Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@03:16:13 GMT

ارائه گزینه های بهتر برای کاهش درد زایمان

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۲۵۹۵

ارائه گزینه های بهتر برای کاهش درد زایمان

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، انتخاب و کنترل عوامل مهمی برای اطمینان از تجربه مثبت زایمان است، اما در مورد تأثیر تجویز جایگزین فنتانیل (یکی از داروهای تسکین دهنده درد که در هنگام زایمان استفاده می شود) بر مادر و نوزاد، اطلاعات کمی وجود داشت.

در حال حاضر، تحقیقات اول از دانشگاه استرالیا جنوبی تایید کرد که تجویز از طریق بینی یا زیر جلدی (تزریق) فنتانیل برای مادران و نوزادان، گزینه ای مطمئن برای مادران و نوزادان است و گزینه های بیشتری را برای تسکین درد برای خانم ها در هنگام زایمان فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالعه اولین موردی است که غلظت فنتانیل را به دنبال تجویز فنتانیل زیر جلدی ارزیابی می کند.آزمایش سطح فنتانیل در 30 مادر و نوزاد (از طریق نمونه خون مادر و بند ناف که 30 دقیقه بعد تولد گرفته شده است) این مطالعه نشان داد که با وجود تجویز داخل دهانی سطح فنتانیل به طور قابل توجهی بالاتر از حد تزریق بود و همه نوزادان نسبت به مادر سطح فنتانیل پایین تری داشتند.

همه نوزادان نمره آپگار در محدوده طبیعی داشتند. نمره‌دهی آپگار (Apgar score) یا آپگار نوزاد٬ روشی سریع و مطمئن در ارزیابی سلامت نوزاد در لحظه‌های ابتدایی تولد است که در سال ۱۹۵۲ توسط ویرجینیا آپگار ابداع شد و تا امروز از مهمترین ارزیابی‌های بدون نیاز به تجهیزات پزشکی محسوب می‌گردد. ویرجینیا آپگار آناستازیولوجیست آمریکایی بود که این روش امتیازدهی سلامت نوزاد را در لحظه زایمان ابداع نمود.

جولی فلیت از محققان این موضوع اعلام کرد که این یافته ها گام مهمی در درک گزینه های تسکین درد در زایمان است که به پشتیبانی از اشکال کم تهاجمی از مصرف دارو کمک می کند.بسیاری از خانم‌ها نگران درد در هنگام زایمان و تأثیراتی که ممکن است برای خود و فرزند تازه متولد شده داشته باشد.

برای خانم‌هایی که درد زایمان را انتخاب می کنند، گزینه‌های بسیار اندکی وجود دارد متداول ترین آنها گاز (اکسید نیتروژن و اکسیژن)، تزریق موادی مانند فنتانیل، مورفین یا پتیدین یا غیره است. اپیدورال مانند تمام مسکن ها عوارض جانبی دارد.

در پزشکی اپیدورال روشی است که از طریق آن می‌توان دارو یا ماده حاجب را به داخل فضای اپیدورال تزریق کرد. تکنیک‌هایی مانند بی دردی از طریق اپیدورال یا بیهوشی از طریق اپیدورال در این روش وجود دارد.

مدیریت عوارض جانبی هم برای مادر و هم برای کودک بسیار مهم است، به این معنی که نیاز به انتخاب در کاهش درد از همه مهمتر است.

فنتانیل گزینه مهمی برای تنظیم درد هنگام زایمان است زیرا باعث تسکین سریع درد می شود در حالی که تحرک را محدود نمی کند و عوارض جانبی مانند تهوع ، استفراغ را کاهش می دهد.

همچنین می تواند از طریق اسپری بینی یا تزریق کوچک زیر پوست تجویز شود و این امر به زنان امکان کنترل بیشتر دردهای خود را می‌دهد.

انتهای پیام/

178 / 336 اپیدورال مادر نوزاد درد زایمان طبیعی آپگار

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اپیدورال مادر نوزاد درد زایمان طبیعی هنگام زایمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۲۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحوم طالب‌زاده جریان‌ساز بود + فیلم

مسعود ده نمکی، روزنامه‌نگار، فعال سیاسی و فیلم‌ساز ایرانی در بخشی از گفتگو‌های خود درمورد جریان‌ساز بودن مرحوم نادر طالب زاده گفت: جریان‌ساز بود و جریان رسانه‌ای درست کرد و داعیه مدیریت و رهبری نداشت. این که به خاطر مدیر شدن آدم‌هایی، خودش را به آن‌ها تحمیل کند، نبود و همیشه می‌گفت اگر از ما استفاده کردند چه بهتر. چون حرف برای گفتن داریم و اگر هم استفاده نکردند دیگر بهتر از این‌ها چه کسانی هستند؟...

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • مرحوم طالب‌زاده جریان‌ساز بود + فیلم
  • گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • خودشان بهتر می‌دانند، اهل تهدید پوچ نیستم!
  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی