Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه انتقادات از نیروگاه رامین، رئیس شورای اسلامی شهر ملاثانی نیز از بی توجهی نیروگاه نسبت به مسئولیت های اجتماعی شهرستان باوی انتقاد کرد.

خلیل مرداسی رئیس شورای شهر ملاثانی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در ملاثانی دربارهٔ معضل بیکاری جوانان بومی،گفت:با توجه به معضل بیکاری و وجود نیروهای متخصص بومی شهرستان باوی، نیروگاه رامین جذب نیروهای بومی را در اولویت قرار دهد، تا مردم شهرستان باوی بتوانند از منافع این نیروگاه در شهرستان بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جذب نیروی غیربومی در هر دستگاهی در شهرستان باوی،ظلمی ناپذیرفتنی به حقوق مردم باوی است،متذکر شد: قاطعانه موضوع جذب نیروهای بومی را تا حصول نتیجه دنبال می کنیم.

مرداسی با اشاره به عدم پرداخت عوارض آلایندگی توسط نیروگاه رامین،گفت:دریافت عوارض آلایندگی نیروگاه رامین حق شهرداری های شهرستان باوی است و محروم شدن از این عوارض اجحاف در حق شهروندان است.

وی با بیان اینکه بی بهره بودن شهرستان باوی از عوارض آلایندگی نیروگاه رامین ظلم بزرگ به مردم این شهرستان است؛ افزود: حق عوارض آلایندگی تنها بخش کوچکی از مسئولیت اجتماعی شرکت ها در قبال آلودگی ایجاد شده برای مردم باوی است.

رئیس شورای شهر ملاثانی با انتقاد از بی توجهی نیروگاه رامین نسبت به مسئولیت های اجتماعی و مسائل فرهنگی اجتماعی در شهرستان باوی گفت:نیروگاه رامین و در رأس امور مدیرعامل آن با توجه به درآمدی که نیروگاه دارد،هیچ تعهدی به سلامت شهروندان باوی ندارد و نسبت به معضلات شهری کاملاً بی‌توجه است.

وی با بیان اینکه نیروگاه رامین جز آلودگی زیست ‌محیطی سودی برای شهروندان باوی ندارد، افزود:نگاه مدیران نیروگاه رامین به شهرستان باوی ناعادلانه است که این امر در بحث عوارض آلاینده ها بسیار مشهود است.

مرداسی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار است مدیریت ارشد استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مسئلهٔ استخدام نیروهای بومی را پیگیری کنند و همچنین سهم شهرداری‌های شهرستان باوی از عوارض آلایندگی پرداخت شود.

انتهای پیام/72068

منبع: فارس

کلیدواژه: نیروگاه مجلس شورای اسلامی شورای شهر بیکاری مرداسی ملاثانی خوزستان اهواز نیروهای بومی عوارض آلایندگی نیروگاه رامین شهرستان باوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۵۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: «کلاً در علم پزشکی مصرف دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریباً تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متأسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزء پزشکان باشند، الکل هم همین‌طور است.»

به گزارش ایلنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری‌ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند باعث کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می‌دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است؛ بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

دیگر خبرها

  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • توضیحات روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • جوابیه روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • نجات ۷ نفر از اهالی بومی منطقه در ارتفاعات شهرستان خوی