Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@21:50:53 GMT

یک خبر و چند نکته

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۸۱۷۵

یک خبر و چند نکته

با احترام به نظرات مختلف درباره خبری که امروز به نقل از مسئول جوان یک سازمان رسانه ای و هنری منتشر- و به تعبیری #تکرار- شد و ساعتی پس از آن نیز وزارت امورخارجه(واخ) اطلاعیه متفاوتی منتشر کرد، با عزیز مطلعی گفتگو کردم که چکیده و حاصل آن چند نکته زیر است:

۱- نگاه واخ در بیانیه منتشره کاملا دیپلماتیک و صحیح است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایضا موضوع جدیدی هم نیست،  چرا که ج.ا.ا باتوجه به دیپلماسی فعال و موثر در بین احزاب و جریانهای سیاسی لبنان و سوریه و توان بازدارنده و ارتباطات خوب اطلاعاتی با کشورهای منطقه از ابتدا و از طریق کانالهای مختلف دیپلماتیک و امنیتی داده های کافی در خصوص کیفیت و جزئیات ماجرا در اختیار مسئولین مربوطه قرار داشت لکن منافع ملی ایجاب میکند همیشه این پرونده تا تعیین تکلیف نهایی باز بماند تا ابزار فشار و عمل سیاسی علیه دشمن اشغالگر باشد.

۲- در صورت قطعی شدن اینکه چهار شهروند ایرانی (که یکی شون ژنرال نظامی سپاه ما بوده ) توسط رژیم اشغالگر به شهادت رسیده‌اند ، ناگزیریم واکنش متناسب نشان دهیم. تصمیم گیری در خصوص سطح و نوع واکنش به حدی مهم و تعیین کننده است که قطعا نمی توان شتابزده درباره آن سخن گفت. هم‌چنین پاسخ ندادن و انفعال نیز قطعا بر خلاف امنیت، اقتدار و مصالح ملی است.
۳-لذا بهتر است این پرونده باز بماند تا بتوان از آن تولید منافع ملی کرد بجای اینکه هزینه سوخت کنیم. دقیقا کاری که اونا در خصوص خلبان "رون آراد" کردند و تا امروز هم ادعا می کنند که نامبرده توسط ایران و حزب الله بعد از سقوط ربوده شده و پرونده اش را نمیبندند تا از آن بهره برداری کنند.

۴- مسئولان در حوزه مسئولیت خود و بالضروره با توجه به ابعاد بعضا پیچیده موضوعات اظهارنظر کنند.

۵- همانطور که فیلمسازی و هنر الزاما در توان مسئولان امنیتی یا سیاسی نیست، کار سیاسی و دیپلماتیکی که شئون پیچیده نظامی و امنیتی هم دارد کار فیلمسازان و هنردوستان نیست.

* رئیس مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه

کد خبر 1406243

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: احمد متوسلیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۸۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم ترین نکته لیست تیم ملی والیبال؛ میلاد عبادی‌ پور خط خورد!

میلاد عبادی پور از لیست نهایی تیم ملی والیبال خط خورد.

طرفداری | با نظر موتا پائز ۱۸ بازیکن از امروز تمرینات خود را در کمپ تیم‌های ملی والیبال ادامه می‌دهند.

با اعلام فدراسیون والیبال و بر اساس تصمیم موریس موتاپائز، از لیست ابتدایی ۳۰ نفره دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی، ۱۸ بازیکن برای ادامه تمرینات در اردو ماندگار شدند که در بین اسامی مدعوین، خبری از نام میلاد عبادی‌ پور، کاپیتان تیم ملی نیست.

علی رمضانی، محمدطاهر وادی، مهدی رضایی، امیرحسین صداقت، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، پوریا حسین خانزاده، مبین نصری، شهروز همایونفرمنش، امیرحسین ساداتی، میثم صالحی، علی شفیعی، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، متین احمدی، مرتضی شریفی، امیررضا سرلک بازیکنان دعوت شده به این اردو هستند.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم
  • این ۴ نکته عمرتان را ۶ سال افزایش می‌دهد
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ جزئیاتی جدید از پرونده‌های چای دبش و باغ ازگل
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • مهم ترین نکته لیست تیم ملی والیبال؛ میلاد عبادی‌ پور خط خورد!
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد