه‌های نسل سوم دهد تا بدین ترتیب شاهد فارغ التحصیلان کارآزموده‌ای شویم که به جای تمایل به جذب در ادارات دولتی، درصدد راه‌اندازی کسب و کار خود باشند.

گام‌های مؤثری در جهت توانمندسازی و حرکت به سمت دانشگاهی جامعه محور برداشتیم

در این مراسم رئیس دانشگاه جهرم ضمن خوشامدگویی به میهمانان و تبریک به مناسبت ولادت امام رضا (ع) با ابراز خرسندی از حضور ارزشمند همه بزرگواران در دانشگاه جهرم، آن را فرصت مغتنمی برای بررسی و تعامل هر چه بیشتر دانشگاه با مسئولین برشمرد و گفت: رهنمودهای آیت الله دژکام و امام جمعه جهرم همواره چراغ راهی روشن برای دانشگاه جهرم بوده و ما همیشه از محضر این بزرگواران کمال بهره را برده ایم.

کامبیز مینایی با اشاره به نقش مهم نماینده مردم جهرم در امور دانشگاه جهرم، تاکید کرد و ادامه داد: تعامل و همکاری بسیار خوبی بین دانشگاه و نماینده و دیگر مسئولین شکل گرفته و بدون شک این تعامل سازنده در آینده بیش از پیش ادامه خواهد داشت تا بتوانیم جایگاه دانشگاه جهرم را ارتقا دهیم.

وی با ارائه گزارشی از برنامه‌ها و عملکرد دانشگاه جهرم در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و عمرانی، اظهار داشت: تعداد مقالات پژوهشی و برگزاری دوره‌های مختلف کارآفرینی و خلاقیت برای دانشجویان افزایش پیدا کرده است اما اگر چه هنوز به حد ایده آل و مطلوب نرسیده اما نشان از حرکت این دانشگاه به سمت دانشگاهی کارآفرین و جامعه محور دارد.

مینایی در پایان گفت: دانشگاه جهرم طی دو سال اخیر گام‌های مؤثری در جهت توانمندسازی و حرکت به سمت دانشگاهی جامعه محور برداشته است.

کد خبر 4964443

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه جهرم جهرم ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان دهه کرامت بیرجند شهرکرد ایلام استانداری سمنان مواد مخدر مجلس شورای اسلامی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه جهرم دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۲۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود

به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی نشست مشورتی برگزاری چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به ریاست محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور علی سروری مجد؛ قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونان و رؤسای استان‌ها روز سه شنبه ۴ اردیبهشت برگزار شد.

طهرانچی در این نشست ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های عوامل برگزاری سومین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت، به پیشنهاد برگزاری همایش علمی زیارت جامعه کبیره اشاره کرد و گفت: تا کنون ۱۵ انجمن علمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده و بیش از ۸۰۰ زمینه پژوهشی در این حوزه احصاء شده است. مضمون زیارت جامعه کبیره، مقام امامت و شأن ائمه اطهار(ع) و وظایف شیعیان در مقابل اهل بیت(ع) است، پس فقط نباید از جنبه علمی به آن پرداخته شود، بلکه باید فرازهای این زیارت را به متن جامعه ببریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره ظرفیت فعالیت‌های بزرگ فرهنگی دارد، افزود: زیارت جامعه کبیره ظرفیت‌های فراوانی در حوزه شعر، نظم، نثر، سرود، دل نوشته، خطاطی، نقاشی دارد که می‌تواند به عنوان موضوع محوری چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تأکید بر پرهیز از نگاه اداری و کارمندی به برگزاری جشنواره امامت و مهدویت، اظهار کرد: همه فعالیت‌های اجرایی جشنواره باید توسط کانون‌های دانشجویی و دانشجویان انجام شود. البته کارمندان علاقه‌مند هم می‌توانند در امور جشنواره مشارکت داشته باشند، اما محوریت جشنواره امامت و مهدویت با دانشجویان است و این موضوع باید مورد توجه رؤسای واحدهای دانشگاهی قرار بگیرد.

طهرانچی با اشاره به ایفای نقش جدی رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و لزوم نمادسازی برای جشنواره از جمله تولید سرود فراگیر، خاطرنشان کرد: چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت با مشارکت و همکاری دیگر دانشگاه‌ها و مدارس در سطح کشور برگزار خواهد شد و مسئولان استانی نیز در جلسات جشنواره‌های موضوعی هر استان حضور خواهند داشت.

گفتنی است جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت با هدف جریان سازی فرهنگ امامت و مهدویت، عمل به مودت فی القربی و رواج گفتمان سازی در این عرصه معنوی هر ساله از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان توسط دانشگاه آزاد اسلامی و با همت مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت برگزار می‌شود.

براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، امسال شرایط میزبانی از ۱۵۰ هزار شرکت کننده در چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت فراهم شده و بخش دانشجویی جشنواره با کمک معاونت علوم تربیتی و مهارتی تقویت شده و در ۱۰ منطقه از کشور برگزار خواهد شد.

همچنین نشست های فصلی گروه مشورتی جشنواره به منظور تبادل نظر با هدف ارتقای برنامه‌ها برگزار خواهد شد.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در جهرم
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور سراسری در جهرم
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم