Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-03@03:10:57 GMT

چک لیست باورنکردنی استقلال در دوسال

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۲۸۲۷

چک لیست باورنکردنی استقلال در دوسال

چیزی که در این چند ساله بیش از رقیبان استقلال، مایه آزار آنها بوده، مصدومیت های پی در پی بازیکنان این تیم بوده است.

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در حالی باید یکشنبه شب به مصاف پارس جنوبی برود که نه تنها خبری از شیخ دیاباته نشده بلکه سیاوش یزدانی هم به جمع چندین بازیکن مصدوم تیم مجیدی اضافه شده است و این کار را برای فرهاد بیش از پیش سخت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چیزی که در این روزها بسیار عجیب به نظر می رسد، بحث مصدومیت های مکرر و پی در پی بازیکنان استقلال است. کار به جایی رسید که انگشت اتهام به سوی علی ربانی رفت. بدنسازی که فرهاد مجیدی با خود با استقلال آورد. انتقادات از شیوه ی عملکرد ربانی به حدی زیاد شد که فرهاد مجیدی در دفاع از مربی بدنساز تیمش و طی یک استوری اینستاگرامی اعلام کرد که ربانی بهترین، علمی ترین و باسوادترین مربی بدنسازی است که در دوران حرفه ای ورزشی اش به چشم دیده است. 


اما جدای از بحث یافتن مقصر مصدومیت های بازیکنان استقلال، در این گزارش سعی داریم به مهمترین آسیب دیدگی های بازیکنان استقلال در این 2 فصل اخیر بپردازیم.

 

فصل 1398-1399


روزبه چشمی:
چشمی که ابتدای فصل دیرتر از سایرین قراردادش را با استقلال تمدید کرد، 3 بازی اول فصل را از دست داد و سپس در بازی با ساپیا از ناحیه پا دچار مصدومیت شد تا 3 دیدار مقابل پارس، تراکتور و صنعت نفت را از دست بدهد. 

 

سیاوش یزدانی:
یزدانی که جزو خریدهای ابتدای فصل استقلال بود، فصل عجیبی را پشت سر گذاشت. او بیشتر بازیهای این فصل استقلال را به دلیل مصدومیت از دست داد. این مدافع آبی پوش اولین بازی فصل استقلال مقابل ماشین سازی را به دلیل محرومیتی که در آخرین دیدار سپاهان در فصل قبل و در مقابل پرسپولیس نصیبش شده بود را از دست داد. یزدانی بازی با گل گهر را به دلیل محرومیت از دست داد. علت محرومیت او حکم کمیته انضباطی درخصوص اتفاقات و درگیری های دربی با پرسپولیس بود. چند روز بعد از آن، یزدانی در اردوی تیم ملی از ناحیه عضله پشت پا دچار مصدومیت شد تا دیدارهای هفته هفتم و هشتم مقابل سایپا و پارس جنوبی را از دست بدهد. یزدانی پس از سپری کردن دوران مصدومیت به میادین بازگشت اما پس از انجام 4 بازی و در دیدار مقابل سپاهان دچار مصدومیت شدیدی از ناحیه همسترینگ شد و از آذر 98 تا خرداد 99 قادر به انجام بازی نبود. این بازیکن در 2 دیدار قبلی استقلال مقابل فولاد و سایپا به میدان رفت ولی بازهم دچار مصدومیت شد که میزان مصدومیت جدید وی فعلا مشخص نیست. 

 

میلاد زکی پور:
زکی پور در دیدار هفته هشتم مقابل پارس جنوبی جم از ناحیه ساق پا دچار مصدومیت شد و 7 دیدار این تیم را از دست داد. 

 

فرشید باقری:
باقری که در ابتدای فصل ترجیح داد مچ پای خود را جراحی نکند و در تمرینات تیم استقلال شرکت کرد، در دیدار هفته دوم لیگ مقابل فولاد از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شد و 4 دیدار مقابل نفت مسجد سلیمان، پرسپولیس، ذوب آهن و گل گهر را از دست داد. باقری پس از رهایی از بند مصدومیت، در نیمه دوم بازی با پارس جنوبی جم در هفته هشتم به ترکیب استقلال اضافه شد اما در دقایق پایانی عضله دوقلوی پایش آسیب دید و به همین دلیل 3 دیدار مقابل تراکتور، نساجی و صنعت نفت را از دست داد. 

