Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@05:40:00 GMT

ظرفیت تولید ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن کینوا در کشور

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۶۵۲۳

ظرفیت تولید ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن کینوا در کشور

فرامک عزیز کریمی مدیر کل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص  شرایط کشت کینوا در کشور گفت: سطح زیر کشت کینوا تا ۱۴۰ هکتار توسعه داده شده است.

او افزود: بیش از ۸ سال است که ۲ نوع این محصول در مراکز تحقیقاتی مورد بررسی قرار گرفته اند و در حال حاضر در حال بررسی تنوع ارقام و سازگاری کشت در کل استان‌های کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول اظهار کرد: این گیاه با وجود اینکه از آمریکای جنوبی (پرو و بولیوی) وارد کشور شده اجداد بومی آن در کشور وجود دارد و در کل کشور قابل کشت هست.

بیشتر بخوانید

بی‌توجهی وزارت نیرو و جهاد کشاورزی به موضوع الگوی کشت

او با بیان اینکه فرآوری کینوا در کشور با مشکلاتی رو به روست، تصریح کرد: صنعتگران ما در استان خراسان و فارس صنایع لازم را برای پوست گیری آن تامین کردند، اما نیاز به توسعه بیشتری دارد.

به گفته کریمی  تا کنون ۱۰۰ تن کینوا وارد کشور شده است در حالی که ما همین میزان را در داخل کشور تولید کرده ایم و نیازی به واردات نداریم.

این مقام مسئول گفت: از لحاظ اقتصادی کینوا بسیار سودده است و به دلیل مصرف آب کمتر می‌تواند جایگزین محصول برنج شود. این میوه مقاوم به شوری است و در اراضی لب شور هم قابل کشت است.

او افزود: کشاورزان در کل کشور با این زراعت آشنا هستند و فقط از بازار فروش محصول نگران هستند.

مدیر کل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه برای صادرات باید ارقام بازار پسند تولید شود، تصریح کرد: برای صادرات باید روی برند، ارقام وبوجاری سایز کار شود تا زمینه برای صادات این محصول فراهم شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات غیرنفتی کشت کینوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۶۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد. معتمدی پور با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است. این مسئول با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.  

دیگر خبرها

  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