Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@02:38:32 GMT

وزارت بهداشت: نگران مناطق سفید کرونایی هستیم

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۶۲۸۰

به گزارش مهر، قاسم جان بابایی، با تاکید بر لزوم هم افزایی برای مدیریت و کنترل شیوع کرونا، اظهار کرد: اگر مهار بیماری اتفاق نیفتد، هر چه زیرساخت‌ها را زیاد کنیم، وقتی بار بیماری زیاد شود، قدر مطلق مرگ و میر و سوز و داغ خانواده‌ها بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه کرونا بیماری نیست که وضعیت ابتلاء به آن امروز قرمز و فردا سفید شود، بلکه هنوز در پیک اول آن قرار داریم، ادامه داد: تجربه جهانی نشان می‌دهد هر محدودیتی که نادیده گرفته شود، این بیماری به شکل سینوسی افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جان بابایی با اشاره به اینکه این بیماری تا آخر امسال با ماست، گفت: تعریف وضعیت‌های قرمز، نارنجی و سفید برای استان‌ها و شهرستان‌ها از نظر ابتلاء به کرونا نیز نسبی است و اتفاقاً نگرانی ما در مورد استان‌های سفید بیشتر است، زیرا اوج شیوع در آنها هنوز اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین خطر این بیماری برای سالمندان است و کودکان نیز از نظر چرخه انتشار مهم هستند، هر استان باید با توجه به رفتارشناسی خاص خود، نسخه متفاوتی برای مدیریت شیوع ویروس بپیچد.

جان بابایی با تاکید بر لزوم اعمال دقیق پروتکل‌های بهداشتی در اماکن و مجتمع‌های تجاری و واحدهای کسب و کار، اضافه کرد: اگر کسی کسب و کاری را راه انداخته که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کند، باید تعطیل شود تا برای دیگران الگوسازی رفتاری شود.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: باید تغییر رفتارها به عنوان شاخص تأثیرگذار در افزایش آمار مبتلایان مدیریت شود.

وی گفت: زمانی که کشور آلوده است، هیچ استانی نمی‌تواند بگوید که سفید هستم و سفید باقی می مانم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۶۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب در محور قدیم رباط سنگ -رباط سفید -مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سامانه بارشی از دیروز در مناطق مختلف خراسان رضوی فعال و موجب ایجاد رواناب و سیلاب در بضی محور‌ها شد.

هم اکنون حوزه شهرستان‌ها و مناطق سبزوار، کوهسرخ، زاوه، مشهد، نیشابور، قوچان، سرولایت، باخرز، خواف و تربت جام شاهد بارش باران است.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، این بارش‌ها در مناطق مختلف خراسان رضوی  تا عصر امروز ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • هلال سفید انتهای ناخن را جدی بگیرید + رازهای مهم
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • سیلاب در محور قدیم رباط سنگ -رباط سفید -مشهد
  • کاخ سفید: نگران حمله احتمالی اسرائیل به رفح هستیم