 

 

 

 

فرشید اسماعیلی:
اسماعیلی در هفته ی چهاردهم و بازی مقابل پیکان از ناحیه عضله چهارسر دچار مصدومیت شد و از 18 آذر سال قبل تاکنون نتوانسته است به مسابقات بازگردد و این احتمال می رود که مجیدی در بازی یکشنبه شب مقابل پارس جنوبی جم، بتواند از فرشید استفاده کند. اسماعیلی به دلیل این مصدومیت تاکنون 11 بازی استقلال را از دست داده است و اگر ویروس کرونا شیوع پیدا نمیکرد و مسابقات لغو نمی شدند، قطعا این بازیکن کل فصل را از دست می داد.

 

داریوش شجاعیان:
قصه ی این فصل داریوش را همگان می دانیم. او در بازی هفته هفتم مقابل سایپا دچار پارگی رباط صلیبی شد و تا زمان نگارش این متن، هنوز موفق به انجام بازی برای استقلال نشده است. بنظر می رسد شجاعیان بتواند در بازیهای پایانی لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، عصای دست فرهاد مجیدی باشد. 

 

رضا آذری:
هافبک جوان و بدشانس استقلال پس از فروکش کردن شیوع ویروس کرونا و از سرگیری رقابت های فوتبال در ایران، در دیدار دوستانه ی استقلال و تیم هوادار، از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شد که پس از انجام MRI و معاینات فوق تخصصی زانو، متاسفانه آسیب رباط صلیبی برای او مورد تایید قرار گرفت. بدین ترتیب این فصل و ابتدای فصل بعد نیز برای آذری از دست رفت.

 


محسن کریمی:
محسن کریمی، مهاجم استقلال در جریان دیدار هفته پنجم لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن با تکل نژاد مهدی دچار آسیب دیدگی شد و زمین بازی را ترک کرد. مصدومیت مهاجم تیم فوتبال استقلال از ناحیه رباط زانوی راست بود که منجر به پارگی رباط وی شد. کریمی سال قبل از ناحیه رباط پای چپ دچار مصدومیت و مجبور به عمل جراحی شد و این بار در اوج بدشانسی با پارگی رباط پای راست مواجه شد. 

 

شیخ دیاباته:
مهاجم اهل مالی استقلال که کادرفنی این تیم روی او حساب ویژه ای باز کرده بود، در دیدار هفته سوم لیگ مقابل نفت مسجد سلیمان از ناحیه دنده دچار آسیب دیدگی شد و 3 دیدار مقابل پرسپولیس، ذوب آهن و گل گهر را از دست داد. دیاباته در بازی برگشت مقابل همین نفت مسجد سلیمان از ناحیه دوقلوی پا دچار مصدومیت شد و از آن زمان تاکنون و با گذشت بیش از 5 ماه، هنوز موفق به انجام بازی برای استقلال نشده است. 

 

 

 

 

مرتضی تبریزی:
مهاجم همدانی استقلال که به دلیل عدم گلزنی در رقابت های این فصل زیر آماج انتقادات زیادی بود، در دیدار دوستانه چند هفته ی پیش و مقابل رایکای بابل دچار پارگی رباط صلیبی شد تا او نیز ادامه فصل را از دست بدهد. تبریزی باید پای خود را به تیغ جراحان بسپارد و قطعا بازیهای ابتدایی فصل بعد را نیز از دست خواهد داد. 

 

ارسلان مطهری:
مهاجم موثر آبی پوشان، با 2 گلی که در دربی برگشت امسال به ثمر رساند، به محبوبیت خاصی نزد هواداران استقلال رسید. این بازیکن در بازی با فولاد دچار کشیدگی همسترینگ شد و طبق اعلام کادرپزشکی استقلال، حداقل 4 هفته از میادین به دور خواهد بود.

 


فصل 1397-1398


پژمان منتظری:
این مدافع خوب و با اخلاق استقلال، پیش از دیدار مقابل سپاهان و در تمرینات استقلال دچار آسیب دیدگی شد و 5 دیدار استقلال را از دست داد. 

 

آرمین سهرابیان:
این بازیکن نیز همچون منتظری در تمرینات استقلال مصدوم شد. سهرابیان از ناحیه دست راست دچار شکستگی شد و 4 دیدار استقلال را از دست داد. 

 

روزبه چشمی:
این بازیکن که در جام جهانی دچار مصدومیت شد، 7 بازی ابتدایی لیگ را از دست داد و در دیدار دربی مقابل پرسپولیس اولین بازی فصل خود را برای استقلال انجام داد. چشمی در این بین مصدومیت های کوتاهی داشت که در چند مقطع تک بازی هایی مقابل سپاهان و فولاد را از دست داد و سپس به میادین بازگشت.

