Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع به همراه امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در منزل شهید نامجو با خانواده این شهید سرافراز میهن اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، حجت الاسلام و المسلمین سید ضیاءالدین آقاجانپور در این دیدار با تجلیل از مقام شامخ این شهید والا مقام  ارتش اسلام با نگاهی گذرا به سابقه فعالیت های سیاسی شهید سرلشکر سید موسی نامجو قبل از پیروزی انقلاب، با اشاره به رابطه دیرینه شهید نامجو با مکتب امام راحل اظهار داشت: شهید نامجو از سال های قبل از پیروزی انقلاب با امام راحل عظیم الشأن آشنا و تحت تعالیم الهی آن امام قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از اقدامات موثر و حائز اهمیت این شهید را شناسایی افراد مومن، معتقد و انقلابی در ارتش برشمرد که توانست با این افراد، شبکه ای از نیروهای حزب اللهی را شناسایی و ارتش را در مسیر الهی قرار دهد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاس وزارت دفاع با بیان اینکه شهید نامجو به دنبال پیام تارخی امام(ره) مبنی بر تشکیل ارتش بیست میلیونی،سیصد نفر از دانشجویان را در مساجد تهران سازماندهی کرد تا به غیر نظامیان طرز استفاده از اسلحه و نحوه جنگ و گریز را آموزش دهند تصریح کرد : شهید نامجو وقتی برای بازدید به یکی از مساجد رفته بود با شهید حسین فهمیده  آشنا شد که پس از طی دوره آموزشی در مسجد محل ،راهی جبهه ها شد و با عمل قهرمانانه و تاریخی اش شمع راه بسیجیان دیگر شد.

وی ادامه داد : شهید نامجو با پیام معروف امام(ره) مبنی بر “شکست حصرآبادان” روح تازه ای در کالبد ارتش دمید؛ زیرا در آن موقع بنی صدر خائن حتی طرح تخلیه دزفول را نیز صادر کرده بود،اما ارتشیان غیور با اقتدار مقاومت می کردند که بخش اعظمی  از این مقاومت مرهون رفتار و عمل  شهدای والا مقامی  همچون نامجو به وجود آمده بود.

آقاجانپور با بیان اینکه شهید نامجو در سال 1360 از طرف نخست وزیر وقت (شهید باهنر) به وزارت دفاع منصوب شد گفت:  او پس از پذیرش وزارت دفاع ،اقدام به طرح ریزی و ساختن قطعات مهم نظامی و مورد نیاز نمود و با پشتکار زیاد او و یارانش یکی از قدم های اصلی برای خودکفایی نیروهای مسلح برداشته شد.

وی با اشاره به عملیات موفقیت آمیز” ثامن الائمه(ع) ” در جبهه جنوب توسط ارتش گفت: با پیروزی رزمندگان در این عملیات ،ارتش اسلام حالت تهاجمی گرفت و بخش عمده ای از خاک کشور اسلامی از اشغال بعثیون خارج شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در پایان گفت: اگر چه شهید نامجوی بعد از انقلاب در دوره ی کوتاهی حضور داشت ولی امروز پرتو خدمات شایان او در همه جای ارتش و وزارت دفاع جلوه گر است و اینکه امروز دانشکده افسری سابق به دانشگاه افسری یا فیضیه ارتش یا مدرسه عشق تبدیل شده است یادگاری است از آن بزرگوار به طوری که چراغ این مدرسه عشق هرگز خاموش نخواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وزير دفاع شهید نامجو وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در ایام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام چهار شهید گمنام در استان کرمان تشییع و تدفین خواهند شد.

سرهنگ محمود مهدوی فرد عصر امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان از تشییع و تدفین پیکرهای مطهر شهدا در ایام شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام خبر داد و افزود: ۲۳۱ نقطه از استان برای میزبانی از شهدای گمنام درخواست دارند.

وی بیان کرد: از هشت مکانی که سال گذشته مصوب شده بود، چون ساخت و ساز اولیه یادمان در سه نقطه انجام شده، پیکرهای مطهر شهدا در این نقاط تدفین می‌شوند که شامل کوهپایه کرمان، سیرجان و رفسنجان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در حال حاضر ۱۴۵ یادمان شهدای گمنام با ۳۲۲ شهید در استان کرمان وجود دارد.

همچنین محمدمهدی فداکار باستاندار کرمان در این جلسه اظهار کرد: مکان‌های عمومی مانند معراج شهدا، یادمان‌ها، ساختمان‌های بسیج در شهرستان‌ها که پاتوق اعزام رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده، ثبت ملی شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های اختصاصی، دیدار با خانواده معظم شهدا، حضور راویان برای جهاد تبیین، تبلیغات محیطی و تجلیل از پیشکسوتان و جانباران به‌مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در استان کرمان برگزار می‌شود.

استاندار کرمان همچنین از شهدای گمنام به‌عنوان عزیزان مردم نام برد و بر تکریم و احترام آنها تاکید کرد و ادامه داد: باید ابتدا یادمان شهدای گمنام ساخته شود و بعد شهید را دفن کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند