Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@16:19:43 GMT

نظارت بر قیمت ها یک مساله واجب و ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۵۳۹۳

نظارت بر قیمت ها یک مساله واجب و ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در مصلای بیت المقدس شهر اراک با اشاره به شرایط دشوار اقتصادی حاکم بر جامعه اظهار کرد: از دولتمردان، دستگاه‌های اجرایی مربوطه، سازمان تعزیرات حکومتی و… انتظار می‌رود بر روند قیمت‌ها و بازار نظارت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در آمد ارزی محدود است و فروش نفت با تحریم مواجه شده است و مشکلات جانبی وجود دارد اما به این معنی نیست که قیمت‌های بازار دچار هرج و مرج شود و عده‌ای فرصت طلب از این بازار آشفته سو استفاده کنند چرا که این ظلم در حق مردم است و نهادهای مربوطه باید با این قبیل افراد برخورد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حداقل باید قیمت‌های کالاهای اساسی مدیریت شود.

آیت الله دری‌نجف آبادی نظارت بر قیمت مسکن استیجاری، ساخت مسکن، مصالح ساختمانی را مسأله‌ای مهم برشمرد و تاکید کرد: دولت باید در این حوزه به خوبی ورود پیدا کند و با مدیریت بر قیمت‌ها نظارت و با اعطای تسهیلات مناسب مسکن در زمینه تهیه مسکن به مردم کمک کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن نیز در حوزه مسکن کمک کند و باید هزینه‌های جانبی را کاهش دهد چراکه نباید هزینه‌های سرباری به مردم تحمیل شود.

امام جمعه اراک ضمن تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید به فکر مردم باشند، تصریح کرد: دستگاه‌ها باید امین و خدمتگزار مردم باشند و از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به افزایش قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: یک زمانی با مشکل جوجه ریزی مواجه بودیم دولت و مجلس باید در این حوزه تنظیم بازار را انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: نباید اجازه دهیم که حوادثی مانند از بین بردن جوجه‌ها تکرار شود تا با کاهش جوجه ریزی مواجه شویم. دولت، مجلس و همگان باید در این راستا برنامه ریزی کنند تا کمبودها و کاستی‌های این بخش را جبران کنیم.

دری نجف آبادی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت ابراز کرد: روز جمعه روز امام زمان (عج) است و ولادت امام رضا (ع) نیز با این روز مقارن شده است و خداوند را سپاسگزاریم که توفیقی عنایت کرد تا این ایام را درک کنیم و از فیوضات این ماه بهره مند شویم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ارتباط با زندگی امام رضا (ع) عنوان کرد: دوران امامت امام رضا (ع) ۱۹ سال طول کشید و عمر شریف این امام همام ۵۵ سال بود.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: امام رضا (ع) نزدیک به ۱۷ سال در مدینه بودند به طوری که مدینه در آن زمان قطب عالم اسلام بود. اگر چه دربار بنی امیه و بنی عباس تلاش می‌کردند که چراغ اهل بیت (ع) را خاموش کنند اما اهل بیت (ع) خورشید فروزانی بودند که با وجود این توطئه افکنی ها دست از تلاش و هدایت مردم برنداشتند.

وی با اشاره به اهمیت رزمایش کمک مومنانه گفت: مرحله قبل بیش از ۱۷۰ هزار بسته حمایتی بین نیازمندان در استان با همکاری بسیج، سپاه، نهادهای حمایتی، هلال احمر، ائمه جمعه، خیرین و… و روز گذشته نیز ۳ هزار بسته در شهر اراک توزیع شد که دست مریزاد دارد و می‌توان گفت این همان فرهنگ اهل بیت (ع) و فرمایش امام رضا (ع) است.

امام جمعه اراک گفت: احسان و نیکی و کمک به همنوع از دستورات اسلام و سفارش‌های بزرگان دینی است و در این شرایط اقتصادی، کرونا، پساکرونا و… همگان باید تلاش کنند تا بتوان نیازهای ضروری نیازمندان را برطرف ساخت.

وی افزود: امام خمینی (ره) مدرسه اهل بیت (ع) را احیا کرد و امروز همه در مقابل حفظ این مدرسه مسئولیت دارند و باید فرهنگ مدرسه اهل بیت (ع) روز به روز در جامعه نهادینه و گسترش یابد.

کد خبر 4964763

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان دهه کرامت شهرکرد بیرجند ایلام استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه مواد مخدر مجلس شورای اسلامی دری نجف آبادی امام رضا قیمت ها اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۵۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خرید مسکن در منطقه ۲۱ تهران +جدول

جدیدترین قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۲۱ تهران منتشر شد؛ براساس اطلاعات میدانی برای خرید یک واحد ۸۵ متری در شهرک استقلال، حداقل باید ۵ میلیارد و ۵۸۰ تومان تومان هزینه کرد.

به گزارش مشرق، در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره «منطقه ۲۱» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۵ متری در منطقه ۲۱ «شهرک استقلال»، ۸ ساله ساخت، نیازمند حداقل ۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید و فروش واحدهای دیگر در منطقه ۲۱ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۲۱) متراژ ساختمان عمر ساختمان قیمت کل ملک (تومان)
تهرانسر ۸۷ ۱۳۹۷ ۷,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک آزادی ۸۹ ۱۴۰۰ ۷,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک استقلال ۸۵ ۱۴۰۱ ۵,۵۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک دانشگاه ۸۸ ۱۴۰۲ ۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک دریا ۹۸ ۱۴۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک غزالی ۷۵ ۱۴۰۳ ۴,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ویلا شهر ۷۰ ۱۳۹۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
وردآور ۸۰ ۱۴۰۱ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟
  • جهش قیمت مسکن در تهران/ یک متر خانه ۸۱.۶ میلیون تومان!
  • جهش قیمت مسکن در تهران / یک متر خانه ۸۱۶.۳ میلیون تومان!
  • کف و سقف قیمت مسکن و اجاره تعیین می‌شود
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۲۱ تهران +جدول
  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • لزوم ثبت قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • انتظار طولانی برای یک سفر واجب + ویدئو