Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، در هفته ای که گذشت تمامی پیک های شبانه و روزانه مصرف برق کشور در تمامی روزهای هفته (شنبه تا پنج شنبه) بیش از 53 هزار مگاوات بود و این مسئله نشان می دهد هفته ای تماما پرمصرف را پشت سرگذاشتیم.

بر اساس آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، در روز شنبه هفتم تیرماه، پیک شبانه برق از پیک روزانه سبقت گرفت و با ثبت مصرف لحظه ای 54 هزار و 275 مگاوات در ساعت 21 و 43 دقیقه پیک مصرف روز آغازین هفته رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز یکشنبه، بار دیگر و به رسم روزهای گرم سال، پیک روزانه از پیک شبانه سبقت گرفت و پیک لحظه ای مصرف برق در ساعت 12 و 50 دقیقه به میزان 53 هزار و 934 مگاوات به ثبت رسید.

در روز دوشنبه شاهد پیشی گرفتن دوباره پیک شبانه از پیک روزانه بودیم و بیشترین میزان مصرف لحظه ای برق در این روز در ساعت 21 و 29 دقیقه و به میزان 53 هزار و 489 مگاوات ثبت شد.

پیک مصرف برق در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری نیز در ساعات میانی روز رقم خورد و در محدوده 53 هزار و 672 مگاوات تا 54 هزار و 376 مگاوات بود.

بیشترین میزان مصرف برق در هفته ای که گذشت به روز چهارشنبه یازدهم تیرماه با میزان 54 هزار و 376 مگاوات بازمی گردد که اگرچه مصرفی بالا محسوب می شود اما با رکورد مصرف برق در سال جاری که در روزهای پایانی خردادماه به ثبت رسید حدود 3 هزار مگاوات فاصله دارد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مصرف برق هفته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید فعالیت سامانه بارشی در البرز در روزهای پایانی هفته

آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: مطابق با هشدار سطح زرد، تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از گذر متناوب امواج ناپایدار ضعیف تا انتهای هفته از منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن، وزش باد لحظه‌ای و شدید، گرد و خاک به ویژه در نیمه جنوبی استان و در ارتفاعات رگبار پراکنده مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه با تشدید فعالیت سامانه بارشی تندری در روزهای پایانی هفته از عصر و شب جمعه تا ظهر شنبه رگبار ساعتی و شدید و رعد و برق در نقاط مختلف استان پیش بینی می‌شود، افزود: امروز چهارشنبه آسمان قسمتی ابری تا ابری همراه با وزش باد در بعضی ساعات و گرد و خاک است و احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز بیان کرد: برای روز پنج شنبه آسمانی ابری تا ابری همراه با وزش باد در بعضی ساعات، بارش پراکنده و کاهش نسبی دما و برای روز جمعه نیز آسمانی قسمتی ابری تا ابری همراه با رگبار و رعد و برق در بعضی ساعات، وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6094398

دیگر خبرها

  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فال شمع روزانه برای متولدین ماه‌های مختلف امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فال انبیا فردا شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در البرز در روزهای پایانی هفته
  • آغاز بارندگی‌ها در خوزستان/ اوج بارش‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه است
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • باران در راه خراسان رضوی