 

محمد دانشگر:
دانشگر در فصل قبل در یک مقطع دچار مصدومیت بد موقعی شد که استقلال بابت غیبت او تاوان سنگینی را پرداخت کرد. روز قبل از دربی معروف برگشت فصل قبل و در تمرینات استقلال، دانشگر دچار مصدومیت شد و صبح روز دربی اعلام شد که این بازیکن نمی تواند استقلال را در این بازی همراهی کند. استقلال دربی را با نتیجه 1-0 واگذار کرد و اسماعیلی نیز آن پنالتی معروف را از دست داد. دانشگر علاوه بر دربی، در بازی با سایپا نیزاز غایب بود. استقلال از این 2 بازی حساس و پایان فصل، تنها یک امتیاز کسب کرد.

 

وریا غفوری:
استقلال در دومین دیدار خود در چهارچوب جام باشگاه های آسیا در ورزشگاه آزادی مقابل العین به نتیجه مساوی یک – یک رسید. خبر بد آن شب، مصدومیت وریا غفوری از ناحیه همسترینگ بود که باعث شد او 5 بازی در لیگ برتر من جمله دربی برگشت فصل قبل و دیدار رفت مقابل الهلال را از دست بدهد. غفوری در دیدار برگشت مقابل الهلال که با شکست تیمش همراه بود، فقط توانست در 30 دقیقه پایانی برای تیمش بازی کند.

 

 

 

 

فرشید باقری:
این بازیکن پس از دربی برگشت مقابل پرسپولیس، به دلایل انضباطی از حضور در تمرینات استقلال منع شد و در 3 دیدار استقلال محروم بود. باقری پس از بازگشت به ترکیب استقلال در هفته بیست و هشتم و بازی مقابل استقلال خوزستان دچار مصدومیت شد و 2 بازی پایانی لیگ برتر مقابل صنعت نفت آبادان و سپید رود را از دست داد. باقری همچنین در آخرین بازی دور گروهی لیگ قهرمانان مقابل العین نیز غایب بود. 

 

فرشید اسماعیلی:
فرشید که مدت ها با وجود مصدومیت برای استقلال بازی می‌کرد، در نهایت در اواسط بازی با ماشین سازی در هفته بیست و ششم لیگ برتر مصدومیتش حاد  شد و ناچار شد از زمین بازی تعویض شود. اسماعیلی زیر نظر یک جراح متخصص عضله زیر شکمش را تحت عمل جراحی قرار داد و 4 بازی پایانی لیگ برتر به همراه 3 بازی دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد.


علی کریمی:
کریمی فصل پر از مصدومیتی را پشت سر او گذاشت. او ابتدا و در هفته دهم مقابل سپاهان از ناحیه کمر دچار آسی دیدگی شد و در دقیقه 17 مسابقه از بازی بیرون رفت و جای خود را به نیومایر داد. کریمی بازی بعدی استقلال که در جام حذفی و مقابل سایپا بود را از دست داد. دیداری که استقلال با شکست در ضربات پنالتی، از این رقابت ها کنار رفت. این بازیکن به بازی بعدی آبی پوشان در مقابل ماشین سازی رسید ولی در آن مسابقه هم دچار مصدومیت شد و در دقیقه 37 بازی تعویض شد. کریمی دوباره به شرایط مسابقه برگشت ولی بازهم دچار مصدومیت شد و بازی با پیکان را از دست داد. این بازیکن خوب و موثر استقلال پس از بازگشت چندباره ی خود به میادین، در دیدار با تراکتور از ناحیه مچ پا دچار آسیب دیدگی شد و چهار دیدار مقابل پارس جنوبی جم، ذوب آهن، فولاد و الدحیل را از دست داد. 

 

داریوش شجاعیان:
این بازیکن که در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل ذوب آهن دچار پارگی رباط صلیبی شده بود، نیم فصل اول لیگ برتر را به طور کامل از دست داد و با شروع نیم فصل دوم و در دیدار مقابل پیکان در هفته شانزدهم لیگ، برای استقلال به میدان رفت. 

 

همام طارق:
هافبک عراقی و پر جنب و جوش استقلال که در بازیهای ابتدای فصل آبی ها تقریبا عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته بود، در جریان دیدار تیم های ملی عراق و قطر در رقابت های جام ملت های آسیا دچار مصدومیت شد و 2 ماه از میادین به دور بود که در این بازه زمانی، 5 دیدار استقلال را از دست داد. طارق پس از رهایی از بند مصدومیت، مجددا برای استقلال به میدان رفت ولی بازهم دچار مصدومیت شد تا 11 دیدار استقلال در لیگ و آسیا را از دست بدهد. 

