Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر حزب کارگر انگلیس در انتقادی تازه به عملکرد دولت در قبال مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد که بوریس جانسون در حرف زدن خوب و در حکمرانی ضعیف است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با شدت گرفتن انتقادهای داخلی در انگلیس به عملکرد دولت محافظه‌کار «بوریس جانسون» در مقابله با ویروس کرونا، «کر استارمر» رهبر حزب کارگر این کشور پاسخ جانسون به بحران کرونا را «بسیار کُند» خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته رویترز، رهبر بزرگ‌‍ترین حزب اپوزیسیون انگلیس در مصاحبه امروز جمعه خود در انتقاد از کارنامه بوریس جانسون در مقابله با ویروس کرونا در این کشور، نخست‌وزیر را اینطور توصیف کرد: «در حرافی خوب و در حکمرانی ضعیف».

کر استارمر در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز» گفت: «به نظر من انجام تحقیق (درباره پاسخ کند دولت جانسون در قبال کرونا)، غیرقابل اجتناب است و در زمان مناسب این کار انجام خواهد شد».

رهبر حزب کارگر انگلیس البته اعلام کرد که با توجه به وضعیت ناشی از بحران شیوع کرونا، اکنون باید تمرکز روی انجام اقدامات به منظور کاستن از فشار شدید شیوع کرونا بر سلامت مردم و همچنین کادر درمانی این کشور باشد.

استارمر با مخاطب قرار دادن بوریس جانسون و عملکرد او در قبال کرونا، نخست‌وزیر انگلیس را فردی خواند که در «حرافی، خوب و در حکمرانی ضعیف است».

این سیاستمدار انگلیسی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا خواستار تحقیق فوری درباره پاسخ دولت این کشور در قبال مهار کرونا نشده است، گفت: «این تحقیق انجام خواهد شد اما باید روی کاری که دم دستمان است، تمرکز کنیم».

وی پاسخ دولت جانسون در مقابله با ویروس کرونا را «بیش از حد کُند» خواند و این دولت را به راننده‌ای تشبیه کرد که روی فرمان خودرو خوابش گرفته است.

رهبر حزب کارگز انگلیس که در نظرسنجی‌های اخیر در این کشور محبوبیتش از بوریس جانسون پیشی گرفته است، از دولت خواست پاسخ خود در قبال کرونا را سرعت بدهند.

تشدید انتقادها از بوریس جانسون در حالی شدت گرفته که طبق اطلاعات پایگاه آماری ورلداُمتر، انگلیس با ۲۸۳۷۵۷ مبتلا و ۴۳۹۹۵ قربانی ویروس کرونا، هشتین کشور جهان از منظر شمار مبتلایان و جان باختگان این ویروس در جهان است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: انگلیس بوریس جانسون عملکرد تحقیق مقابله با ویروس کرونا بوریس جانسون رهبر حزب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۳۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد در شرایط حاضر هیچ بستری برای آغاز گفت‌وگوهای صلح بین اوکراین و روسیه وجود ندارد.

وی با اشاره به شکست گفت‌وگوهای مقامات اوکراینی و روس در ماه‌های اولیه جنگ در استانبول ترکیه گفت: دلیل امتناع اوکراین از ادامه مذاکرات در استانبول فشار مستقیم از سوی لندن بود، باقی همه حدس و گمان است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خردادماه پارسال در نشست با رهبران آفریقایی که با هدف میانجی‌گری مذاکرات صلح بین مسکو و کی‌یف، به روسیه سفر کرده بودند، برای نخستین بار اسنادی محرمانه را افشا کرد!

پوتین در این نشست فاش کرد که پس از «توافق صلح پارسال بین مسکو و کی‌یف در ترکیه»، نیروهای روسیه از کی‌یف و مناطق تحت کنترل اوکراین خارج شده بودند. وی اضافه کرد که «پس از خروج داوطلبانه نیروهای روسیه به عنوان بخشی از این توافق، کی‌یف از امضای توافق خودداری کرده است.»

به گفته پوتین، مسکو و کی‌یف در بهار ۲۰۲۲ در استانبول به طور ضمنی با پیش‌نویس این توافق که «پیمان بی‌طرفی دائمی و ضمانت‌های امنیتی برای اوکراین» نام داشته، موافقت کرده بودند و پس از آنکه روسیه به تعهدات خود ذیل این توافق عمل کرده و از کی‌یف خارج می‌شود، اوکراین بدعهدی کرده و از امضای توافق خودداری می‌کند.

براساس این سند، انگلیس، چین، روسیه، آمریکا، فرانسه و ترکیه به عنوان ضمانت‌دهندگان ایفای نقش می‌کردند. به باور پوتین، عدم تعهد کی‌یف به این توافق ناشی از «اقدامات و تلاش‌های مخرب غرب» بوده است. رئیس جمهور روسیه به نقل از گزارش نشریه «فارین اِفرز»، خاطرنشان کرد که این تحولات (بدعهدی اوکراین) با سفر بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس به کی‌یف تلاقی داشته و جانسون، طلایه‌دار تلاش‌های غرب برای مانع‌تراشی در مسیر اجرای این توافق بوده است.

به نوشته این نشریه، چند منبع آگاه پیش‌تر درباره تأثیر تلاش‌های جانسون برای متوقف کردن مذاکرات، روشنگری و تأیید کرده بودند که در جریان سفر به کی‌یف، جانسون، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را ترغیب کرده تا مذاکرات با روسیه را به دو دلیل اصلی متوقف کند؛ نخست آنکه «مذاکره با پوتین ممکن نیست» و دوم اینکه «غرب در حال حاضر (در آن برهه) آمادگی پایان جنگ را ندارد.»

کد خبر 6089884

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا