Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از بارزترین مطالبات شهروندان یاسوجی برخورد با سد معبر در این شهر است که متاسفانه در این خصوص شاهد تضییع حقوق شهروندان توسط مالکان ساختمان‌های در حال ساخت هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ساختمان سازی در شهر همیشه با مواردی همچون تخریب ساختمان قدیمی، گودبرداری، آهن ریزی،سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها به صورت غیرمجاز است که در این راستا باعث ابراز گلایه شهروندان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارتی سد معبر یعنی مانع یا موانعی که بر سر راه عبور و مرور مردم باشد یا به هر عملی اطلاق می‌شود که باعث انسداد معابر عمومی‌ شود و متاسفانه عدم برخورد با عاملین این کار باعث شده است تا تجاوز به پیاده روها و خیابان ها توسط مالکان ساختمان های نیمه کاره به امری عادی در شهر یاسوج تبدیل شود و بنظر می رسد مالکان این ساختمان ها مالک خیابان و معابر عمومی هم هستند.

شهرداری در این خصوص به طور مستقیم دارای وظایفی است که با اعمال قوانین می توانیم شاهد نظم و انضباط شهری در این خصوص باشیم.

شهرداری باید با استفاده از اختیارات خود و طبق قانون های که در این خصوص وضع شده، از بروز و ایجاد مزاحمت برای شهروندان توسط عده ای اندک جلوگیری کند.

همانگونه که در اینجا آمده است در گزارشی که این پایگاه خبری در هفته های گذشته منتشر کرد و در خصوص عدم رعایت حقوق شهروندی در خیابان سردار جنگلی شمالی شهر یاسوج هشدارهایی را داد اما متاسفانه  بعد از گذشت چند هفته و عدم رسیدگی مسئولین به این موضوع امروز مجدد شاهد سبز شدن ساختمانی دیگر در این خیابان و تضییع حقوق شهروندان هستیم.

وضعیت چنین ساختمان هایی باید به طور مداوم  توسط متولیان و مسئولان شهری بررسی و با نظارت مناسب ایمن سازی آنها در دستور کار قرار گیرد .

علاوه بر این نیز بر اساس رعایت اصول ایمنی در نحوه بستن داربست در جلوی ساختمان های در دست ساخت طبق کنترل  و نظارت بر اجرای موارد ایمنی مطابق بند 12-1-5-8 مبحث دوازدهم مقررات ملی بر عهده مهندس ناظر است، لذا ناظر ساختمان باید علاوه بر اشراف کامل به مبحث دوازده مقررات ملی به موارد مطرح  شده در آیین نامه حفاظتی کارگاه های ساختمانی نیز توجه نمایند.

البته رعایت حقوق شهروندی در چنین موارد فقط به استفاده از سیستم های نظارتی بر نمی گردد بلکه می توان از طریق فرهنگ سازی توسط فضای مجازی، صدا و سیما فرهنگ رعایت حقوق شهروندی را در بین مردم جا انداخت.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۳۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ناصر کنعانی با انتشار تصاویری از بازداشت و سرکوب دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به خاطر حمایت از مردم فلسطین، عنوان کرد: اخبار منتشر شده درباره سرکوب گسترده و بازداشت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به خاطر حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت آمیز حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که باعث ابراز نگرانی افکار عمومی در سراسر جهان شده است.

وی در این خصوص عنوان کرده است: ضروری است که دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات خود در زمینه حقوق بشر، آزادی بیان و برگزاری تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها را تضمین کرده و به مطالبات قانونی و حقوق آنها احترام بگذارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: نقش حمایتی و اصلی دولت آمریکا در نسل‌کشی فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی با ایجاد جو خفقان و ساکت کردن معترضان، پاک نخواهد شد.

دانشگاه‌های ییل، کلمبیا و تعداد دیگری از دانشگاه‌های آمریکا در روز‌های اخیر شاهد برگزاری اعتراضات در مخالفت با جنگ غزه بوده است. در همین زمینه نیز پلیس نیویورک از دستگیری بیش از ۱۳۰ نفر در پی تظاهرات در محوطه دانشگاه نیویورک خبر داد.

در همین خصوص اداره پلیس نیویورک اعلام کرد که ۱۳۳ نفر به صورت شبانه دستگیر شده و بعد از صدور احضاریه دادگاه، آزاد شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد؛ چرا آب ذخیره کنیم؟
  • واقعیت پیامک ذخیره سازی آب که تهرانی ها را نگران کرد چه بود؟
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • ارسال پیامک ذخیره سازی آب برای شهروندان تهرانی | ماجرا چیست؟
  • واقعیت پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد چه بود؟
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است