 

مهدی قایدی:
خبر تصادف باشوی کوچک و حواشی بعد از آن به حدی بزرگ بود که نیازی به یادآوری آن نیست. قایدی در روز قبل از بازی نیمه نهایی جام حذفی مقابل صنعت نفت، دچار حادثه رانندگی شد و کل فصل را از دست داد. 

 

 

 

 

الهیار صیادمنش:
هنوز هم به درستی مشخص نیست آیا صیادمنش بازیهای پایانی استقلال را بخاطر مصدومیت از دست داد یا این بازیکن ترانسفر شده بود و شفر حق استفاده از او را نداشت. صیادمنش در بازی هفته بیستم لیگ برتر مقابل فولاد از ناحیه عضله پا دچار آسیب دیدگی شدید شد و تمامی بازیهای پایانی استقلال در لیگ و آسیا که جمعا 16 مسابقه می شد را از دست داد. در آن روزها شایعاتی مطرح بود که آسیب دیدگی صیادمنش بهبود پیدا کرده ولی به دلیل فروش این بازیکن به یک تیم ترکیه ای، او حق بازی برای استقلال را ندارد. 

 

مرتضی آقا خان:
مهاجم اسبق پیکان در طول 2 فصلی که عضو استقلال بود، بدون حتی یک دقیقه بازی با لباس استقلال، این تیم را ترک کرد!
آقا خان با مصدومیت کهنه به استقلال پیوست و پس از بهبودی، دوباره دچار مصدومیت شد تا هرگز نتواند لباس آبی های تهران را بر تن کند. 

 

این مهمترین و طولانی ترین میزان مصدومیت های بازیکنان استقلال در طی این 2 فصل بود. مصدومیت های پرتعداد و پرشماری که قطعا بر روی روند نتیجه گیری این تیم تاثیر منفی گذاشته است. به نظر می رسد مدیران استقلال از هم اکنون باید برای فصل بعد چاره اندیشی کنند تا بازهم این مصدومیت ها و این مصایب سخت، سراغ بازیکنان آنها نیاید.


گزارش از: جعفر احمدی

استقلال تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: استقلال تهران استقلال را از دست دچار آسیب دیدگی شد تمرینات استقلال دچار مصدومیت شد بازیکنان استقلال دچار مصدومیت شد مقابل پرسپولیس دست بدهد دیدار استقلال پارس جنوبی جم مقابل سپاهان لیگ قهرمانان برای استقلال فصل را از دست دیدار مقابل دیدار هفته پارگی رباط ابتدای فصل رباط صلیبی مقابل پارس ی استقلال لیگ برتر صنعت نفت فصل قبل ذوب آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۲۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب احتمالی تراکتور مقابل استقلال

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال تیم تراکتور تبریز امروز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) از ساعت ۱۷ در ورزشگاه یادگار امام (ره) میزبان استقلال تهران است.

بیشتر بخوانید: محمودی: هدف استقلال مقابل تراکتور کسب حداقل امتیاز است

این بازی برای هر ۲ تیم به نوعی ۶ امتیازی محسوب می‌شود چرا که استقلال با اختلاف یک امتیاز نسبت به پرسپولیس در صدر جدول قرار دارد و برای رسیدن به عنوان قهرمانی به ۳ امتیاز کامل این دیدار احتیاج دارد.

مدیران تراکتور هم بعد از جدایی پاکو خمس، حمید مطهری را به عنوان مربی به کادر تی‌تی‌ها اضافه کردند و او موفق شد در اولین تجربه خود ذوب‌آهن اصفهان را در مرحله یک‌هشتم نهایی در ضربات پنالتی مغلوب کند و امید هواداران پرشور تبریزی را برای کسب یک جام در پایان فصل زنده نگه‌ دارد.

از طرفی تی‌تی‌ها که امید کمی به کسب عنوان قهرمانی‌ در لیگ برتر دارند، امیدوار هستند بتوانند سهمیه آسیا را در پایان فصل کسب کنند و برتری در این دیدار می‌تواند به این هدف آنان در ادامه فصل کمک کند.

چهره‌های مشترک

در ترکیب دو تیم بازیکنانی حضور دارند که سابقه پوشیدن لباس رقیب را در کارنامه خود دارند، امیرحسین حسین‌زاده که با عملکرد درخشان در استقلال راهی فوتبال اروپا شده بود در ابتدای فصل تراکتور موفق شد با پرداخت ۸۵۰ هزار یورو این بازیکن را به تبریز بیاورد و رفته رفته در ترکیب اصلی تراکتور قرار بگیرد.

محمد نادری نیز در ابتدای فصل از سوپرلیگ ترکیه راهی تبریز شد. او که سابقه پوشیدن لباس استقلال و پرسپولیس را در کارنامه خود دارد.

