Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر علی آقامحمدی درباره سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین در گفتگو با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: در ۱۵ سال آینده چین از نظر اقتصاد و برخی فناوری‌ها رتبه نخست جهان را خواهد داشت و در سال‌های گذشته در ایجاد زیرساخت‌ها برای ما کوتاهی نکرده است و حتی در تحریم‌ها کانالی برای جلوگیری از قطع شدن روابط ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برای سرمایه گذاری و افزایش نرخ رشد کشور نیازمند سرمایه گذاری ازجمله سرمایه گذاری خارجی هستیم و چون چین مازاد منابع دارد از این جهت برای ما مهم است.

آقای آقامحمدی با بیان اینکه بازار چین برای ما اهمیت دارد و ۱۰ درصد مردم چین سرمایه‌ای بیش از اروپایی‌ها دارند، افزود: کالاهایی که در گذشته به اروپا صادر می‌شد باید این کالاها به بازار چین ارسال شود.

وی گفت: سند همکاری اقتصادی ایران و چین در همه حوزه‌های برنامه ریزی اقتصادی ما ازجمله نفت و گاز، صنایع الکترونیک، حوزه‌های دانش بنیان و … است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید ظرفیت تولید نفت کشور را برای حذف نشدن از بازار نفت به حدود ۱۰ میلیون بشکه برسانیم و در این زمینه به مشتری راهبردی نیاز داریم، افزود: چین یکی از بزرگترین مصرف کنندگان نفت و از مشتری‌های راهبردی ما در این زمینه است.

آقای آقامحمدی گفت: البته در روابط اقتصادی، توافقات و همه برنامه ریزی ها؛ راهبرد ما خام فروشی نیست.

وی درباره دلایل تأخیر اجرایی شدن سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین افزود: عده‌ای چشمشان به غرب بود و گمان می‌کردند غربی‌ها راه را باز می‌کنند اما متوجه شدند این نگاه اشتباه است و عملکرد غرب نیز این را ثابت کرد.

آقای آقامحمدی گفت: اکنون کسانی که می‌گویند با غرب و ترامپ حرف بزنیم؛ کم فروغ و کم تعداد شده اند.

وی افزود: در مقطعی برای اجرای این سند پیش رفتیم اما در حالی که بسیاری از زیرساخت‌ها طراحی شده و ساز و کارها آماده بود، عده زیادی مانع شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در آن زمان قرار بود موضوع سایناشور منابعی در حدود ۲۰۰ میلیارد دلار را در خود داشته باشد اما جلوی کار را گرفتند.

آقای آقامحمدی افزود: در سال ۸۹ همه کارها در این زمینه انجام شد اما دولت وقت با برداشت اشتباهی که داشت مانع اجرای آن شد.

وی گفت: البته غربی‌ها و انگلیسی‌ها و برخی هم در داخل بسیار فعالند که این میدان باز نشود.

آقای آقامحمدی با بیان اینکه روسیه و چین محورهای کلیدی برای روابط هستند، افزود: اکنون همه متوجه شده اند ضعف روابط با شرق کار اشتباهی بوده است و به این نتیجه رسیده اند که باید با کشورهای این منطقه کار جدی انجام دهیم.

کد خبر 4964904

منبع: مهر

کلیدواژه: علی آقامحمدی ایران چین تحریم اقتصادی ایران سند همکاری ایران و چین مجلس شورای اسلامی ایالات متحده آمریکا مجلس یازدهم برجام حسن روحانی محمد باقر قالیباف حجت الاسلام حسن روحانی سید عباس موسوی ایران خبرگزاری مهر مجلس جمهوری اسلامی ایران اسحاق جهانگیری هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۷۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مسابقات مچ اندازی آسیایی ازبکستان را تحریم کرد

طرفداری| با تصمیم کمیته فنی مچ اندازی، تیم ملی ایران به دلیل اقدام غیرحرفه ای کنفدراسیون آسیا، در مسابقات آسیایی 2024 ازبکستان شرکت نمی کند.

به نقل از روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، بعد از اینکه کنفدراسیون مچ اندازی آسیا در تصمیمی یکطرفه و مطرح کردن بهانه های عجیب، میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا 2024 را از جزیره کیش در ایران به تاشکند در ازبکستان منتقل کرد، امروز جلسه کمیته فنی مچ اندازی با حضور رییس و نایب رییس فدراسیون تشکیل شد.

بعد از بحث و بررسی در خصوص تصمیم ناعادلانه کنفدراسیون آسیا و سلب میزبانی از ایران، رای گیری در رابطه با اعزام یا عدم اعزام تیم ملی ایران به مسابقات آسیایی ازبکستان به صورت مخفی صورت گرفت که در نهایت با رای اکثریت اعضای کمیته فنی مقرر شد تیم ملی ایران (نایب قهرمان سال 2023 آسیا) به نشانه اعتراض در مسابقات آسیایی ازبکستان شرکت نکند. تمامی اعضا تاکید کردند فدراسیون ایران مسابقات آسیایی ازبکستان را تحریم کرده و در نامه ای به فدراسیون جهانی اعتراض خود را بابت این اتفاق و دلسردی حدود 300 ورزشکار ایرانی که قرار بود در این رویداد شرکت کنند، اعلام کند.

مقرر شد فدراسیون و کمیته مچ اندازی تمرکز خودشان را روی برگزاری باشکوه مسابقات بین المللی مستریونیورس 2024 ایران و حضور حداکثری ورزشکاران داخلی و خارجی و همچنین اعزام تیم پرقدرت به مسابقات جهانی 2024 مولداوی بگذارند. از سوی دیگر فدراسیون بدنسازی جهت دلجویی از ورزشکاران منتخب کمیته فنی جهت شرکت در مسابقات آسیایی، شرایط را برای حضور ورزشکاران در قالب تیم ملی در مسابقات بین المللی جام زنده یاد یزدان راد(مستریونیورس ایران) در خردادماه سال جاری مهیا خواهد کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • گفتگوی رهبران قطر و مصر پیرامون شرایط غزه
  • ایران : تحریم مسابقات مچ اندازی
  • ایران مسابقات مچ اندازی آسیایی ازبکستان را تحریم کرد
  • محدودیت؛ یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • ببینید | نقش سد کهیر در جلوگیری از یک فاجعه
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • برگزاری اولین جلسه مدیران استقلال و هلدینگ خلیج فارس/ خبری از آقا محمدی نبود، ۲ نفر به هیئت مدیره اضافه می‌شوند