مهم‌ترین چهره مشترک این دیدار به طور قطع امیرارسلان مطهری است؛ بازیکنی که خاطرات زیادی در لباس استقلال دارد و در نیم‌فصل راهی تراکتور شد، البته او تا به اینجای فصل نتوانسته عملکرد درخشانی در ترکیب تی‌تی‌ها داشته باشد اما قطعا این دیدار برای مطهری متفاوت خواهد بود. عارف آقاسی، سیدمحمد حسینی و حسین پورحمیدی دیگر بازیکن تراکتور خواهند بود که سابقه حضور در استقلال را در کارنامه خود دارند.

در مقابل اما ایمان سلیمی بعد از یک فصل خوب تراکتور را به مقصد یک تیم بی نام و نشان در اسلواکی ترک کرده بود، دوباره به لیگ برتر بازگشت و این بار آبی‌پوش شد. حال این مدافع بوشهری باید مقابل تیم سابق خود به میدان برود.

پیمان بابایی مهاجم تبریزی استقلال که محصول آکادمی تراکتور است نیز انگیزه بالایی برای بازی مقابل تیم زادگاهش دارد. مهدی مهدی‌پور و میلاد فخرالدینی دیگر بازیکنان استقلال محسوب می‌شوند که سابقه پوشیدن لباس تراکتور را در کارنامه خود دارند.

بازی رفت دو تیم با برتری ۲ بر صفر استقلال در ورزشگاه آزادی به پایان رسید، در آن دیدار ایمان سلیمی و گوستاوو بلانکو موفق شدند گل‌های آبی‌پوشان پایتخت را به ثمر برسانند و حالا تی‌تی‌ها انگیزه بالایی برای گرفتن انتقام در تبریز دارند.

تراکتور مقابل استقلال یک رکورد منفی دارد، آن‌ها در ۳ دیدار اخیر خود نتوانستند استقلال را مغلوب کنند. هر ۳ دیدار اخیر آن‌ها در ورزشگاه آزادی برگزار شده است. آخرین باری که استقلال برای دیدار با تراکتور راهی تبریز شد با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد.

به نظر می‌رسد حمید مطهری تراکتور را با آرایش ۳-۳-۴ روانه میدان می‌کند. حسین پورحمیدی در چهارچوب دروازه این تیم قرار می‌گیرد و بعد از درخشش در جام حذفی به دنبال ثبت چهاردهمین کلین‌شیت فصل خود است. عارف آقاسی و شجاع خلیل‌زاده زوج خط دفاعی تراکتور را تشکیل می‌دهند.

مهدی شیری در جناح راست و محمد نادری در جناح چپ خط دفاعی تی‌تی‌ها را تکمیل می‌کند. صفا هادی، سیدمهدی حسینی و ریکاردو آلوز مثلت خط میانی تراکتور را تشکیل می‌دهند؛ جایی که به نظر می‌رسد صفا هادی عقب‌تر از ریکاردو و حسینی به عنوان تک هافبک‌ دفاعی این تیم در میانه میدان بازی کند. امیرحسین حسین‌زاده در جناح راست و مهدی هاشم‌نژاد در جناح چپ پشت سر رحمان جعفری ۱۱ بازیکن منتخب مطهری را برای این دیدار تشکیل می‌دهند.

ترکیب احتمالی تراکتور:

حسین پورحمیدی، مهدی شیری، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، صفا هادی، سیدمهدی حسینی، ریکاردو آلوز، امیرحسین حسین‌زاده، مهدی هاشم‌نژاد و رحمان جعفری.

کد خبر: 1229089 برچسب‌ها تراکتور تبریز

دیگر خبرها

  • ده روسی: امشب، شب لورکوزن بود و در کل امسال، سال لورکوزن است
  • غیبت لوکاس هرناندز در یورو 2024؛ دوری 6 الی 7 ماهه بازیکن فرانسوی از میادین
  • رونمایی از ترکیب تراکتور مقابل استقلال
  • استقلال به جانشین حسینی روحیه داد (عکس)
  • ترکیب احتمالی استقلال مقابل تراکتور
  • ترکیب احتمالی تراکتور مقابل استقلال
  • از تراکتور غول نسازید؛ یک نفر پشت پرده بازی امروز است | پرسپولیس نبازد بهتر است
  • اتفاق خوب برای سپاهان در آستانه دیدار با پرسپولیس
  • ترکیب احتمالی مردان نکونام مقابل تراکتور | نقشه‌ سرمربی برای تثبیت صدرنشینی
  • اسدی به پرسپولیس رسید